recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit setup,min stue ? !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit setup,min stue ? !

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men lige meget hvem og hvad, så skal man sørme (i min verden - ved den er forældet), opføre sig venligt og ikke støde nogen. Man kan sagtens sige sin mening om dit og dat, uden at støde folk - og der er ingen grund til at støde folk.

jeg synes nu generelt at vi er ganske flinke til at spørge ind til forskellige ting som vi mener kan være forkert anbragt.

Om folk vil have en helt hvid stue, så er det da deres valg, og kan bestemt ikke støde mig.

Og alt andet lige, så kan vi altså ikke alle sammen indrette os som vi gerne vil, og det må vel også være acceptabelt.

Præcis.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ah, du tænker på nedsablingen af seneste hjemmebio fremvisning. Jamen her stikker Janteloven sit grimme fjæs frem, så folk nærmest går i selvsving over mgl personlig indretning. Give it a break, manden er lige flyttet ind.

At han ikke er færdig med at indrette sig er jo en ærlig sag, men næsten alle de negative kommentarer kom jo inden dén oplysning kom frem. Det står der intet om i det oprindelige indlæg, her er det lagt op til frit skue, og så er det vel fair at folk reagerer på dét de ser. Det er vel det der er meningen med det hele.

Mit eget indlæg var ment som et konstruktivt svar på et konkret spørgsmål fra trådstarteren, at han ser anderledes på det er jo helt fint - det var vi jo ikke blevet klogere på uden at jeg sagde min mening. Men jeg mener det må være op til trådstarteren at sortere i de meninger der kommer, og trække det ud man kan bruge, ikke op til andre at gætte sig til hvad trådstarteren godt kunne tænke sig at høre. Naturligvis igen med det forbehold at det skal ske i en ordentlig tone.
Det er spot on !
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2012
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:11
Kan filosofferne ikke også lige diskutere begrebet "konevenligt" / "wife acceptance factor" Smile

Redigeret af bbrauner - 10-Juli-2013 kl. 20:41
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:14
Tag nu mit lille set-up, og min tråd, som nu er lukket. Men min stue og mit set-up er jo ingen ting i forhold til de fleste andres. Men alligevel blev det den største tråd omkring både visninger og indlæg. Faktisk så stor, at den netop måtte lukkes pga. tekniske problemer. Men det var generelt en hyggelig tråd - og tak for det.

Folk kunne følge med i alle mine mystiske tiltag og udskiftninger, og ind i mellem kom jeg med mine uforfærdede meninger om dit og dat, men jo ofte ros (med få undtagelser), omkring de ting som jeg købte, for ellers havde jeg vel ikke købt dimserne.

Men der hvor jeg vil hen, min stue og mine dimser er jo vel stort set uinteressante for de fleste overnørder - men alligevel.

Redigeret af Hother - 10-Juli-2013 kl. 14:15
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Kan filosofferne ikke også lige diskutere begrebet "kone-venligt" / "wife acceptance factor" Smile
Jo det hører da også med (men det er jo magtkamp kamoufleret)LOL
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tag nu mit lille set-up, og min tråd, som nu er lukket. Men min stue og mit set-up er jo ingen ting i forhold til de fleste andres. Men alligevel blev det den største tråd omkring både visninger og indlæg. Faktisk så stor, at den netop måtte lukkes pga. tekniske problemer. Men det var generelt en hyggelig tråd - og tak for det.

Folk kunne følge med i alle mine mystiske tiltag og udskiftninger, og ind i mellem kom jeg med mine uforfærdede meninger om dit og dat, men jo ofte ros (med få undtagelser), omkring de ting som jeg købte, for ellers havde jeg vel ikke købt dimserne.

Men der hvor jeg vil hen, min stue og mine dimser er jo vel stort set uinteressante for de fleste overnørder - men alligevel.
Det er vel lidt som hænger sammen også : indpakning og indhold, nogen gange er det så bare det at indpakningen ER indholdet.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:29
Sikke en debat man har sat igang hva ?

Jeg vil gøre Jer opmærksom på at jeg på ingen måde føler mig støt eller noget som helst, beklager hvis nogen har fået det indtryk ?

Jeg kan sagtens tåle konstruktiv kritik, set i bagspejlet burde jeg have oplyst at vi lige er flyttet ind og først er ved at finde vores stil i stuen, og at der har været andre rum / ting der var vigtigere for os :-)

Vi valgte at sælges / skrotte stort set alle vores ting og starte på en frisk, det er dyrt og kan derfor tage noget tid før at vi får alle rum ordenligt på plads, men vi har masser af tid, og det skal nok blive rigtig godt når alle rum står "færdig" men gør det nogensinde det?

Vi har en ide om at vi vil sætte vores personlig præ i form af personlige fotos som jeg får lavet ud på stort lærrede, fotovæg af os selv, familie og venner, vi har en større væg hvor vi vil sætte nogle bogstaver op som danner en personlig sætning, vi skal have fundet nogle planter som ikke er giftig for katten men som også er nemme at holde.

Vi har rigtig mange ideer og plane for vores nye hjem :-)

Det er helt klart min egen fejl at indlæget gled af sporet, jeg kunne bare have forklaret mig noget bedre fra starten :-)

Uanset hvad folk måtte sige eller mene, er det vores hjem :-) Vi er glad for det vi har fået udrettet intil videre på den første mdr. og vi glæder os til at få flere ting på plads :-)

Så jeg tager det skam ikke personligt, og jeg tåler udmærket konstruktiv kritik :-)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Jeg vil gøre Jer opmærksom på at jeg på ingen måde føler mig støt eller noget som helst, beklager hvis nogen har fået det indtryk ?

Jeg kan sagtens tåle konstruktiv kritik, set i bagspejlet burde jeg have oplyst at vi lige er flyttet ind og først er ved at finde vores stil i stuen, og at der har været andre rum / ting der var vigtigere for os :-)

Vi valgte at sælges / skrotte stort set alle vores ting og starte på en frisk, det er dyrt og kan derfor tage noget tid før at vi får alle rum ordenligt på plads, men vi har masser af tid, og det skal nok blive rigtig godt når alle rum står "færdig" men gør det nogensinde det?

Vi har en ide om at vi vil sætte vores personlig præ i form af personlige fotos som jeg får lavet ud på stort lærrede, fotovæg af os selv, familie og venner, vi har en større væg hvor vi vil sætte nogle bogstaver op som danner en personlig sætning, vi skal have fundet nogle planter som ikke er giftig for katten men som også er nemme at holde.

Det er helt klart min egen fejl at indlæget gled af sporet, jeg kunne bare have forklaret mig noget bedre fra starten :-)

Uanset hvad folk måtte sige eller mene, er det vores hjem :-) Vi er glad for det vi har fået udrettet intil videre på den første mdr. og vi glæder os til at få flere ting på plads :-)

Så jeg tager det skam ikke personligt, og jeg tåler udmærket konstruktiv kritik :-)
Thumbs Up Det var såmænd heller ikke specifikt dit, mere generelt ,men det var måske udløsende  LOL

Redigeret af len61 - 10-Juli-2013 kl. 14:55
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 15:31

Jeg er meget lidt aktiv i forum, selv om jeg læser med hver dag, og har været medlem længe. Men jeg var nød til at kommentere på omtalte tråd, da jeg ikke fandt det helt fair.

Jeg har ikke selv lagt billeder til skue, og mener derfor ikke jeg kan tillade mig at være meget kritisk. Jeg er beundrer af et helt rent og stilrent udtryk når det gælder Hi-fi, og indretning af hjemmet generelt. Derfor finder jeg også sbhts set up og hjem tiltalende.

Kan det tænkes at ordet "kone venlig" i overskriften virkede som en rød klud? Sammenlagt med at TS var meget åben for dialog/kritik.

Smag spiller en stor rolle, men spiller alder ikke også en rolle, jeg har lagt mærke til at unge mennesker har meget lidt på væggene, men i takt med alderen kommer der mere og mere på væggene, samt vindueskarme og hylder. Når man når pensionsalderen er der ikke en bar plet tilbageSmile

Der er enkelte af dem der har kommenteret på tråden Den kone venlig tv stue, der efter min smag har et uskønt og rodet set-up. Det kunne jeg dog ikke finde på at påtale direkte.

Redigeret af Jakobii - 10-Juli-2013 kl. 15:34
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 17:58
Kan vi ikke begynde at skrive konevenlige? Behøver vi gentage to grelle stavefejl adskillige gange?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Go' stil! =)
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Kan vi ikke begynde at skrive konevenlige? Behøver vi gentage to grelle stavefejl adskillige gange?

Vi kan også bare acceptere at det ikke er alle som har grammar-nazi-level grammatik på nettet, hvor mange ikke går op i om de har sat kommaer efter gældende regler og skriver sammensatte ord som to separate ord?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu