recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit System Opdateret....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit System Opdateret....

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvor har du købt dine 2 X  Onkyo HTX22-HDX og hvad kostede de total? Har stærkt overvejet at købe et sæt.

Købte dem på amazon.de

Koster ca. 1700 inc porto. Redcoon og dustin sælger dem også, men de er dyrere her....

Tak det lyder godt og sikke en prisforskel i forhold til andre leverandører, bestiller i morgen, håber at de kan blive leveret inden næste weekend. Men efter hvad jeg kan se leverer de ikke i DK, når der bliver bestilt via Amaxon.de men det gør de måske alligevel?

Jeg kan grave min kvittering frem hvis det er(Købte dem igennem Amazon.de, men kan ikke huske fra hvilken dealer de kom fra) Men der er mange muligheder hvis ikke du kan købe den vha ovenstående link.

se her

Redigeret af Patriarken - 17-Januar-2011 kl. 02:24
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 14:18
Bestilte ved  TECHNIKdirekt.de der har jeg handlet før og man kan betale med Visa, koster lidt mere med hellere det end betale forud via bankoverførsel. Men sparede da omkring kr 8-900 i forhold til DK, så tak for at du fik indstillet mine øjne i retning syd for grænsen.
Den Ben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 14:59

Bestilte ved  TECHNIKdirekt.de der har jeg handlet før og man kan betale med Visa, koster lidt mere med hellere det end betale forud via bankoverførsel. Men sparede da omkring kr 8-900 i forhold til DK, så tak for at du fik indstillet mine øjne i retning syd for grænsen.

No Problem!
Mit Setup
Til top
larsss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 00:19

Her er mit setup:
En beskrivelse kommer senere!

Server Hardware Backend/Headend:
(Driver Samtidigt MC i Soveværelse)

HEC CompuCase S411 AKA S4UT6AU

Gigabyte P55-US3L(Rev 1.0)
Intel Xeon L3426 1.86ghz 8mb Cache TDP 45Watt
Gainward Geforce GT430 *(Ati 5450 skabte problemer!)
8GB DDR3 Ram
Icybox IB-555SSK
Icybox IB-553SSK
2 x Kingston SSDnow V-Series 30gb i Raid 0(System/Swap)
3 x WD Ears 2GB (Virtual Storage)
Omnikey 3921(Til experimenter! Bruger den ikke PT)
Smargo Smartreader(Bruger den ikke PT)
Samsung BD Drev
3 x FireDTV DVB-C(DVBlink)
2 x HDHR - EU (DVBlink)
1 x Hauppauge HVR-930c(DVBlink)
2 x WinTV-CI 

Fedt setup Clap

Hvordan har du fået 2x Wintv-ci til at spille sammen i DVBLink?

Roder lige nu med at få 2 (helst 3) Wintv-ci til at køre sammen men uden held..
læste på Hauppauges forum at det ikke ville funke http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=20700
og kan da også kun se wintv-ci1 i DVBLink opsætningen..

Mvh Lars

Redigeret af larsss - 13-Februar-2011 kl. 00:21
Til top
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 13:35
Hvad bruger man så Clienterne til når at man har HDMI fra serveren helt ud til Tv'et. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

Hvad bruger man så Clienterne til når at man har HDMI fra serveren helt ud til Tv'et. 

Man har HDMI fra server og klienter til alle tv lokationer. Der er en HTPC til hvert rum som kan synkroniseres til andre rum, eller køres uafhængigt.... Det er ikke altid jeg eller min søn gider at se CSI  som konen. Men det kan godt være at vil alle har lyst til at se landskamp....Matrix switching når det er bedst....
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:37
okay, jeg skal lige have det forstået helt rigtig. det vil sige du har et HDMI kabel fra din Matrix switch, til hver tv og et HDMI fra clienten til tv'et, og så er alle pc'er også synkroniseret med hinanden.
hvad er så fordelen, ved at have HDMI ud til alle tv'erne, istedet for bare at kun bruge klienten, der står ude ved tv'et

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:55

okay, jeg skal lige have det forstået helt rigtig. det vil sige du har et HDMI kabel fra din Matrix switch, til hver tv og et HDMI fra clienten til tv'et, og så er alle pc'er også synkroniseret med hinanden.
hvad er så fordelen, ved at have HDMI ud til alle tv'erne, istedet for bare at kun bruge klienten, der står ude ved tv'et

Alle klienter + server står centralt i et 19" Rack sammen med en HDMI Matrix Switch. Dette betyder at jeg kan placere alt centralt og alligevel se alt uafhængigt af hvor jeg er. Jeg kan tage en enhed eller klient med til det rum jeg er i.

Jeg gider ikke blæser støj.....en 7mm Plasma er heller ikke så fed når du har grim og larmene HTPC nedunder eller skruet på.

(Rack)Server----->                                  --->      Onkyo TXSR608#1 (Rack) Arbejder på In-wall(PT dali trio)-->TV
(Rack)Klient------->                                 --->      Onkyo TXSR608#2 (Rack)--> In ceiling -->TV
                             <--4x4 HDMI Matrix-->
(Rack)Klient2----->                                 --->       Onkyo HDX-22 #1(Decentral)Optional SX speakers-->TV
(Rack)Klient3----->                                 --->       Onkyo HDX-22 #2(Decentral)Optional SX speakers-->TV

Redigeret af Patriarken - 27-Februar-2011 kl. 15:42
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 15:56
arh okay, så i har en HTCP hver, hvor i så kan gå ind i hvilket som helst rum trykke på jeres profil og så får i jeres HTCP client "ind"i rummet

er det så Harmonyen der styrer HDMI switchen udgange eller hvordan ved den hvilken udgang den skal sende signal ud af? 

og hvor er IRen så sluttet til. er det fra client ->extender > cat5 ->extender og så IR ved tv?

Redigeret af fischerben - 27-Februar-2011 kl. 17:17
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 18:06

Hvis fx jeg trykker aktiviteten "Anders TV" sendes IR koden der er tildelt den grønne knap til den USB-UIRT reciever som jeg står ved. Hvis ir koden modtages af Girder på den transciever der er på mit kontor, ja så blaster USB-UIRT3 signal til min Samsung skærm på kontoret, tænder min HDX22, sender en kommando til matrix switchen osv og vigtigst disabler kontrol af andre rum( Disable Group i Girder).

Læste lige det her du havde skrevet, det vil sige at du har nogle IR modtager der går ned til din server, hvor der ligger et program der hedder Girder som Håndtere de signaler den får fra de forskellige IR modtagere. er det rigtigt?
 hvordan sender den så signalet videre hen til HDMI switchen ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 18:09

Hvis fx jeg trykker aktiviteten "Anders TV" sendes IR koden der er tildelt den grønne knap til den USB-UIRT reciever som jeg står ved. Hvis ir koden modtages af Girder på den transciever der er på mit kontor, ja så blaster USB-UIRT3 signal til min Samsung skærm på kontoret, tænder min HDX22, sender en kommando til matrix switchen osv og vigtigst disabler kontrol af andre rum( Disable Group i Girder).

Læste lige det her du havde skrevet, det vil sige at du har nogle IR modtager der går ned til din server, hvor der ligger et program der hedder Girder som Håndtere de signaler den får fra de forskellige IR modtagere. er det rigtigt?
 hvordan sender den så signalet videre hen til HDMI switchen ?

Blaster et ir signal....
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 19:18
En blaster er en IR sender ik, ligesom en remote. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu