recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit TV er dødt. Jeg skal vælge et nyt..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit TV er dødt. Jeg skal vælge et nyt..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit TV er dødt. Jeg skal vælge et nyt..
    Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 10:48
Hej. Mit dejlige 60" Samsung plasma er afgået ved døden. Der var forsikring på og de betaler et nyt. Oprindeligt havde jeg sagt ja til https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/samsung-65-ultra-hd-tv-ue65ju6075/p/100208976?event=32&point=13&facetString=Brand:LG,Brand:Samsung men har af omveje fundet ud af det er 50 hz panel 100 cmr eller hvad Samsung nu kalder det. Jeg har ladet mig fortælle at det giver problemer med uroligt billede og 24p problemer?
Det er sådan set på vej, men kan sendes retur. Mit spørgsmål er om en venlig sjæl muligvis kan give mig lidt vejledning. Kravet fra forsikringen er at det skal være fra Bilka. Jeg vil ikke under 55 tommer og vil gerne hoppe på UHD vognen.
Der kommet forsikring på igen, så tordenfluer er ikke noget problem :) Desuden tænker jeg at der alligevel skal et OLED i stuen, når de kommer ned i pris.
TV fra Bilka er her bilka
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 11:29

Medmindre du vil se Netflix eller You Tube, så er der ikke meget at bruge 4K til, det er for tideligt.
Køb i et supermarked uha da da, og bestemt nej. Det kan man vist ikke tvinges til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 11:32
Skal det være Samsung og uhd ville jeg ikke gå under 7 serien så hellere gå lidt ned i str 7 serien og derover har meget bedre paneler Smile 

Så ju7005 ville være et bud
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Annika Annika skrev:

vil gerne hoppe på UHD vognen. 

Hej.

Det krav fra forsikringen, at det skal være fra Bilka er det noget der står i forsikrings betingelserne eller er det noget de har fortalt dig telefonisk bagefter?

Jeg ville undersøge om du evt ved at betale en merpris ( få mindre udbetalt ) kunne få lov til selv at vælge leverandør, og på den måde kan benytte dig af et tilbud?

Hvis det skal være UHD ville jeg kigge på Panasonic. Vi har selv et CXC 725 som vi er meget glade for og jeg har lige i en anden tråd set en vælge et CX 700.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 04-Oktober-2015 kl. 11:35
Til top
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 13:15
Tak for input og svar indtil videre. Jeg har fået det indtryk at det skal være fra Bilka, men det kan være det kan laves om. Det oprindelige Samsung kom derfra, så det er muligvis årsagen.
Jeg har lige været forbi Power og se JU6075. Det var bedst til at vise billeder. Ting der bevægede sig, som TV og film var det ikke glad for :/
Jeg så til gengæld LG's 8 serie i en 55. Det kunne måske være en mulighed?
Med hensyn til 4k ser jeg meget Netflix og satser på der kommer mere indhold efterhånden. Men hvis jeg så skal ned i 55 skal jeg jo alligevel nærmest have det på skødet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Medmindre du vil se Netflix eller You Tube, så er der ikke meget at bruge 4K til, det er for tideligt.
Køb i et supermarked uha da da, og bestemt nej. Det kan man vist ikke tvinges til.
Det er bestemt ikke for tidligt at købe et UHD TV, altså med mindre at man påregner at skifte igen til næste år. Her ved årsskiftet kommer de nye UHD HDR BD afspillere, og flere af de store filmproducenter har allerede oplyst, at de fremover vil udsende film også i UHD.

Du nævner jo selv Youtube, her kan man finde i times af lækre UHD optagelser, som bare er en fryd for øjet.

Også jeg vil foreslå et Panasonic i 700 serien (blot ikke CX750, som er et IPS panel).Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 13:32

Ja, der er en god del 4K at hente på You Tube, der skulle være noget for en hver at se på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 17:26

Hold nu op med det for tidligt til 4K. Prisen er så lav så hvorfor ikke gøre det ? Jeg mener et 55" 4K kan fåes til 6999 kr. Og kan OGSÅ køre 1080P Smile 

Forsikringsselskabet kan godt stille krav om at du skal handle et bestemt sted. Det har også været kritiseret i DR Kontant og af forbrugerstyrelsen. Men står det i vilkårerne så er det fuldt lovligt.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er bestemt ikke for tidligt at købe et UHD TV, altså med mindre at man påregner at skifte igen til næste år. Her ved årsskiftet kommer de nye UHD HDR BD afspillere, og flere af de store filmproducenter har allerede oplyst, at de fremover vil udsende film også i UHD.

Du nævner jo selv Youtube, her kan man finde i times af lækre UHD optagelser, som bare er en fryd for øjet.

Også jeg vil foreslå et Panasonic i 700 serien (blot ikke CX750, som er et IPS panel).Smile

Ja og der kommer da også mere og mere indhold på fx Netflix 4K.. 

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 17:29
Hvad med det LG 65" UHD der kan fåes til 12999 kr ? Det ser da lækkert ud. . 

Til top
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 20:43
Jeg synes ikke jeg kan få øje på noget LG 65" til 1299?
Til top
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 22:19
12999.- skulle der stå.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu