|
Mitsubishi HC4000 |
Besvar |
Forfatter | |
s0ad
Super bruger Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 490 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Januar-2012 kl. 18:30 |
Har oploaded nogle videoer til youtube og ville lige dele dem med jer.
Det er bare for at give et lille indtryk af HC4000's billedkvalitet. Desværre bliver lyse scener og hudfarverne ødelagt af Iphones dårlige håndtering af disse scener. Billederne live er lysår foran. Jeg kan kun varmt anbefale denne projektor, specielt farverne står lige "i skabet" og synes folk burde have den i overvejelserne, hvis man leder efter en 2D projektor i 8k klassen. Husk at sætte videoerne til 720p.
|
|
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Soad
Jeg kan ikke huske om du har haft benq 5000 eller 6000 i sin tid,,, der er afterhånd mange projektore du har haft... Jeg har selv en w5000 men overvejer at skifte da vores stue er hel hvid og jeg godt kune tænke mig projektor der er lidt mere lys sterk... Hvordan vil dene mitcubichi preforme i i lyst rum... Jeg har også liget lidt på epson 3200 den har du også haft .... |
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
s0ad
Funktioner
Tak(0)
|
Havde en BenQ w6000 i starten (den dynamiske iris larmede), men skiftede til en Panasonic PT-AE4000 som desværre havde en del støvproblemer :(
Hvis du har hvide vægge omkring dig, så vil en BenQ w1100/1200 måske være et bedre valg. HC4000 er skam lysstærk nok specielt i sportsmode, men tror kontrasten vil lide lidt med hvide vægge. Har selv malet alle mine vægge i mørkegrå omkring lærredet (inkl. loft) og det har hjulpet en del i blandede scener altså med lyst og mørkt indhold samtidig. Mitsubishi HC4000 har godt nok kun 1300 ansi lumens (omkring 500 i cinema og pæren på economy mode), men den mister ikke mange lumens ved kalibrering, da farvegengivelsen er meget præcis i forvejen og derfor faktisk en af de mere lysstærke. BenQ w1200 er utrolig tæt på HC4000 billedmæssigt og måske lidt bedre hvad farver angår efter kalibrering, da den har et fuldt CMS og derfor kan kalibreres langt mere præcist. Den er desuden lidt skarpere og har mere lumens, hvis man vil have et større billede :) HC4000 har dog en anelse bedre sort niveau og out-of-the-box skal der næsten ikke pilles ved indstillingerne for at få et godt billede :) Synes du burde kigge efter BenQ w1200, den er også mere henvendt til dagligdags brug i en lys stue med nogle lamper tændt. Epson TW3200 er også et fint alternativ, men kan langt bedre lide farverne på en DLP projektor. Dog er kæmpe plus at den har lens shift.
Redigeret af s0ad - 14-Januar-2012 kl. 23:27 |
|
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg SKAL have projektor med lens shift da min projektor er pladsteret i "hul" i veget som jeg har lavet i vores ny hus... Og der var en krig at få konen til aceptre det så nu er der no go...
Jeg er også selv mest for DLPprojektore men der er ikke nemt at finde en med lens shift for max 10k , jeg har kun læst om epson 3200 , jeg har ikke set den live... Men da jeg er stor plasma freek så er der ikke sikker et der med LCD projektor er lige mig |
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
s0ad
Funktioner
Tak(0)
|
En HC4000 projicerer jo billedet stejlt nedad, så billedet først starter ca. 30 cm ned fra linsen., men det varierer alt efter afstand og der skal også tages højde for throw ratio/zoom range, men det kan projectorcentrals calculator udregne for dig.
Hvis du kan få det til at passe med afstand og placering, så er den HC4000 et godt valg. Selv hvis du brugte få clicks for at rette billedet med keystone, så skulle det ikke have nogen eller kun ganske ganske lidt indvirkning på billedkvaliteten. Måske en Infocus SP8604 kunne være noget for dig, den har lens shift og er DLP. Btw. er selve ejer af et plasma tv og kan satme ikke vænne mig til LCD
Redigeret af s0ad - 14-Januar-2012 kl. 23:52 |
|
wadia
Super bruger Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
Funktioner
Tak(0)
|
sQad.... du kan da ikke se noget, med alle de drukture vi har haft
|
|
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
|
s0ad
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg drikker sgu da ikke Wadia ;D
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg så HC4000 sidste weekend, og jeg var ikke videre imponeret over billedet.. Der er okay med lysoutput, 1300 lumens - det svarer til JVC´erne.. Dog må 120" være absolut max for en HC4000. Jeg synes kun lige der var nok lys på et 120" Lissau white flex, vel og mærke med ny pære. Sortniveauet er ret godt, til gengæld falder den fælt på shadow detail.. Farverne står udemærket efter man har leget med standardindstillingerne.. Regnbuer er som det plejer at være. Synes dog ikke jeg lider under dem. Men kigger man efter dem kan man godt se dem.. Skarpheden er dog typisk DLP..
Men det var blot min erfaring..
|
|
s0ad
Funktioner
Tak(0)
|
Shadow detail skulle netop være HC4000's stærke side og jeg synes bestemt den gør det bedre end de tidligere projektor jeg har haft.
Jeg vil heller ikke anbefale over 120", det egner den sig slet ikke til. Bruger selv 92" og det klarer den godt. Angående regnbuer, så kan jeg kun se dem, hvis jeg fremprovokerer dem, ellers ikk :) Redigeret af s0ad - 15-Januar-2012 kl. 21:13 |
|
8sen
Bruger Oprettet: 11-December-2009 Sted: dk Status: Offline Point: 69 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan er projektoren til at panorere? Hakker den, eller kører den smooth?
Og ikke mindst; hvor har du købt den?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |