recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MK808 Dual A9 GoogleTV billig streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MK808 Dual A9 GoogleTV billig streamer

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
LTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Marts-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:21
Jeps, du kan sagtens bruge en browser og den vej se dr.nu

Bruger det selv. Der er også mulighed for at finde en del Andre kanaler gratis.
Hilsen
Lars
tvdongle.dk
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:31
Hvordan er kvaliteten på udsendelserne på DR.dk? Jeg forventer naturligvis ikke HD-kvalitet, men er det tåleligt at se på? Her tænker jeg på en 42-50" fladskærm.

PS. er der nogle bestemte dongles, som man skal gå efter? Jeg tænker vel, at de varierer meget i kvalitet. Jeg har bl.a. læst noget om "RikoMagic", som lige har udgivet 802 MK4 med quad core.

Redigeret af Ukke - 09-Maj-2013 kl. 22:37
Til top
LTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:34
Live er ikke super godt, men tåleligt.. catchup til gengæld er noget bedre.
Hilsen
Lars
tvdongle.dk
Til top
LTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:36
Check i øvrigt tvdongle.dk som er min egen lille side om fænomenet..
Hilsen
Lars
tvdongle.dk
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af LTC LTC skrev:

Er det blot via. http://www.dr.dk/tv/live/ du mener?

For der syntes jeg godt nok kvaliteten halter noget, selv ved en 10" tablet, prøvede tidl. med donglen, og desværre kun værre. Mindes ellers jeg havde en app til mobilen for noget tid siden, med de gængse danske kanaler, inkl. DR's, findes det ikke endnu?

Har set en del hammerslags udseendelser via. dr appen i xbmc, og det fungerer rigtig godt, og også hæderlig kvalitet, personligt ville jeg nok kunne nøjes med det, hvis jeg dropper tv-pakken, eneste/værste issue er nok knægtens børnekanaler, som helst skal være med dansk tale.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af goof78 goof78 skrev:

Oprindeligt skrevet af LTC LTC skrev:

Er det blot via. http://www.dr.dk/tv/live/ du mener?

For der syntes jeg godt nok kvaliteten halter noget, selv ved en 10" tablet, prøvede tidl. med donglen, og desværre kun værre. Mindes ellers jeg havde en app til mobilen for noget tid siden, med de gængse danske kanaler, inkl. DR's, findes det ikke endnu?

Har set en del hammerslags udseendelser via. dr appen i xbmc, og det fungerer rigtig godt, og også hæderlig kvalitet, personligt ville jeg nok kunne nøjes med det, hvis jeg dropper tv-pakken, eneste/værste issue er nok knægtens børnekanaler, som helst skal være med dansk tale.

Hvilken enhed har du installeret XBMC på? Kan det egentlig lade sig gøre at installere det på sådan en SMART-TV dongle med Android?
Til top
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2011
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 08:00
Min kom med XBMC instaleret

Bruger det ikke, men det virker :)
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hvilken enhed har du installeret XBMC på? Kan det egentlig lade sig gøre at installere det på sådan en SMART-TV dongle med Android?

Og der var ingen problemer med at installere xbmc, fulgte blot vejledningen på deres side, og brugte så en del tid på at tilføje medier/apps. Fungerer rigtig godt.

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 10:07

Og der var ingen problemer med at installere xbmc, fulgte blot vejledningen på deres side, og brugte så en del tid på at tilføje medier/apps. Fungerer rigtig godt.

Tak!

Hvordan er WIFI-signalet?

Jeg har også lige læst, at hardware decoding på XMBC Android ikke er fuldt optimeret. Det betyder bl.a. "hakkende" bevægelser og lyd som er ude af sync. på HD-film - altså film i hhv. 720p og 1080p.

Er det noget du kan nikke genkende til?

Redigeret af Ukke - 10-Maj-2013 kl. 10:08
Til top
goof78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goof78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 11:10

Tak!

Hvordan er WIFI-signalet?

Jeg har også lige læst, at hardware decoding på XMBC Android ikke er fuldt optimeret. Det betyder bl.a. "hakkende" bevægelser og lyd som er ude af sync. på HD-film - altså film i hhv. 720p og 1080p.

Er det noget du kan nikke genkende til?

WIFI er en af de store anker, også derfor jeg lurer lidt på sidelinien efter et eventuelt alternativ.

Har testet et par 720p klip, men som du skriver er det en tvivlsom fornøjelse, jeg troede blot det var pga. begrænsningen i båndbredden, og det derfor ikke kunne følge med. I flere af de serier i 264(hedder det sådan?) oplevede jeg lyden forskudt, men i xbmc var der et punkt hvor man kunne justere det, så det passer.

Jeg havde ikke forventet highend kvalitet fra den lille dims, og det var mest for lige at youtube og streame musik, og det lever den til fulde op til, er så blevet så positivt overrasket at jeg tror resten af husstandens tver skal suppleres med en(tilsvarende) også.
Til top
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2011
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 11:18
På min har jeg hentet en media afspiller fra google play
MX Player Pro
Eller, VPlayer

Det heeder, H.264/MPEG-4 AVC
For at være korrekt :P

Jeg får Fullhd uden problemer med min :D
Er også med quard core :P
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 20:36
Jeg bruger egentlig min PS3 (via PS3 Media Server) og WD-TV Live til film og serier. Jeg mangler bare noget som kan vise mig DRs programmer på min plasma. Vil sådan en lille RikoMagic gøre det uden problemer? 

Hup, hvilken dongle har du?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu