|
MKV afspilning hakker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Velsrojs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2011 kl. 14:36 |
Hey
Har en ½ gammel medie pc, som jeg nu efter at have købt plasma har vækket til live igen. Jeg kan afpille 1080P MKV filer i Windows media player uden af afspilningen hakker, men hvis jeg bruger andre afspillere som fz VLC, så hakker afspilningen. Jeg har installeret COREAVC, og så vidt jeg kan se benyttes denne decoder hele tiden. Men hvorfor hakker det så i VLC og ikke i Media Player? Vil gerne benytte VLC pga manglende undertekster i Media Player... Jeg lurer på, om det er noget codec/indstillingsmæssigt der skaber denne forskel..? Jeg har sat H.264/AVC til disabled i ffdshow for at bruge CoreAVC Redigeret af Velsrojs - 18-December-2011 kl. 14:50 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
VLC er IKKE HW accelreret, den bruger MEGET mere CPU kraft.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Velsrojs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Hmmm øv.. jeg har forsøgt at få undertekster til at vises i medieplayer, noget med at sætte Autoload VSFilter i Haali splitter, men det hjalp ikke..
Nogle tips til at få undetekster i media Player? Eller findes der en god hardware acceleret player som kan klarer undertekter? |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Det er nyere VLC versioner nu hvis man bruge Windows 7 (måske også Vista, men ikke XP) eller Linux. Det er dog ikke helt så effektivt (af forskellige tekniske grunde bl.a. postprocessering) end "ren" DXVA eller VDPAU (Linux med Nvidia kort). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |