Det vil det måske - men slet ikke i en grad så det kan overskygge de tab de lider på piratkopiering i form af mindre salg af bluray titler. De vil efter min mening aldrig kunne se nogen økonomisk fordel i yderligere at undergrave deres kerne salg af BD blot for at tilfredsstile en begrænset kundekreds' ønsker om at kunne afspille HD rips.
De understøtter jo ikke engang eksterne .srt subs endnu, eller bare ntfs fra en ekstern usb disk, hvorfor skulle de så begynde på .mkv når der allerede eksisterer andre begrænsninger der sikkert har til hensigt at mindske interessen for at bruge den som mediacenter for andet end det mediamateriale de syntes er iorden.
Nej de har det fint med de begrænsninger der findes nu.
Så kan man argumentere som Jesper at hvis tilstrækkelig mange konkurrende produkter tilbyder det, så vil PS3'en også - det er jeg forsåvidt enig i - men jeg ser bare ikke afspillere som Popcorn hour o.lign. som et direkte konkurerende produkt. Det er en anden produkttype. PS3'ens kerne område er ikke at være mediacenter, det er at være en spillekonsol og en bluray afspiller - Popcorn afspilleren kan ikke spille ps3 spil eller BluRay i den forstand.
Popcornhouren sælger både til de der blot ønsker en mediaaspiller, og til de PS3 ejere der ønsker support for mediaformater som PS3'en ikke understøtter - men jeg kan ikke forestille mig nogen direkte fravælge en PS3 pga. manglende mkv - for man køber en PS3 af andre grunde - hovedsagligt som spillekonsol/Bluray afspiller. Og hvis man fravælger en PS3 fuldstændig alene pga. manglende .mkv så er man jo netop ikke en kunde der vil genere øget salg af spil/BD, for så er man kun interesseret i den som mediacenter for alternative formater.
Det eneste scenarie jeg kan forestille mig - er hvis de virkelige konkurrenter som Xbox pludselig tilbød en fuld mediacenter funktion med understøttelse af alting. Men de gør jo heller ikke.
Nej - jeg er ked af det - men jeg tror det er og bliver ønsketænkning - jeg kan ikke forestille mig Sony se noget specielt behov for at udvikle understøttelse af .mkv