recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV filer på PS3...hvornår ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMKV filer på PS3...hvornår ??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er et bruger ønske der udelukkende har interesse for et begrænset publikum der ønsker at afspille "pirat materiale" på deres PS3, enten i form af downloads eller egne rips, hovedsagligt det første - for alt købe materiale ligger i andre allerede understøttede containere, og alt hjemmeproduceret videomateriale kan lægges i allerede understøttede containere som .avi, .mp4, .ts .m2ts osv. Der er ingen legitime begrundelser for at Sony skulle understøtte specifikt .mkv istedetfor det der allerede understøttes.

Dette ved Sony selvfølgelig ligeså godt som alle andre.

Jeg vil derfor fastholde at jeg ikke kan se nogen fornuftig grund til at Sony nogensinde skulle tilbyde understøttelse af .mkv på deres PS3.

Men fremtiden må vise om jeg tager fejl  

Den dag tilpas mange kunder fravælger PS3 og køber Popcorn Hour i stedet for, tror jeg at Sony tilbyder Matroska afspilning. DivX og XviD startede i kinadåserne, og efterfølgende kom det til mærkevareafspillerne. Det handler om omsætning og penge, ikke andet.

Hvad de mange forskellige containere indeholder mener jeg hører til privatlivets fred, så det vil jeg ikke kommentere. Sådan vil en rationel producent også tænke: hvis kunderne vil betale for Matroska, så skal de have Matroska...

Personligt interesserer det mig ikke hvornår PS3 tilbyder Matroska afspilning, for jeg kommer aldrig til at købe en PS3. Hverken spillekonsoller eller Blu-Ray har min interesse.

Redigeret af JesperLund - 27-Juni-2008 kl. 18:42
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Damgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af Damgaard Damgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af yildizhan yildizhan skrev:

Men hvornår kan vi forvente at PS3 bliver kompatibel med MKV filer ??

Aldrig !

Hvorfor skulle Sony dog nogensinde tilbyde understøttelse af .mkv ?

Sony tjener ikke en krone på at sælge dig en PS3 som enhed alene - de tjener deres penge på at sælge dig de spil og Bluray film som PS3'en er designet til at afvikle - og på at sælge dig videokameraer der optager i officielt HD-AVC format som den også understøtter afspilning af.

De har selvfølgelig ingen interesse i at understøtte afspilning af et format der næsten udelukkende bruges til at distribuere piratrips af deres BluRay film, eller til lignende formål - de vil meget hellere sælge dig de originale BluRay film med HDCP osv.

Så for Sony er der ikke nogen fidus i at tilbyde understøttelse af .mkv

Mon ikke Sony er interesseret i, at have så mange konsoller i omløb som overhovedet muligt.

Men MKV er endnu ikke udbredt nok som "pirat"-container, i forhold til f.eks DivX, så kompatibilitet til dette format er endnu ikke et salgsargument i forhold til at få langet flere PS3'er over disken..

Nej - det er noget vrøvl.

At en container er udbredt som pirat container er da netop ikke et argument for at Sony skulle understøtte det. Det er da en naiv tanke at et firma som Sony nogensinde skulle se nogen interesse i bevidst at støtte piratkopiering og piratdistribution af et af deres egne kerne produkter (BluRay film) bare for at kunne sælge noget ligegyldig hardware de ikke i sig selv tjener noget på.

Som sagt så er interessen ikke begrænset til at lange nogle PS3 over disken - hvis de langes over disken hovedsagligt for at bruges som pirat afspillere. De har kun interesse i at lange PS3 over disken, hvis det medfører et øget salg af deres BluRay film eller PS3 spil. Det er der de tjener deres penge, ikke på at lange hardware over disken som de sælger til kostpris. 

Umiddelbart vil en øget mængde konsoller, alt andet lige også give et øget salg set i "absolutte" antal spil og Blu-Rays. Det er muligt, at de som anvender pirat-materiale vil købe færre spil og Blu-Rays end den almindelige køber, men mon ikke de stadigvæk vil købe nogle stykker?

Så samlet set vil gennemsnittet for een forbrugers køb af spil/Blu-rays muligvis falde, men idet der er flere købere, vil det absolutte antal af solgte spil/film-enheder stige!

Måske...

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 14:57

Det vil det måske - men slet ikke i en grad så det kan overskygge de tab de lider på piratkopiering i form af mindre salg af bluray titler. De vil efter min mening aldrig kunne se nogen økonomisk fordel i yderligere at undergrave deres kerne salg af BD blot for at tilfredsstile en begrænset kundekreds' ønsker om at kunne afspille HD rips.

De understøtter jo ikke engang eksterne .srt subs endnu, eller bare ntfs fra en ekstern usb disk, hvorfor skulle de så begynde på .mkv når der allerede eksisterer andre begrænsninger der sikkert har til hensigt at mindske interessen for at bruge den som mediacenter for andet end det mediamateriale de syntes er iorden.  

Nej de har det fint med de begrænsninger der findes nu.

Så kan man argumentere som Jesper at hvis tilstrækkelig mange konkurrende produkter tilbyder det, så vil PS3'en også - det er jeg forsåvidt enig i - men jeg ser bare ikke afspillere som Popcorn hour o.lign. som et direkte konkurerende produkt. Det er en anden produkttype. PS3'ens kerne område er ikke at være mediacenter, det er at være en spillekonsol og en bluray afspiller - Popcorn afspilleren kan ikke spille ps3 spil eller BluRay i den forstand.

Popcornhouren sælger både til de der blot ønsker en mediaaspiller, og til de PS3 ejere der ønsker support for mediaformater som PS3'en ikke understøtter - men jeg kan ikke forestille mig nogen direkte fravælge en PS3 pga. manglende mkv - for man køber en PS3 af andre grunde - hovedsagligt som spillekonsol/Bluray afspiller. Og hvis man fravælger en PS3 fuldstændig alene pga. manglende .mkv så er man jo netop ikke en kunde der vil genere øget salg af spil/BD, for så er man kun interesseret i den som mediacenter for alternative formater.

Det eneste scenarie jeg kan forestille mig - er hvis de virkelige konkurrenter som Xbox pludselig tilbød en fuld mediacenter funktion med understøttelse af alting. Men de gør jo heller ikke.  

Nej - jeg er ked af det - men jeg tror det er og bliver ønsketænkning - jeg kan ikke forestille mig Sony se noget specielt behov for at udvikle understøttelse af .mkv 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu