recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .mkv filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.mkv filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: .mkv filer
    Sendt: 23-Marts-2008 kl. 10:36

Hej

Hvad skal man bruge for at kunne afspille .mkv filer på en PC med f.eks. Gigabyte GA-MA78GM-S2H bundkort og Athlon 64 X2 4800+ CPU?

Er det muligt?

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 10:54
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 13:37

Jeg ville holde mig fra Codec packs. Det e rmin erfareing at de kun giver bøvl.

Hvis du vil afspilel fra Vista Mediacenter, burde kunne klare dig med ffdshow tryouts. http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/. (Selvom den muligvis ikke vil kunne følge med i 1080p)

Det eneste er at de ikke kan udnytter den ret potente hardware MPEG-4 AVC decoder der er indbygget i din nye fine motherboard.

Hvis du skal udnytte den skal du have en kommercielt AVC codec, som f.eks. den der følger med PowerDVD i HD udgaven.

Hvis du kan leve med en standalone player (uden mediacenter), så kan jeg anbefale Media Player Classic (Home theater edition) den kan afspille stort set alt hvad du smider efter den. Og teoretisk understøtter den hardware decodning. Hvis du bruger den slipper du for at rode med codecs ol. den har det hele indbygget.

ildoc

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 14:12
I denne tråd skriver spawn, at det er besværligt eller umuligt at få hardware-dekodningen til at fungere med mkv-filer, så han anbefaler i stedet at satse på en forholdsvis kraftig CPU.
Til top
Schroinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2008
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 22:00

*.mkv filer er ikke encoded med et bestemt codec. Det er en container for både lyd, billede og evt. undertekster. Hvordan de så er encoded er en anden ting.

De bruges ofte til x264

Jeg vil også holde mig fra codec packs, da de installerer en masse skrammel og når først der er ged i den, er det svært at rode ud igen. Prøv med ffdshow.

Vh Troels

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu