recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV film på Appel TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MKV film på Appel TV

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 18:46
Jeg benytter VLC Player ingen problmer her med MKV. Selv de rå 1080p50 HD optagelser fra mit Panasonic video camcorder. AVCHD - MTS filer afspilles uden problemer og enda over wifi.Tongue

Redigeret af Potter - 06-Oktober-2016 kl. 18:46
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Infuse kan godt spille MKV-film, men jeg kunne ikke få det til at se godt ud med tegnefilm. Se her:

Har flere tegnefilm på NAS'en og ingen problemer med afspilning via Infuse

Her du set det foto, jeg postede i min tråd? Der er meget stor kameffekt.
Venlig hilsen
KB
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 20:22
- understøttes seriøst mange lydsystemer også ? Her tænker jeg alt Dolby til FLAC . . ?

Redigeret af Lennon - 06-Oktober-2016 kl. 21:37
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 23:26
Slet

Redigeret af mathias1 - 06-Oktober-2016 kl. 23:27
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 06:49
De tegnefilm jeg har liggende på min NAS, afspilles også uden problemer på mit Apple TV 4 vha. Infuse.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 07:44

Infuse kan godt spille MKV-film, men jeg kunne ikke få det til at se godt ud med tegnefilm. Se her:

Som det vidst nok også blev nævnt i din tråd, så er det fordi du har nogle gamle interlacet tegnefilm liggende.
Det har ikke noget at gøre med at det er MKV-filer.
Infuse kan ikke foretage deinterlace endnu, men det er deres plan at de kommer til det.Tongue
Mvh Jesper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Som det vidst nok også blev nævnt i din tråd, så er det fordi du har nogle gamle interlacet tegnefilm liggende.
Infuse kan ikke foretage deinterlace endnu, men det er deres plan at de kommer til det.Tongue

OK. Så må jeg bare vente.
Venlig hilsen
KB
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- understøttes seriøst mange lydsystemer også ? Her tænker jeg alt Dolby til FLAC . . ?

Ja Smile
og på

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Her du set det foto, jeg postede i min tråd? Der er meget stor kameffekt.

Ja, har set det og det oplever jeg på ingen måde. Er det på alle animerede film?

Jeg er ikke kommet længere. Det var min mening at starte med de gamle Mickey Mouse og Donald Duck fra 30'erne og 40'erne, men da jeg så resultatet, er jeg stoppet.

Hvis jeg lægger filmene på en ekstern usb-disk, så spiller de fint på mit tv, men uden undertekster.
Så tv'et kan lave deinterlace, men ikke når jeg spiller fra Infuse på Apple tv.

Det er nok bedre at fortsætte i min egen tråd:
Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

OK. Så må jeg bare vente.

Jeg kan anbefale at få filerne de-interlaced med et program på PC'en og så lægge en ny version af dem på videoserveren. Infuse kommer jo til at gøre det on-the-fly. De-interlacing i realtid vil formentlig ikke se lige så godt ud som hvis det gøres i ro og mag i kildematerialet.

Hvad bruger du til at rippe? Programmet burde nok i sin tid have de-interlacet da du rippede dem.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg kan anbefale at få filerne de-interlaced med et program på PC'en og så lægge en ny version af dem på videoserveren. Infuse kommer jo til at gøre det on-the-fly. De-interlacing i realtid vil formentlig ikke se lige så godt ud som hvis det gøres i ro og mag i kildematerialet.

Hvad bruger du til at rippe? Programmet burde nok i sin tid have de-interlacet da du rippede dem.

Jeg bruger Mac DVDRipper Pro til at rippe med. Og der har jeg rippet til hhv. ISO og VIDEO_TS, men det gør ingen forskel.

Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 13:50
Ja okay. Så har du rippet 1:1 og materialet på skiverne må jo så ligge i interlaced format. Til lige præcis interlaced indhold gør det nok afspilningen lettere, hvis du sætter programmet til at konvertere til progressiv fra start.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu