recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV fra Vuze crasher Vista Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMKV fra Vuze crasher Vista Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: MKV fra Vuze crasher Vista Media Center
    Sendt: 12-December-2007 kl. 15:40

Jeg har prøvet at ville afspille noget HD materiale fra Vuze på min boks, men media centeret crasher, rapporterer til ms og genstarter hvis jeg afspiller et klip eller i nogle tilfælde hvis jeg bare står på filen.

Jeg har haft installeret Hali, men hvad gør den? mig bekendt er den ikke et codec, for filerne kunne ikke afspilles i wmp selvom den var installeret.

Jeg har derfor søgt på google og installeret det første reelle MKV codec jeg kunne finde (måske det er her problemet ligget)...

KaNo
Til top
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 00:57
Ingen der kan komme med lidt hjælp til at løse problemet?
KaNo
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 01:53
"Fra Vuze" = downloaded via Bittorrent? (Vuze = Azureus).

MKV er en container, som typisk indeholder H.264 (AVC) video og AC3 lyd. Der kan godt være tale om andre video og audio codecs.

Haali er en splitter, som producerer en video og audio stream til de respektive decodere.

AVC decodere: ffdshow og CoreAVC (samt andre)
AC3 decodere: ffdshow og AC3filter.

Check om du har disse ting installeret (det er nok med en AVC decoder og en AC3 decoder, for eksempel ffdshow).

videohelp.com er et godt sted til at finde programmer.

Redigeret af JesperLund - 20-December-2007 kl. 02:00
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 02:14

Jep, Azureus, jeg læste pcworlds side at man kunne se HD trailers derinde, men når nu skidtet ikke virker som forventet duer det jo ikke...

Jeg har prøvet at afinstallere det "Lazyman Matroska MKV" codec jeg havde installeret og så har jeg købt en CoreAVC licens og installeret den. Dog får jeg nu en fejl i mediaplayeren, hvor jeg enten kan lukke eller kigge i online hjælp, som ikke giver yderligere detaljer. Filerne kan heller ikke afspilles i PowerDVD, der bare står med en sort skærm i 2 sek.

Jeg har nu installeret:
- CoreAVC
- AC3filter
- ffdshow
- Haali Media Splitter

Hver af dem har et hav af konfigurationsmuligheder. Skal jeg pille ved disse og i såfald, hvad skal jeg sætte af konfigurationer for at mine codecs/splittere spiller optimalt sammen? 

Redigeret af KaNo - 21-December-2007 kl. 02:23
KaNo
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu