recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV hd audio + 24p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MKV hd audio + 24p

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 00:58
Tak for svarene. Jeg bliver langsomt klogere Wink

Jeg har en Oppo BDP-93 til afspilning af blu ray, men jeg ville gerne have et system hvor man slipper for BD menu'er, trailers og andet gøjl. Systemet skulle helst være at trykke "play" på pc'en og så starter filmen direkte uden ventetid, og afspilning skulle være i perfekt 1080p24 med hd-lyd osv. Er det virkeligt ikke muligt?

Jeg forstår ikke hvad der menes med at jeg vil voldtage bd-kvaliteten ved at smide den i en mkv-container. Troede at det var lossless? Tager jeg fejl?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 08:12
Det kan godt gøres lossless, de fleste komprimere dog når de smider i mkv container.

Du behøver dog ikke pakke dine film ind i en mkv container, du kan godt lave ISO'er eller mappe strukture hvor menuer og ekstramateriale er fjernet.

Mht afspilning, så kan XBMC afspille BluRay som har fået fjernet menuer og ekstra materiale, og deres nyeste version skulle understøtte HD lyd når den kommer ud af Beta.

Ellers kan de fleste software bluray afspillere afspille ved 24hz og bitstreame lyd hvis dit hardware understøtter det.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Mht afspilning, så kan XBMC afspille BluRay som har fået fjernet menuer og ekstra materiale, og deres nyeste version skulle understøtte HD lyd når den kommer ud af Beta.

Ellers kan de fleste software bluray afspillere afspille ved 24hz og bitstreame lyd hvis dit hardware understøtter det.

Ok, det her lyder godt.Thumbs Up Jeg har før brugt xbmc til dvd-film, hvor jeg havde dem i mkv. Men hvis man kan fjerne menuer og lign fra bluray iso og derefter afspille i xbmc, så er det klar noget jeg vil kigge nærmere på! Tak for hjælpen...
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 10:29
Lige en note, DRM skal vist fjernes fra BluRay før XBMC kan afspille dem! Men da mit TV ikke kan vise 24p ordenligt har jeg kun rodet med det meget sparsomt, og slet ikke forsøgt at rippe selv.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu