recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mkv og Itunes i samme box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMkv og Itunes i samme box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michael1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Mkv og Itunes i samme box
    Sendt: 12-November-2011 kl. 17:57
Hej da jeg ikke ligefrem har fået noget respons på mit forrige emne prøver jeg lige igen med en anden overskrift og håber at få lidt bedre respons:-). Jeg er skarpt på udkig efter en medieafspiller men har nogle krav til den dog.
Mit Problem består kort og godt i at jeg har en iphone 4 som jeg rigtigt gerne ville kunne streame min musik trådløst over i min onkyo reciever i stil med det jeg kan gøre gennem en airport express. Derudover har jeg en stor samling Mkv film liggende både på min windows PC og på en ekstern harddisk. Det ville jeg jo også finde temmeligt genialt hvis jeg kunne streame det over i hdmi indgangen på min reciever ligeså.
Men er der nogen der ved om sådan en ting overhovedet eksisterer eller er jeg nødt til og købe to separate Medieafspillere. Håber der er nogen der har input da jeg gerne snart vil have fundet ud af noget.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 18:23
En Apple TV2, som du så jailbreaker og installerer derefter ATV2 Flash Black på. Så kan den afspille mkv filer, som du f.eks. streamer fra din PC eller fra en NAS, hvis du har sådan en. Du kan dog ikke sætte den eksterne harddisk til Apple TV2.

Musikken kan du streame fra din iPhone til Apple TV2 ligesom til en airport express.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 18:27
ok super tak for hurtigt svar, og sådan en Jailbreak er det til og finde ud af ? og en apple TV2 er det den lille sorte som kan købes i Fona osv til omkring 900 kr, og kan en apple TV2 køre 1080p
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 19:00
Ja. Jailbreak plejer at køre smertefrit, men nogle gange kan det drille fra en Windows pc. Det er den sorte boks.
Apple TV2 kan godt køre 1080p film, men output er kun i 720p, så hvis det betyder noget for dig så må du finde på noget andet.

F.eks. Boxee Box. Den kan også spille musikken fra din iPhone, men det kører vist ikke 100%. Til gengæld outputter den i 1080p og du kan sætte en ekstern harddisk til.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 19:07

Jeg har købt en ATV2 og det fungerer ikke så godt som det bliver nævnt her.

Filer højere end 8GB kæmper den voldsomt med. Hos mig kan de ikke afspilles da det hakker alt for meget.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 19:17
Hvad kører du XBMC eller Media Player fra Firecore?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 22:53
Ok super. tak for svar indtil videre jeg må lige se hvad det bliver til med det. Men er der andre derude så har meninger/forslag/holdninger er i meget velkomne tikl og komme med dem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvad kører du XBMC eller Media Player fra Firecore?

Jeg har prøvet med begge og problemet er det samme. Hvis du har løsningen er jeg meget lydhør da jeg lige nu står overfor at købe noget andet.

Min NAS er en Qnap 419+ turbo som kører på et 1gb netværk så der skulle ikke være nogen flaskehalse medmindre jeg har dummet mig med noget opsætning Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 12:51
Jeg har selv kun mkv filer på 6-7 gb, så har ingen egen erfaring. Har dog læst mig til, at ATV2 kan hoste, når det er store mkv med faste undertekster. Undertekster skal helst være i separate filer, f.eks. srt-filer, når videofilen fylder meget. Man skal selvfølgelig også helst køre med kablet forbindelse - trådløs forbindelse og streaming af HD-film kan give problemer, uanset platform.

Men ved ikke om ATV2 bare generelt har problemer med store filer. Den er jo også kun en iPhone 4 i en sort boks, så der er begrænsninger. Jeg har indrettet mig derefter og er tilfreds, især med AirPlay og mirroring mulighederne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 13:00
Jeg er også blevet utrolig glad for airplay funktionen.

Jeg overvejer at anskaffe mig en ipad da min kammerat har et setup hvor alt hans musik ligger på ipad'en og han der fra kan styre det ligesom en jukeboks. Mit spørgsmål er om alt musikken ikke bare kan ligge på NAS'en og at man så kan tilgå det via ipad som hvis det lå på selve ipad'en ?

Til videodelen tror jeg jeg køber en Qnap nmp-1000p da interfacet der ser federe ud en xbmc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 13:14
Der findes en Qnap app i AppStore til både iPhone og iPad, som du kan bruge til at se og afspille filerne på din NAS.
Til top
Madsus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Auning, Danmark
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Jeg er også blevet utrolig glad for airplay funktionen.

Jeg overvejer at anskaffe mig en ipad da min kammerat har et setup hvor alt hans musik ligger på ipad'en og han der fra kan styre det ligesom en jukeboks. Mit spørgsmål er om alt musikken ikke bare kan ligge på NAS'en og at man så kan tilgå det via ipad som hvis det lå på selve ipad'en ?

Til videodelen tror jeg jeg køber en Qnap nmp-1000p da interfacet der ser federe ud en xbmc.

Jeg ved ikke, om det vil fungere for dig, men jeg har testet et program der hedder Air Video - http://www.inmethod.com/air-video/index.html. Med dette program kan du afspille dine MKV filer via ariplay. Jeg ved dog ikke, hvordan den håndtere "store" MKV filer. Du kunne jo prøvekøre det... :-)

Hilsner Mads  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu