recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV på WD TV LIVE HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMKV på WD TV LIVE HD

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ejerskov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: MKV på WD TV LIVE HD
    Sendt: 14-November-2010 kl. 23:34
Hejsa!

Jeg har købt en WD TV LIVE HD da jeg gerne vil kunne streame film til mit tv igennem LAN kabel. Mit setup er meget simpelt, da det sådan set bare er min PC og min WD TV LIVE HD der sidder i LAN.

Jeg får skidtet købt og sat op. Umiddelbart virker det fint og jeg benytter den almindelige fildelings-funktion til at finde videoerne og afspille dem. Den begynder så at have problemer med at finde min PC, selvom intet i setup eller indstillinger er ændret. Jeg roder lidt med fildeling på PC'en, lidt med netværksindstillinger og forsøger også at skifte IP på WD TV LIVE HD. Den finder PC'en engang imellem, men når jeg endelig får "adgang" skal jeg indtaste et brugernavn og password. Jeg loggede før ind på en konto lavet til formålet, men den virker pludselig ikke mere.

På dette stadie er virkelig træt af maskinen og overvejer kraftigt at smide den tilbage som en reklamationssag.

Nuvel, jeg fejlsøger lidt og læser på nettet. Jeg følger en guide der virker lige op til loginprocuderen hvor jeg stadig nægtes adgang. Her har jeg dog midlertidigt opdage media-server funktionen, som virker hver gang og ikke kræver login.. Hurra! Det spiller indtil jeg en dag vil afspille en MKV-fil, som før ikke har været noget problem at afspille igennem fildelings-metoden. Den kan slet ikke findes på WD TV LIVE HD, på trods af den ligger sammen med de andre filer.
Nu har jeg prøvet at downloade divx codec pack for windows media server, men selvfølgelig uden held. Normalt når jeg afspiller avi eller mp4 har jeg ikke noget "media server"-program kørende på pc'en, så forstår ikke helt om et "codec-fix" kan hjælpe mig..

Jeg er overordenligt tæt på at smide l**rtet ud af vinduet, for det er da ærlig talt belastende at det ikke bare virker.

Er der nogen derude der har en løsning på problemet? Eller evt. forslag til andre metoder jeg kan anvende? 

På forhånd tak! Smile
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 00:12
Kør det gennem en switch eller en router.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
ejerskov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 00:37
Systemet er således sat op:

PC -> Switch -> Router -> WD TV LIVE HD
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 08:38
Lyder som netværksproblemer... Hvilket kan være svært at fejlsøge på. Prøv at udskifte en del af gange, hvis du kan. Start fx. med at låne en anden pc og se om, du kan sætte den op således, at WD'en kan se den.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 09:12
Brug den almindelige fildelingsfunktion til at lave shares med dine mediefiler, uden at bruge nogen speciel konto men tillad adgang for alle uden behov for login - eftersom du sidder på et privat hjemmenetværk bag en router hvor der kun er din computer og din media afspiller på giver det ingen mening overhovedet at køre med advanced sharing der kræver login for at tilgå nogle ligegyldige mediefil shares.

Dit andet problem med mediaserver skyldes ganske enkelt at din mediaserver service ikke understøtter mkv formatet og har intet med din WDTV live at gøre. Det er en begrænsning i den media server service du benytter, ligesom der er andre begrænsninger som manglende afspilning af DVD strukturer o.lign. - lad derfor være med at bruge media server servicen men istedet brug almindelig fildeling som beskrevet ovenfor.

PS: reklamation over WDTV'en hjælper ikke da problemet ikke ligger der ;)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 12:10
Jeg ville gøre det samme som Spavn siger - del folder til alle og tilgå den fra WD TV via Network shares - og ikke media server. Alternativ kan også være adgang via Local Folders på WD TV  men denne kræver NFS og xmnount mapping på WD TV (denne løsning bruges ved Movie Sheets)
Til top
ejerskov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 17:14
Hej igen og tak for svarene!

Jeg har søgt og søgt på fildelingsproblemet og mange lader til at have problemet med ikke at kunne logge ind. Jeg har fulgt nogle guides og derved været inde i Administraton og slå diverse ting fra.. uden held.

Nu har jeg downloadet TVersity som virker fint, men må da indrømme at fildelingsmetoden er at foretrække, men det virker simpelthen ikke.

Hvis i har nogle idéer til hvordan det kan løses må i gerne guide mig.. lidt mere specifikt end at jeg skal "bruge den almindelige fildelingsfunktion uden kodeord" Smile
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 17:50
Simpel fildeling uden særlige rettigheder er da den letteste måde at dele filer på fremfor avanceret fildeling med rettigheder :-)
Men start med at fortælle hvilken OS du benytter - XP eller win7 ?

Alternativt så downloader og installerer du blot denne lille fixe utility som kan lave dine shares for dig med de nødvendige rettigheder til "everyone"

http://download.xtreamer.net/utilities/Windows_share_manager1.2.zip



Redigeret af spawn - 15-November-2010 kl. 18:11
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ejerskov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:06
Det forstår jeg udmærket, men problemet opstår når WD'en VIL have brugernavn og password oplyst :)

Jeg har Windows 7!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:17
hvad mener du med at den "VIL have brugernavn og password oplyst"
Siger du at WD'en ikke kan tilgå et simpelt share der er delt til everyone, men kun kan tilgå shares der er delt til en specifik konto med password ?

Download den lille utility jeg linker til ovenfor, og lav et share med den hvor du har nogle mediafiler i. Kør også den registry fix der også findes i programmet.

Hvis du har windows live sign-in assistant installeret, så skal den afinstalleres - den har en bug som gør at den blokerer for samba browsing fra linux baserede systemer.


Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 18:57
Jeg havde også problemer med at få det til at virke med Windows 7, men det lykkedes dog til sidst. Fandt en eller anden guide på nettet mht at få sat kontoen rigtigt op. Nu er jeg så skiftet til Ubuntu, og der er aldrig nogen problemer. Der kommer stadig en login-skærm op, men kommer videre ved bare at trykke ok (dette kan så sætte til automatisk login bagefter). 

Så ja, det kan komme til at fungere, men der er åbenbart nogle problemer med bare at højre-klikke på mappen i win7 og vælge deling. Har testet med XP og der virker det med det samme uden problemer. 
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 19:00
I Windows 7- lav share på den mappe du vil dele. Lav almindelig share - ikke avanceret. Del mappen til alle. På WD TV Live - vælg video, network shares - vælg den PC nummer hvor du har dine shares. Log på som den bruger du er logget på Windows og så virker det - har lige testet hos mig.

P.S. Jeg bruger b-rads firmware men det skulle det ikke betyde noget.
P.S.1. Har ikke testet xmount hvor man præciser share, bruger og password - for at slippe login billedet på WD TV


Redigeret af teleplus - 15-November-2010 kl. 19:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu