|
MKV player til Synology server |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
JM37 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2016 kl. 09:33 |
|
Hejsa, Har i dag WD live i stuen og soveværelse, hvor jeg afspiller MKV filer via min Synology boks. Jeg syntes desværre i perioder der kan være lidt udfordring
med WD live – og derfor tænker jeg om der findes alternativ til denne boks? Boks skal kun bruges som MKV player og om det er via WI-fi
eller RJ45 betyder intet, så skal den være bruger venlig for hele familien. De udfordringer jeg oplever med WD live, perioder langsom opstart og perioder lukker ned i afspilning. Samtidig skal jeg på WD live efter opstart vælge video og
herefter ind og vælger den mappe som buges på min Synology boks – ville være
lækkert med en enhed som kan starte op det rigtige sted. Håber på lidt input J Ved ikke om man kan bruge et AppleTV med den rigtige App, Android enhed med den rigtige App, eller |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kan anbefale Raspberry Pi med Kodi. Selv bruger jeg dette i både stue og soveværelse og har databasen liggende centralt på min Synology NAS.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
JM37 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
|
Tak dkscan,
Kender intet til Raspberry Pi produkter.... Hvilke model og tilbehør skal jeg vælge. Skal man bruge mus/tastatur til den, eller kan man noget via app fra mobil
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
|
Det kunne f.eks. være noget i stil med: Der får man alt med, der er behov for. Man kan formentlig spare lidt ved at bestille en ligende pakke i England.
Det er ikke nødvendigt med mus eller tastatur, men kan kan sagtens tilslutte det via USB (trådløst eller kablet). Kodi understøtter CEC, så man kan reelt betjene alt via fjernsynets fjernbetjening. Der findes endvidere apps til både Android og IOS.
Redigeret af dkscan - 04-April-2016 kl. 10:53 |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
|
Gir det mening med et større kort end 16gb
Så skriver de man kan vælge med flg OS - Raspbian, OpenELEC, OSMC, Windows 10 IoT Core, Arch Linux, Pidora, RISC OS. Hvilke vælger man til mit MKV setup
|
||
![]() |
||
|
Næppe hvis man kun skal bruge det til mediecenter. Det er kun det underliggende Linux-system, Kodi og data til Kodi, der ligger på kortet. Jeg bruger 8 GB kort i mine og bruger ca. 1/3 af pladsen.
OpenElec og OSMC er to forskellige distributioner, der begge indeholder Kodi. Personligt kører jeg med OSCM på min enheder.
|
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Jeg har skiftet min WDTV ud med et ATV4, og det har jeg ikke fortrudt.
Jeg bruger Infuse til at afspille alle mine og især børnens DVD-rip (I mkv format). Infuse har et meget simpelt og lækkert interface, og så kan Infuse også bruges på iPad. Vi benytter også DR, Netflix, HBO og Youtube på ATV, samt diverse spil. Jeg ved at Synology har en gratis afspiller til ATV der benytter sig af deres videostation. Jeg har ikke selv brugt den, da jeg ikke ejer en Synology endnu. Benytter i øjeblikket min gamle WDTV som SMB-server. |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
ATV spiller da ingen steder hvis man går i noget som 4K, 24hz, bitstreaming af HD lyd og nu de nye objekt orienterede formater.
For mig er en nVidia Shield TV, med Kodi installeret, noget af det mest spændende man kan få pt til afspilning. Ellers kan man se på den nye Raspberry Pi 3 (med OpenElec) eller en Intel NUC (også med OpenElec) hvis man har for mange penge.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
|
Ja nemt skal det ikke være - altså hvis man vil være enige.
Har godt nok en 4K skærm fra Sony, men kommer nok ikke til at afspille 4K og lyden er gennem soundbar, derfor heller ikke de store krav. Måske Apple TV er mest plug´n´play for mig :-)
|
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Det er det nok, men bare så du ved det så går du glip af korrekt visning af frame rate. Film er optaget i 24 billeder i sekundet og Apple TV viser 60 (50 i DK?). 24 går ikke op i hverken 60 eller 50. Du vil i praksis opleve små hak i panoreringer. Hvis du er ligeglad med det, så er ATV sikkert et fint valg.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
|
Det er jeg så ikke :-)
|
||
![]() |
||
|
I såfald vil jeg sige en Shield kommer tættest på en ATV i hvad den kan og hvordan den virker. Du kan så vælge mellem Kodi, Plex og andre stykker software der kan afspille dine rips. Personligt vil jeg anbefale Kodi. Shield har kunne købes i den blå for ned til 700 kr (16 GB model som ikke har harddisk og derved støj - kan udvides med SD kort).
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |