recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV player til Synology server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MKV player til Synology server

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 10:17
Ja hvis du ikke kan leve med hak i panoreringer, så skal du holde dig væk fra ATV4.
Jeg prøver selv at leve med det, og glæder mig over alle de andre fordele ATV har i stedet.
Mvh Jesper
Til top
JM37 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JM37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 10:19
Hvis jeg ved der er noget som ikke er iorden med billed, så har jeg det svært ved det - nu ved jeg ikke hvor stor udfordring er.

Måske man bare skal prøve denne http://raspberrypi.dk/produkt/pi-3-model-b-starterkit-small/

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 11:36
Køb en Boxee Box, den æder alt uden problemer.
//Guldhammer
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ja hvis du ikke kan leve med hak i panoreringer, så skal du holde dig væk fra ATV4.
Jeg prøver selv at leve med det, og glæder mig over alle de andre fordele ATV har i stedet.

Jeg oplever altså ingen nævneværdig hak ved panorering når jeg ser f.eks. DR TV, Netfilx eller streamer fra min NAS via Infuse Pro. 
Om man syntes de små hak er nævneværdige eller ej, så kan vi ikke komme uden om at de er der, og altid vil være der så længe der ikke bliver afspillet med den korrekte hastighed.
Jeg er stadigvæk superglad for mit ATV, og min gamle Pana skærm understøtter alligevel ikke 24FPS.

I øvrigt har Infuse lige sluppet en stor opdatering ud, så den nu skulle understøtte HD-lyd.
Mvh Jesper
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 11:58
Altså man kan jo træffe sine egne valg. Om nogle bemærker det eller ej, betyder jo ikke at andre ikke gør det.
Faktum er at der for at vise 24 billeder skal der laves pulldown. Pulldown kan laves på forskellig måde og jeg er helt med på at Apple gør det meget godt.
Men hvis man går op i at ting er korrekte, så er det bare ikke noget man kommer uden om, og derfor nævner jeg det. At vide noget er forkert er nok til at jeg går uden om det. Men jeg er heller ikke helt normal ;)
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 12:30
Hej.

Tillader mig lige at hoppe ind i debatten, idet jeg nu desværre er i samme båd.

Jeg har igennem nogen år nu været den glade ejer af WD LIVE medieafspiller.. 

Trods vanskeligheder med at få hende koblet på netværket, hvorunder jeg har benyttet en mega stor HDD m. usb tilslutning til afspilning af mine film har jeg altid været glad ved hende 

Hun har aldrig brokket sig og afspillet hvad end jeg har bedt om, indtil i forgårs, hvor hendes tid desværre rendte ud - - æret være hendes minde....

Nu står jeg så og skal ud og investere i noget nyt lir, og har i den anledning ladet mig fortælle, at NAS er det nye sort...

Men hvad fanden skal jeg vælge når min opsætning og behov er som følger:

Panasonic vt50
Denon avr 3313.

Jeg vil gerne have en NAS der kan afspille direkte til receiver og videre til TV, uagtet at mit tv på stående fod ikke har de nødvendige fil-formater der skal bruge til afspilning.. Når NAS spiller direkte til receiver vil jeg jo også mene og håbe at den tager sig af lyddelen der selvsagt også spiller ind, medens NAS tager sig af de nødvendige fil-formater til billede... Ved ikke om jeg er total forkert på den - kan sagtens være - altså med andre ord en NAS der er et mediecenter...

Kan i hjælpe en mand i sorg??

Mvh.

David

Redigeret af David O Jensen - 05-April-2016 kl. 12:31
Til top
JM37 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JM37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 14:23
Fandt lige dem her og tænker det måske er alternativ til Raspberry PI3

http://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk&shopid=conrad-dk&pi=1404048&ref=pricerun&subref=1404048&utm_source=pricerun&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerun_feed&utm_content=1404048&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Der er jo dobbelt op af ram, hurtigere cpu og gigabit netkort - men ved ikke med tilbehør ( kabinet ) og software om det samme kan bruges
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 14:26
Goodle på "Banana Pi" Kodi;

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=199289
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 15:47
Kører du en PLEX-server på RP3? Eller RP2?

Jeg har ladet mig fortælle at den ikke kan følge med hvis den også skal transcode. Kun hvis den skal smide det over til en player der så transcoder og sender det op i TV'et.
Mvh. Jan
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af David O Jensen David O Jensen skrev:

Jeg vil gerne have en NAS der kan afspille direkte til receiver og videre til TV...
MEN hvorfor??? Hvis du bygger medieafspiller sammen med NAS, så risikerer du, at den ene eller den anden del forældes, og du må skifte begge - og det er heller ikke nødvendigvis en optimal løsning, hvis du skal gå på kompromis med den ene eller den anden del. RPi 3 får du formentlig for mindre end du skal betale ekstra for at få mediedelen med i din NAS...
miri
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 08:05
Synology kan sættes op som DLNA-server, så hvis dit fjernsyn understøtter dette, kan det bruges uden mellemled.
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 10:23
Jeg ved ikke hvorfor jeg i første omgang har haft ideen om, at en NAS som medicenter ville være at foretrække, måske bare fordi jeg sys det lød som en simpel og smart løsning.

Jeg har i flere posts nu læst mig frem til at flere har forespurgt til Xtreamer som medieplatform, men der er ingen der har svaret retur..

Jeg kunne da godt overveje en Xtreamer prodigy 4K (4k for fremtidssikring) Prisen er sådan nogenlunde og den ser dælme smart ud med alt hvad den kan

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu