|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mjay ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 06-August-2008 kl. 22:03 |
Hejsa, For en newbie er dette noget svært. Mit problem består i at jeg gerne vil have lavet mkv. filer om til blu ray MED SUBTITLES, så de bliver spilbare på PS3. Jeg har fundet følgende guide, som jeg har taget udgangspunkt i - men uden positivt resultat (se forneden): Har bl.a. set at MT2S, burde være spilbar på PS3, men der har jeg heller ikke haft held? Hvis nogen har en udspecificeret en vejledning, til netop dette, vil jeg være meget taknemmelig hvis I gad dele den :o) På forhånd tak MJ |
|
MJ
|
|
![]() |
|
kylle_one ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2008 Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Jeg bruger mkv2vob, se evt. denne guide.
|
|
![]() |
|
Mjay ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hej Kylle, Kender godt denne vejledning, men jeg har desværre ingen succes med subtitles. - Hvis du har, vil jeg være glad for hvis du kunne hjælpe lidt mere? Desuden, hvad laver du "outputtet" om til - og brænder du dem på blu ray? På forhånd tak |
|
MJ
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke prøvet med subs. Output bliver sat til divX eller x264, jeg har ikke brændt det til Bluray (ikke med de priser
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
OK, det er sådan. jamen jeg vil helst ikke komprimere det for at "miste" billede og lyd, og derfor vil jeg gerne kunne lave formatet om (helst med sub.) og så kan jeg smide den på blu ray Tja de 40 kr for en 25gb kan jeg skam godt leve med, hvis jeg kan få en bedre opløsning, end at gå i BB, og låne en DVD |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror at de mkv filer du henter allerede er genkomprimeret, i forhold til originalen. Desuden bliver videoen ikke ændret hvis den kan afspilles på PS3.
fra guiden: "Set Video Transcoding to Automatic. Using this setting the mkv2vob will transcode if necessary, but only performs remuxing if the content is already in a usable format" Det med underteksterne har jeg ikke noget svar på da jeg ikke har bikset med det, men skriv hvis du kan få det til at virke. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Undertekster kan ikke afspilles på en PS3 som løse indlejrede tekster, kun som hardmattede i videon - det betyder at vælges undertekster i mkv2vob vil den ALTID foretage en fuld reencodning hvor undertekster kodes ind i videoen - uanset hvad der ellers er valgt i mkv2vob og uanset om original videoen iøvrigt er kompatibel med PS3'en.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan være man kan bruge denne her, Der står at man kan tilføje subs uden reencoding til divX. Er der nogen som har prøvet det? |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svar fra begge. Jeg prøver lige at give det endnu et forsøg Sidst men ikke mindst. Hvis nu jeg har en film som fylder over 25 gb, hvordan komprimere jeg, så jeg får den under de 25gb? Endnu engang tak for jeres hjælp vh Mads |
|
MJ
|
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Forstår ikke helt hvad du mener med ovenstående? MKV filerne er jo netop komprimerede versioner der (normalt) kommer fra Blu-Ray skiver. Altså de har allerede "mistet" billede og lyd som du nævner det :) Eller ripper du originale Blu-Ray og vil brænde dem til Blu-Ray? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja kan godt se hvad du mener - jeg blander alle tingene sammen :o) Laver derfor to forskellige spørgsmål: 1. MKV -filerne vil jeg gerne kunne lave om med subtitles, også jeg kan se dem på PS3 - hvordan gør jeg det? 2. Hvis jeg har en blu ray som fylder OVER 25 gb, hvordan kan jeg komprimere disse, så jeg kan have dem på 25 gb diske, og hvordan skal de ligges på en blu ray disk? Håber det var bedre til at forstå? Men tak alligevel |
|
MJ
|
|
![]() |
|
![]() |
Virkelig ingen der kan hjælpe????
|
|
MJ
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |