Hej folkens.
Ved ikke om det er det rette underforum, jeg har fået valgt, men det er vel her jeg finder alle Panasonic ejerne.
Jeg har et 42" PX80.
Jeg har købt et billigt "ultra slim" vægbeslag i Aldi.
Nu er jeg så flyttet i en bolig, hvor jeg rent faktisk kan komme til at vægmontere det.
Nu viser det sig så bare, at det er alt for småt nu.
Jeg går derfor og venter på, at de nye modeller kommer, og skal så op i 50" eller 55".
Men indtil da spekulerer jeg i, om jeg kan vægmontere dette, og når tiden komme, så blot genbruge hullerne.
Derfor ville jeg gerne blive klogere på, om disse huller sidder "ens" , så man kan sige, at ved at vælge en større skærm, vil tv'et blot fylde mere i bredden og i højden, men "centrum" af skærmen være på samme sted.
(er det til at forstå?)
Mit nuværende 42" PX80 er 101x67cm.
Der er 14cm ned fra øverste kant og til de øverste skruehuller.
Der er 21cm op fra nederste kant og til de nederste skruehuller.
Der er ca 18cm ind fra siden.
Der er 32cm imellem hullerne i højden, og 66cm imellem i bredden (det er vel ret standard?).
Kan jeg lokke andre Panasonic plasma-ejere til at måle på deres tv?
Gerne både nyere og ældre 42" (så man kan se om det ændrer sig fra model til model), og ejere af diverse 50" eller større (så jeg kan danne mig et billede af, hvad der sker, når skærmen "vokser").
Hvis nogen kan diske op med skruehullernes placering på de kommende modeller, ville det selvfølgelig være perfekt, men nok for meget at forlange.
Jeg ville nødig til, at bore i mine genstridige betonvægge, blot for at konstatere, at et nyt 50" eller 55" vil komme til, at sidde for lavt eller for højt, og at der skal nye huller til.
På forhånd tak.
Mvh Michael