|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() Sendt: 28-November-2008 kl. 23:47 |
|
Nogen der ved om der findes freeware der kan måle hastigheden af intern netværk (streaming)?
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Jeg plejer at bruge TTCP.
|
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Nu har jeg hentet både PCATTCP og TtcpTx men jeg kan ikke installere dem!? Hvordan gjorde du dette? |
||
![]() |
||
Jens G ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
|
Måske kan NetMeter bruges? Det er som DU-Meter, bare gratis. |
||
Jens G
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Programmerne skal ikke installeres, blot køres. Det hele står beskrevet på den side jeg linkede til. Inden du går i gang skal du sikre dig at eventuelle firewalls enten er slået fra eller sat til at tillade data på port 5001 hos modtageren. Her kommer en kort beskrivelse af hvordan jeg bruger TTCP: På den ene PC kører du "PCATTCP.exe -R" for at sætte den til at modtage. På den anden PC kører du TtcpTx.exe. I TtcpTx.exe ændrer du "localhost" til IP (eller computernavnet) på den PC du startede modtageren på. Herefter trykker du på "Transmit" for at starte testen. Som default overføres der ikke ret meget data, så du kan med fordel ændre fx "Number of Buffers" til 20480 for at en længere og mere præcis test.
NetMeter er sikkert et fint program, men det er ikke lige relevant i denne sammenhæng når Nicoleif sørge et program til at teste overførselshastigheden på sit netværk. ![]() Redigeret af Zulu - 30-November-2008 kl. 22:08 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |