recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MM-vision beholder mine penge 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMM-vision beholder mine penge 

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
juristen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 23:24
Ja, det er træls at gå og vente på penge.

Indledningsvis vil jeg minde om, at en forhandler har 30 dage fra modtagelsen af varen til at tilbagebetale købesummen, når forbrugeren bruger sin fortrydelsesret (forbrugeraftaleloven § 21, stk. 3). Du skriver, at det har stået på en måned, så jeg vil gå ud fra, at fristen efterhånden er udløbet.

Banken kan ikke som sådan tilbageføre beløbet (det har de ikke ret til når pengene er indgået på den erhvervsdrivendes konto), men vil eventuelt dække dit tab hos forhandleren og så kræve beløbet hos forhandleren (går je ud fra de gør). Det er meget forskelligt hvor hjælpsomme bankerne er.

Det mest effektive på nuværende tidspunkt er, at skrive til mm-vision, at hvis de ikke betaler det pågældende beløb retur inden 10 dage vil kravet blive taget til inkasso med omkostning for dem til følge.

Så må du se om der ikke er et advokatkontor der vil tage din lille sag (det bør ikke være ret dyrt, da der er tale om en ubestridt fordring). Hvis du vælger et kontor med megen inkassovirksomhed, kan du være heldig, at de ikke tager mere for det end man kan pålægge MM-vision
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 19:55
Hvis der her er tale om en generel holdning og ikke blot misforståelser eller manglende kompetencer fra MM vision til at få problemet løst, må jeg da indrømme, at det løber en koldt ned ad ryggen når man tænker på det fælles køb der er lavet her på siden, hvis noget skulle gå galt.
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 20:14

[/QUOTE] [/QUOTE]

Hej Mogenshoeg

Er der noget NYT

Jeg læste heldigvis dit indlæg, jeg har ellers kig på nogle pc-dele hos dem. De pc-dele køber jeg nu et andet sted. Tak for advarslen

Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hvis der her er tale om en generel holdning og ikke blot misforståelser eller manglende kompetencer fra MM vision til at få problemet løst, må jeg da indrømme, at det løber en koldt ned ad ryggen når man tænker på det fælles køb der er lavet her på siden, hvis noget skulle gå galt.

Prøv lige at klappe hesten,hvor mange har penge i klemme efter deres sidste fælleskøb her,der blev solgt 300 pana'er og jeg mindes ikke at have hørt om noget lignende,er sikker på at problemet kan og vil blive løst,nu ligger der jo "kun" den ene side af sagen her.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 20:37

Læs nu hvad jeg skriver tak hesten er klappet har netop taget forbehold.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 20:46

Som det er skrevet tidligere:

Der er kun en vej: Forbrugerklagenævnet.

Desværre er sagsbehandlingstiderne hos dem total til grin. men det kan jo være firmaet får fingeren ud af r....., når ordet forbrugerklagenævn kommer frem....

E-mærket er ikke en pind værd, når det kommer til stykket.

Blog.edtwodth.dk - en frustreret forbruger (nu også med minister-svar)

Redigeret af ha9953 - 06-Marts-2008 kl. 20:51
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 20:52

Ved fjernsalg har forbrugeren altid 14 dages returret. Så ifølge forbrugeraftaleloven kan han sende varen tilbage i den tilstand han modtog den i når der er tale som software inden 14 dage, hvis de så ikke har betalt ham pengene tilbage inden 30 dage kan der komme renter oveni beløbet! Vældigt! :)

Så den sag burde ikke tage langtid hos forbrugerklagenævnet. Men han har jo nok fået løst sagen, da det er over 1 måned siden.

Altid godt at ha haft erhvervsret i skolen :)

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Ved fjernsalg har forbrugeren altid 14 dages returret. Så ifølge forbrugeraftaleloven kan han sende varen tilbage i den tilstand han modtog den i når der er tale som software inden 14 dage, hvis de så ikke har betalt ham pengene tilbage inden 30 dage kan der komme renter oveni beløbet! Vældigt! :)

Så den sag burde ikke tage langtid hos forbrugerklagenævnet. Men han har jo nok fået løst sagen, da det er over 1 måned siden.

Altid godt at ha haft erhvervsret i skolen :)

Du har helt ret i, at sådan en sag ikke burde tage lang tid i forbrugerklagenævnet. Men virkeligheden er desværre en anden. Uanset om sagen er kompliceret eller ej, så tager sagen minimum 8 - 9 måneder (mange gange op til 18 måneder).

Blog.edtwodth.dk - en frustreret forbruger (nu med minister-svar)

Til top
Lagermand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 01:37

Hej allesammen!

Ja i forbindelse med jeres fælleskøb af panasonic skærme, ville jeg lige kigge forbi her til aften, og se hvordan det gik, men havde dog nær fået min aften kaffe galt i halsen, da jeg læste overskriften på denne tråd

Jeg arbejder til daglig i MM-Vision som menig lager medarbejder, så det er altså mig der er skyld i, at hele dette kaos startede, blot fordi jeg i en meget travl juletids periode, midlertidig blev farveblind og tog den grønne windows licens istedet for den blå

Så det er altså min skyld at det hele startede, og det er jeg naturligvis meget ked af Mogens.

Da begge mine chefer er til messe i Berlin i øjeblikket, tillader jeg mig at skrive her i jeres forum, da  sagen er afsluttet forlængst.

Udover at være skyld i at sagen overhovedet opstod, har jeg dog ikke personligt haft meget at gøre med den, så jeg vil istedet kopiere min chefs svar, fra en af de mange andre tråde Mogens har startet om emnet, i diverse forums rundt omkring på nettet:

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Det er meget uheldigt at modtage denne type beskyldninger. Jeg vil afholde mig fra at komme med min version af ovenstående forløb, men blot sige at pengene forlængst er tilbagebetalt, også til trods for at vi endnu ikke har modtaget varen retur, hvilket er vores egen skyld i dette tilfælde, idet vi ikke gjorde tydeligt nok opmærksom på at denne skulle sendes som pakke i tilfælde af at postdanmark skulle miste pakken. Vi har aldrig på noget tidspunkt nægtet at returnere pengene eller noget tilsvarende, og hele episoden har stået på i ca. 3 uger, hvori jul og nytår var imellem, og kunden har også været nogle dage om at sende varen retur ifølge hans eget udsagn.

Kent, MM-Vision.dk

____________________________________________________________ __

Med venlige hilsner og flere undskyldninger:

Claus

Lagermedarbejder MM-Vision

Redigeret af Lagermand - 07-Marts-2008 kl. 17:47
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 18:33

Hej Lagermand

Nyd du blot din kaffe i aften.
Mogenshoeg har været tavs siden 15 januar, så mon ikke sagen er ude af verden. Du skriver selv at penege er betalt tilbage, det ville have været relevant hvis  mogenshoeg havde postet den information for længst. Fejl sker, og det er en del af spillet. Af alle de handler jeg har lavet hos jer, har jeg kun oplevet god og stabil service. Endda ud over det forventelige da min første KiSS døde. Derfor har jeg selvfølgelig anbefalet jer til flere andre, som et firma man trygt kan handle hos.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 19:46

Det tjener squ til stor ære at en MM medarbejder offentlig går ud og undskylder han har klokket i det, det var der dælme mange andre der kunne lære af , ingen nævnt ingen glemt

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 19:59

Hej Alle

Så er der vist ingen grund til at tærske langhalm på en sag, der slet ikke blev en egentlig sag aligevel.

Professionelt håndteret af MM Vision. Ros til dem.

Emnet er lukket.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu