|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
juristen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Ja, det er træls at gå og vente på penge.
Indledningsvis vil jeg minde om, at en forhandler har 30 dage fra modtagelsen af varen til at tilbagebetale købesummen, når forbrugeren bruger sin fortrydelsesret (forbrugeraftaleloven § 21, stk. 3). Du skriver, at det har stået på en måned, så jeg vil gå ud fra, at fristen efterhånden er udløbet. Banken kan ikke som sådan tilbageføre beløbet (det har de ikke ret til når pengene er indgået på den erhvervsdrivendes konto), men vil eventuelt dække dit tab hos forhandleren og så kræve beløbet hos forhandleren (går je ud fra de gør). Det er meget forskelligt hvor hjælpsomme bankerne er. Det mest effektive på nuværende tidspunkt er, at skrive til mm-vision, at hvis de ikke betaler det pågældende beløb retur inden 10 dage vil kravet blive taget til inkasso med omkostning for dem til følge. Så må du se om der ikke er et advokatkontor der vil tage din lille sag (det bør ikke være ret dyrt, da der er tale om en ubestridt fordring). Hvis du vælger et kontor med megen inkassovirksomhed, kan du være heldig, at de ikke tager mere for det end man kan pålægge MM-vision |
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Hvis der her er tale om en generel holdning og ikke blot misforståelser eller manglende kompetencer fra MM vision til at få problemet løst, må jeg da indrømme, at det løber en koldt ned ad ryggen når man tænker på det fælles køb der er lavet her på siden, hvis noget skulle gå galt.
|
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
![]() |
[/QUOTE] [/QUOTE] Hej Mogenshoeg Er der noget NYT Jeg læste heldigvis dit indlæg, jeg har ellers kig på nogle pc-dele hos dem. De pc-dele køber jeg nu et andet sted. Tak for advarslen |
|
![]() |
|
kong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Prøv lige at klappe hesten,hvor mange har penge i klemme efter deres sidste fælleskøb her,der blev solgt 300 pana'er og jeg mindes ikke at have hørt om noget lignende,er sikker på at problemet kan og vil blive løst,nu ligger der jo "kun" den ene side af sagen her. |
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Læs nu hvad jeg skriver tak hesten er klappet har netop taget forbehold. |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Som det er skrevet tidligere: Der er kun en vej: Forbrugerklagenævnet. Desværre er sagsbehandlingstiderne hos dem total til grin. men det kan jo være firmaet får fingeren ud af r....., når ordet forbrugerklagenævn kommer frem.... E-mærket er ikke en pind værd, når det kommer til stykket.
Blog.edtwodth.dk - en frustreret forbruger (nu også med minister-svar) Redigeret af ha9953 - 06-Marts-2008 kl. 20:51 |
|
![]() |
|
SuperJunior ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Ved fjernsalg har forbrugeren altid 14 dages returret. Så ifølge forbrugeraftaleloven kan han sende varen tilbage i den tilstand han modtog den i når der er tale som software inden 14 dage, hvis de så ikke har betalt ham pengene tilbage inden 30 dage kan der komme renter oveni beløbet! Vældigt! :) Så den sag burde ikke tage langtid hos forbrugerklagenævnet. Men han har jo nok fået løst sagen, da det er over 1 måned siden. Altid godt at ha haft erhvervsret i skolen :) |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Du har helt ret i, at sådan en sag ikke burde tage lang tid i forbrugerklagenævnet. Men virkeligheden er desværre en anden. Uanset om sagen er kompliceret eller ej, så tager sagen minimum 8 - 9 måneder (mange gange op til 18 måneder).
Blog.edtwodth.dk - en frustreret forbruger (nu med minister-svar)
|
|
![]() |
|
Lagermand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej allesammen! Ja i forbindelse med jeres fælleskøb af panasonic skærme, ville jeg lige kigge forbi her til aften, og se hvordan det gik, men havde dog nær fået min aften kaffe galt i halsen, da jeg læste overskriften på denne tråd Jeg arbejder til daglig i MM-Vision som menig lager medarbejder, så det er altså mig der er skyld i, at hele dette kaos startede, blot fordi jeg i en meget travl juletids periode, midlertidig blev farveblind og tog den grønne windows licens istedet for den blå Så det er altså min skyld at det hele startede, og det er jeg naturligvis meget ked af Mogens. Da begge mine chefer er til messe i Berlin i øjeblikket, tillader jeg mig at skrive her i jeres forum, da sagen er afsluttet forlængst. Udover at være skyld i at sagen overhovedet opstod, har jeg dog ikke personligt haft meget at gøre med den, så jeg vil istedet kopiere min chefs svar, fra en af de mange andre tråde Mogens har startet om emnet, i diverse forums rundt omkring på nettet: ------------------------------------------------------------ ------------------------------- Det er meget uheldigt at modtage denne type beskyldninger. Jeg vil afholde mig fra at komme med min version af ovenstående forløb, men blot sige at pengene forlængst er tilbagebetalt, også til trods for at vi endnu ikke har modtaget varen retur, hvilket er vores egen skyld i dette tilfælde, idet vi ikke gjorde tydeligt nok opmærksom på at denne skulle sendes som pakke i tilfælde af at postdanmark skulle miste pakken. Vi har aldrig på noget tidspunkt nægtet at returnere pengene eller noget tilsvarende, og hele episoden har stået på i ca. 3 uger, hvori jul og nytår var imellem, og kunden har også været nogle dage om at sende varen retur ifølge hans eget udsagn. ____________________________________________________________ __ Med venlige hilsner og flere undskyldninger: Claus Lagermedarbejder MM-Vision
Redigeret af Lagermand - 07-Marts-2008 kl. 17:47 |
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
![]() |
Hej Lagermand Nyd du blot din kaffe i aften. |
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Det tjener squ til stor ære at en MM medarbejder offentlig går ud og undskylder han har klokket i det, det var der dælme mange andre der kunne lære af |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Alle Så er der vist ingen grund til at tærske langhalm på en sag, der slet ikke blev en egentlig sag aligevel. Professionelt håndteret af MM Vision. Ros til dem. Emnet er lukket. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |