|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Det tsår til 19xx,- hvilket jeg så synes er for meget
Ja.
|
||||
![]() |
||||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|||
Jeg kunne nu kun finde priser på HD-DVD drev: http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe.asp?action=shop& amp;menu=pc&gruppe=hddvd
Man må jo formode, at man også med BlueRay drevet får software og dermed en h.264 dekoder med. Mener, at PowerDVD ultra koster ca. $100. Det skal jo også tages med i vurderingen af prisen.
|
||||
![]() |
||||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|||
Ja, så er dyret afsendt Jeg har lavet et udkast til, hvad jeg har tænkt mig at gøre. Vil meget gerne have en diskussion vedrørende dette. Der er også nogle spørgsmål i nogle af punkterne. Når vi er blevet enige Installation af Windows XP Pro og DVBViewer/FireDTVGenereltJeg bruger DVBViewer's Task Scheduler, da jeg synes den passer bedst til en ren HTPC. Jeg bruger Acronis til at danne forskellige genoprettelsespunkter. Det tager kun minutter at få PC'en tilbage til en tidligere tilstand. Andre programmer kan selvfølgelig også bruges, fx Norton Ghost. Når der tages backup med Acronis, så lav en nøjagtig beskrivelse af hvad der er foretaget siden sidste backup. Jeg modtager gerne kommentarer, forslag til ændringer etc. og vil også gerne begrunde hvorfor jeg gør som jeg gør. HarddiskenHarddisken (500 GB) partitioneres som følger: Drev C: (30 GB) – Til windows XP samt programmer. Drev D: (20 GB) – Til kommunikation, Utilities og alt muligt, deles over netværket. Skjult og beskyttet Acronis Drev (10 GB) – Til Back up af Drev C:, se senere Drev E: (resten) – Til medier: Optagelser, Billeder etc., deles over netværket Punkt for punkt
|
||||
![]() |
||||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|||
Lidt kommentarer... Du laver en opdeling i partioner. Spørgsmålet om det nødvendigt med antivirus? |
||||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Lad være med at gøre det mere besværligt end det er. 1. Installer windows, inkl. driveres, hotfixes, motherboard etc.. Dette er dit udgangspunkt altid! Derefter laver du en image backup. 2. Installer DVBviewer inkl. codec´s EPG osv.. Få det til at funger. Når det hele spiller, så kan du lave en ny image backup. Fordelen er, at du kan altid komme tilbage til dit udgangspunkt i 1. Antivirus er lidt en smagssag. AVG er ikke verdens hurtigeste, og til tider synes jeg den er direkte irreterende. Prøv evt. Avast (er også gratis).
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Kandersen Enig i at det nok var noget omstændeligt med alle de "incremental Bakups". Jeg bruger selv Acronis og det er såmænd ikke så svært, men jeg mener du har ret i at det ikke bør gøres så kompliceret. Men husk nu, at en ren installation af XP, med download og installation af alle updates, herunder SP2 tager det meste af en dag! Så måske ideen med at dele "Elefanten" op i bidder ikke så dårlig endda. Jeg har brugt den i flere år, og er vældig tilfreds Vedr. Antivirus. Jeg har prøvet stort set alt, jeg har haft kunder der har slidt håret, og andre ting af dem selv, når de har kørt med alt fra Mcafee til antilort.com. Intet har fungeret så godt som AVG (købt version). Har ALDRIG haft et problem med det hos nogen af mine kunder. Man skal huske at antivirus har en tung opgave. Det svarer til at du har en dørmand ved alle dine fester. Hans opgave er at undersøge alle dine gæster, for kendte og ukendte våben, uden at fornærme dem, og uden at festen bliver forsinket. Det skal desuden gøres hver gang de går til baren. Ingen let opgave! Men jeg synes min AVG Antivirus og Firewall er i Formel 1 klassen
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Tak for inputs! Måske overdriver jeg en lille smule mht. antallet af incremental backups, ...og dog (arbejdet skal jo kun laves én gang for alle, og det tager ikke mange minutter for hver): #Kandersen: 2 er efter min mening i hvert fald for lidt. Der kommer jo jævnligt nye grafikdrivere, BDA drivere etc. Går man tilbage til dit udgangspunkt nr 1, skal man så manuelt til at installere de nyeste. Her ville jeg foretrække mit punkt 17). Det er nu også rart at kunne gå tilbage til en helt ren Windows (punkt 7)). Måske er punkterne 19), 21), 23), 25) og 27) ret overflødige. Der skal selvfølgelig laves en backup, når det spiller! Jeg har prøvet at lave det så punkter med lave numre har en lille sandsynlighed for at skulle være anderledes i fremtiden. #MCenterFreak: Er købe versionen af AVG ikke irriterende? Er her enig med #Kandersen. Redigeret af Delphi - 27-Februar-2008 kl. 06:08 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Der er ikke tale om backup af filer (det kan Acronis dog også) men en nøjagtig kopi , bit for bit (et spejl) af hele Drev C: EDIT: havde vist i første omgang ikke helt forstået, hvad du mente. Men jo, dette er også en mulighed. Her kunne man jo også tage en del incremental backups. Tror nu nok jeg foretrækker opdelingen.
Bruger MCE remote. Skulle jeg nok have skrevet.
Bruger (endnu) ikke dette, men det skulle der jo så også tages hensyn til.
En god idé. Hvordan gøres dette bedst? MCE Standby tool? Jeg ønsker, at systemet skal gå i Standby efter genstarten Redigeret af Delphi - 27-Februar-2008 kl. 08:08 |
||||
![]() |
||||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|||
Ideen med at genstarte HTPC-en dagligt er noget, der har stået på min todo-liste et stykke tid. Holder disse antagelser? Heri lægges kun et program, der kan genstarte HTPC-en (bootshifter fra http://www.webshifter.net/download.php). Dvs. hentning af EPG-data og import i DVBviewer udføres i bat-fil, som udføres som almindelig windows autostart (start-mappen anvendes). |
||||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja, dette er selvfølgelig en mulighed. Kan dog ikke lige helt overskue, hvordan det vil virke sammen med DVBViewer's optagelser (PC'en vækkes fra Standby). Kan dog ikke li' at EPG hentning/import skal ligge i start mappen. EDIT start Men: En simpel løsning er selvfølgelig at lave en task fx kl 8.00, som kun indeholder bootshifter. Og så en task kl 8.15 med ImportXMLTV, som så sætter PC'en i Standby. Samtidig opnår man, at PC'en kører i 15 minutter, hvor så AVG og windows kan opdatere sig selv. EDIT slut Har faktisk leget lidt med tanken at indlægge reboot som option i Auto Import XMLTV. Har dog en del andre ting jeg skal have lavet først. MERE EDIT: Skulle faktisk ikke være så svært: skulle blot tilføje ReeBoot som en mulig End Action. I stedet for bootshifter skulle man så fx bruge ImportXMLTV.exe -xWakeUP -t1 -eReBoot som task Redigeret af Delphi - 27-Februar-2008 kl. 10:11 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Lidt opklaring... Dvs. det må være bedst ikke at bruge den slags, ellers kommer man til at starte nogle programmer flere gange... #Delphi nu ved jeg ikke, hvordan du håndterer dette...
|
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jo. Ved Standby/Hibernate afsluttes ingen programmer. De fortsætter bare med at køre når PC'en vækkes. Ved en reboot afsluttes først alle programmer. Ved genstarten opstartes kun de programmer der ligger i startmappen.
Hvis de ligger i startmappen, vil de også altid køre hele tiden, med mindre man selv, programmet selv eller andre programmer afslutter dem. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |