|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har nu fået den! Ja et er teori, noget andet praksis Første gang jeg installerede XP hang den midt i installationen. Om igen. Anden gang gik det næsten. Den hang, da windows skulle til at optimere skærmopløsningen. Det vil sige stort set færdig. Kom så ind i windows vha. den store knap. Har leget en del med den: Den havde ikke den nyeste BIOS. Det har jeg så opdateret, der var heldigvis et windows program med til dette: @Bios. For at få Standby til at virke, skulle jeg installere grafikdriveren (ATI) Ellers ingen problemer med at vække fra S3 med MCE remoten. Kunne også umiddelbart sætte opløsningen til det ønskede 1366x768 1360x768 var også en mulighed. Det ser jo lovende ud, og den kører utroligt lydløst! Vil selvfølgelig starte helt forfra med den nye BIOS. Har faktisk været ude for en lignende situation før, hvor installationen af windows gik galt pga. forældet BIOS. De kunne nu godt have leveret den med opdateret BIOS Lige et spørgsmål: Ifølge MM-Vision understøtter den DirectX 10. Er det så ikke det jeg skal installere?
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
DirectX10 er kun til Vista og ikke XP. |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
TAK! Iøvrigt kørte installationen af XP perfekt her efter at BIOS er blevet opdateret. Redigeret af Delphi - 27-Februar-2008 kl. 20:16 |
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Følger spændt med i jeres korresp., da jeg selv vil forsøge at lave en daglig re-start. Med fare for at side-tracke tråden: Er bootshifter Vista klar? Er den nem at bruge (kender den ikke) |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er enkelt program, som f.eks. kan startes fra en batfil. Usage: shutdown [-lrupkshf] Log off & shutdown options: Suspend options: Men det ser ud til at #delphi har en bedre løsning... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Har nu fået DVBViewer ind. Den har kørt hele natten på Astra Promo HD (h.264) med DVBSource åben. Der har været 46 diskontinuiteter og der er kun ganske få hak. Det er vel OK, da jeg intet har gjort mht. at fin-tune dekoder og grafikdriver opsætning. Jeg synes stadig, at det ser lovende ud. Undervejs har der dog været nogle problemer: Jeg kom til at installere noget, som jeg fortrød og prøvede så at gendanne et tidligere punkt med Acronis. Det kunne den ikke, kom med en fejlmeddelelse. Har mistanke om, at det skyldes at jeg kører med Acronis 9 (sidste nye er v11). Prøvede faktisk inden jeg startede dette projekt at købe v11, men kunne ikke få lov til at betale med mit visa kort: Endte som jeg skulle på min egen banks login side, men havde her ikke rettigheder til at logge ind med min sædvanlige kode. Har nu bestilt hos MJ-Software. Et andet problem var, at der var mange pixeleringer ved h.264. Imponerende var dog at CPU forbruget sjældent oversteg 4%. OK tænkte jeg, det er det sædvanlige med at grafikdriveren skal opdateres (det var derfor jeg oprindelig planlagde at installere grafikdriver ret sent i forløbet). Det blev det kun værre af: BSOD Løsningen var at slå hardware acceleration fra for Cyberlink (PowerDVD) h.264 dekoderen. Nu ligger CPU forbruget på ca. 30% pænt fordelt på de 2 processorer. Svinger noget med enkelte toppe. Kommer dog aldrig i nærhedenaf 100% Max værdi for toppene er vel 60-70% Hovedformålet med denne tråd er jo at finde ud af, om MC500 er et godt valg sammen med Windows XP Pro og DVBViewer, så jeg må på den igen (4. nyinstallation af windows)
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Synes ikke det lyder betryggende, at du ikke kan få din backup ind med Acronis. Det eliminiere jo ligesom hele ideen med en backup Jeg bruger selv Acronis her (dog i server version) og en ældre version 8.x. Jeg ville gå fuldstændig i selvsving, hvis ikke jeg kunne læse min backup ind efterfølgende!
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, der er da nogle ting ved hele situationen, som jeg ikke ka' li' Hvorfor hang installationen af windows ved den gamle BIOS? Det burde vel ikke gå så galt, blot fordi BIOS var en tand for gammel. På den anden side har jeg været ude for før, at en BIOS opdatering løste alt! Og så selvfølgelig det med Acronis. Efter at have opgraderet BIOS blev værdierne sat til standardværdier, og jeg skulle så selv sætte S1-Standby tilbage til S3-Standby. Derudover valgte jeg "Load optimized defaults" Kan problemerne ligge i uhensigtsmæssig BIOS opsætning? Råd modtages gerne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har nu fået Acronis 11, og den kunne fint gendanne PC'en. Tilsyneladende er Acronis 9 ikke helt kompatibel med MC500? Har eksperimenteret noget mere med h.264 (Astra HD Promo). Kan ikke få det til at køre med Hardware acceleration (Use DxVA i Cyberlink H.264/AVC Decoder). Der kommer jævnligt uacceptable pixeleringer og til sidst går den død Spiller ellers helt jævnt, uden hak. Det samme er tilfældet, hvis jeg optager noget og afspiller det i PowerDVD (sidste nye opdatering til ultra). Hvis jeg slår DxVA fra kører den stabilt, men med noget hakkeri. Har prøvet med Catalyst 7.8 og 8.2, samme billede. Har bestilt et Blu-Ray drev. Her medfølger PowerDVD som afspilningssoftware. Lidt spændende om det vil køre Er det muligt at sætte et NVIDIA grafikkort i denne maskine? Jeg har en anden PC med NVIDIA GeForce 7600 GT grafikkort. Her kører h.264 fint! Har også prøvet at afspille den optagne fil her: ingen problemer! Har set i DVBViewer underforum HDTV at der åbenbart er mange problemer med ATI grafikkort. Ideer velkomne
|
|
![]() |
|
![]() |
Der ser ud til at være et generelt problem med visse ATI kort og DVBViewer, se http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36286& PN=1 se evt. også Har nu forespurgt hos MM-vision, om det er muligt at sætte et passivt kølet NVIDIA kort i MC500. Jeg er ikke den store grafikkort ekspert, så hvilket et skal det være? |
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() |
8400GS er fint til den slags ting, og mange 8400GS kort er passive :)
|
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret Er der nogle NVIDIA passivt kølede grafikkort med både HDMI og DVI? MM-Vision har tilbudt at varme teste Synes ikke prisen er altafgørende, idet MC500 er et media center i den dyre ende. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |