recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobil som erstatning for fastnet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobil som erstatning for fastnet

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mobil som erstatning for fastnet
    Sendt: 05-Marts-2014 kl. 14:50
Vi har et fastnet abonnement som jeg godt vil erstatte med et mobilab. i stedet for. Konen vil dog godt beholde muligheden for at kunne tage telefonen i flere rum uden at skulle flytte rundt på den.

Jeg har en ekstra android telefon til formålet men mangler en type dock eller lignende som sammen med et par håndsæt erstatter de nuværende 4 telefoner. Jeg kan dog ikke finde noget herhjemme
I USA er der flere muligheder, fx: DECT 6.0

Men da man slet ikke kan købe noget tilsvarende i Europa, så er jeg i tvivl om der er nogle kompatibilitetsproblemer???

Jeg håber at her er nogen der har et godt bud på udfordringen eller måske et indspil til hvad man ellers kan sætte op
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:08

Vi har ikke fastnet længere, kun hver sin mobil. De er altid i lommen, så ikke noget problem med det.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:17
TDC har et Duo abonnement, som omfatter fastnet og mobil. I kan beholde det gamle fastnet nr og ringe på kryds og tværs, og med viderestilling fra fastnet til mobil.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:30
@Kampus: Et af formålene med ændringen er jo at spare abonnement på fastnet - så det hjælper næppe at skifte til TDC Duo, som nok er dyrere end vores nuværende ab.

@Radiomanden: Vi har mobiler, men vil fortsat gerne have en "hustelefon" som er fælles og som er der selvom vi ikke er hjemme.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:41
Hvis i alle har mobiler hvorfor så et ekstra abb ?

Det er snart en del år siden at fastnettet blev skrottet.

Og dejligt at den den telefon der ringer er også den opkalderen ønsker at snakke med.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

@Kampus: Et af formålene med ændringen er jo at spare abonnement på fastnet - så det hjælper næppe at skifte til TDC Duo, som nok er dyrere end vores nuværende ab.

@Radiomanden: Vi har mobiler, men vil fortsat gerne have en "hustelefon" som er fælles og som er der selvom vi ikke er hjemme.

Nå ok, jamen så skrotter i fastnet og har en mobil hver. Med samme abonnement ringer I gratis mellem mobilerne.

Konen skal bare vænne sig til at ha mobilen på sig hvis ikke hun lige er i nærheden af dens "plads" ved opladeren.

Redigeret af Kampus - 05-Marts-2014 kl. 15:54
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 15:56

Jeg håber at her er nogen der har et godt bud på udfordringen eller måske et indspil til hvad man ellers kan sætte op

I kunne jo lave fastnet om til IP telefoni. Enten hos jeres internetudbyder eller hos Fonet.

Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 16:00

Det som Kampus skrev, er lige hvad vi har gjort, og det er helt tilfredsstillende.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

I kunne jo lave fastnet om til IP telefoni. Enten hos jeres internetudbyder eller hos Fonet.

IP telefoni følger gratis med nogle internet abonnementer, så der kun betales for opkald. Har dog kun brugt mit da min mobil var til rep.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 18:17
Vi har ip telefoni og en mobiltelefon hver.

Vi kunne ikke drømme om kun at have mobiltelefon. Vi har begge vores telefoner med på arbejede. Min er i mine bukser; min hustrus i hendes taske. Der bliver de gerne liggende til næste dag, og jeg ville hade at skulle huske at tage den med mig rundt hele tiden, og huske at slå lydløs fra når jeg kommer hjem.

Det hjælper heller ikke på hyppigheden af opladninger hvis vi ikke har fastnet.

Desuden kan det ikke umiddelbart svare sig for os.

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Og dejligt at den den telefon der ringer er også den opkalderen ønsker at snakke med.

Der har jeg det helt anderledes. Jeg synes det er rart, hvis mine forældrer eller venner ringer og det er min hustru der tager den, selv om det er mig det skal tales med. På samme måde er det når der ringes til min hustru og jeg tager den.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 18:55
http://www.callme.dk/mobilt-fastnet

Hvad med denne?

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvis i alle har mobiler hvorfor så et ekstra abb ?

Det er snart en del år siden at fastnettet blev skrottet.

Vi har fastnet (IP telefoni) og kunne ikke drømme om at droppe det.

Jeg synes det er upraktisk at man ikke kan ringe til husstanden/familien, men er nødt til at prøve sig frem med et mobilnr af gangen.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu