|
Mobil som erstatning for fastnet |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2014 kl. 14:50 |
|
Vi har et fastnet abonnement som jeg godt vil erstatte med et mobilab. i stedet for. Konen vil dog godt beholde muligheden for at kunne tage telefonen i flere rum uden at skulle flytte rundt på den.
Jeg har en ekstra android telefon til formålet men mangler en type dock eller lignende som sammen med et par håndsæt erstatter de nuværende 4 telefoner. Jeg kan dog ikke finde noget herhjemme ![]() I USA er der flere muligheder, fx: DECT 6.0 Men da man slet ikke kan købe noget tilsvarende i Europa, så er jeg i tvivl om der er nogle kompatibilitetsproblemer??? Jeg håber at her er nogen der har et godt bud på udfordringen eller måske et indspil til hvad man ellers kan sætte op ![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vi har ikke fastnet længere, kun hver sin mobil. De er altid i lommen, så ikke noget problem med det. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
TDC har et Duo abonnement, som omfatter fastnet og mobil. I kan beholde det gamle fastnet nr og ringe på kryds og tværs, og med viderestilling fra fastnet til mobil.
|
||
![]() |
||
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
|
@Kampus: Et af formålene med ændringen er jo at spare abonnement på fastnet - så det hjælper næppe at skifte til TDC Duo, som nok er dyrere end vores nuværende ab.
@Radiomanden: Vi har mobiler, men vil fortsat gerne have en "hustelefon" som er fælles og som er der selvom vi ikke er hjemme. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7263 |
|
Hvis i alle har mobiler hvorfor så et ekstra abb ?
Det er snart en del år siden at fastnettet blev skrottet. Og dejligt at den den telefon der ringer er også den opkalderen ønsker at snakke med. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nå ok, jamen så skrotter i fastnet og har en mobil hver. Med samme abonnement ringer I gratis mellem mobilerne. Konen skal bare vænne sig til at ha mobilen på sig hvis ikke hun lige er i nærheden af dens "plads" ved opladeren. Redigeret af Kampus - 05-Marts-2014 kl. 15:54 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
|
I kunne jo lave fastnet om til IP telefoni. Enten hos jeres internetudbyder eller hos Fonet. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40686 |
|
Det som Kampus skrev, er lige hvad vi har gjort, og det er helt tilfredsstillende. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
|
IP telefoni følger gratis med nogle internet abonnementer, så der kun betales for opkald. Har dog kun brugt mit da min mobil var til rep. |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
|
Vi har ip telefoni og en mobiltelefon hver.
Vi kunne ikke drømme om kun at have mobiltelefon. Vi har begge vores telefoner med på arbejede. Min er i mine bukser; min hustrus i hendes taske. Der bliver de gerne liggende til næste dag, og jeg ville hade at skulle huske at tage den med mig rundt hele tiden, og huske at slå lydløs fra når jeg kommer hjem. Det hjælper heller ikke på hyppigheden af opladninger hvis vi ikke har fastnet. Desuden kan det ikke umiddelbart svare sig for os.
Der har jeg det helt anderledes. Jeg synes det er rart, hvis mine forældrer eller venner ringer og det er min hustru der tager den, selv om det er mig det skal tales med. På samme måde er det når der ringes til min hustru og jeg tager den. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
http://www.callme.dk/mobilt-fastnet
Hvad med denne? |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1585 |
|
Vi har fastnet (IP telefoni) og kunne ikke drømme om at droppe det. Jeg synes det er upraktisk at man ikke kan ringe til husstanden/familien, men er nødt til at prøve sig frem med et mobilnr af gangen.
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |