|
Mobil som erstatning for fastnet |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||||
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Ja, det kan lyde underligt. Men jeg mener er f.eks. at børn kan modtage besked når vi ikke er hjemme. Det foretrækker jeg fremfor at blive forstyrret på arbejde. Børnene kan også bruge telefonen når vi ikke er hjemme. |
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor gamle dine børn er. Og det er igen en holdning. Men min er, er de gamle nok til at være alene hjemme, og håndtere en fastnettelefon, så er de også gamle nok til at kunne håndtere en mobiltelefon. Der kan muligvis være noget knas med, at fastnettelefoner kan man som regel have i flere rum på een gang (eller flere trådløse håndsæt), og på den måde større garanti for, at den dermed også bliver hørt. Men medmindre du bor i et mindre slot, så ser jeg ikke dette som det største problem for mobiltelefonen. Men igen - det er min holdning, og den er ikke nødvendigvis ens med andres.
|
|||||
![]() |
|||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
||||
Du har til dels ret i at det er et spørgsmål om holdning, men nu er det jo mobiltelefonen der er "ny i klassen" og derfor skiller sig ud. Vi har 3 trådløse fastnet telefoner i huset og derfor aldrig langt til den nærmeste, mens både min og konens mobil kan befinde sig i jakkelomme, taske, et eller andet værelse, stadig være på lydløs pga. arbejde osv. Det er ganske lavpraktisk lettere med fastnet i vores tilfælde. Vi har også en holdning om at mobiler ikke tages med ved bordet når vi spiser, ikke bruges hvis vi ser TV sammen o.l. ![]() Mht. økonomi er den arbejdsgiverbetalt og derfor uinterresant for os.
Bl.a. derfor får vi forskellige svar.... ![]() Man kan også vælge at se det som en "service" for andre og vurdere om man har lyst til at have (og betale) for den. |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Jeg tror vi på mange områder ser tingene rimelig ens. Og jeg forstår også godt det lavpraktiske synspunkt i fastnet. Og så er vi forøvrigt 110% enige i ingen mobiltelefoner ved bordet, når der spises/hygges/whatever. Jeg bliver skrub hysterisk, hvis sådan noget sker. Mine mobiltelefoner skal ikke styre mit privatliv. Det er og bliver et praktisk element til kommunikation, når tiden er til det. Jeg besvare eksempelvis heller ikke en sms besked med det samme (end ikke læser den), hvis jeg laver andet. Hvis det er vigtigt, så forventer jeg at folk ringer. Men hvis de skriver, så må de vente på, at jeg overhovedet gider tage mig af det. Den del har jeg også lært mine børn. Der SKAL skelnes imellem disse ting, ellers tager det overhånde og får lov at blive alt dominerende i ens liv, og det er en mobiltelefon simpelthen for usikkert til. Mine mobiltelefoner (har en arbejdsmobil og en privat) ligger altid på køkkenbordet i et hjørne til opladning i passende tid/opladere, når jeg kommer hjem. Det er ligesom at hænge overtøjet, når man træder ind af døren, lægge nøgler, tage sko af osv.. Det er blevet en vane og en integreret del af mit liv. Så på den led bemærker jeg det slet ikke.
Omvendt kan jeg se andre komme hjem fra arbejde, og de har deres telefon liggende i lommen, tasken osv.. Eller de sludre løs i den og har gjort det hele dagen, så den er gået tom for strøm, og de får den ikke lige sat til opladning, som om morgenen (eller senere) står de med nogle problemer. Det er klart, at den slags mennesker kan slet ikke fungere på "min" måde i "min" verden. Pudsigt nok er alle dem jeg kender med denne holdning, så forbandede afhængig af deres mobiltelefon, så hele deres verden braser sammen, når den er gået tør for strøm.. Det er sgu underholdning i sig selv at være vidne til ![]()
Den service har jeg jo allerede givet i form af mobiltelefonen.. hvor mange telefoner skal man have, før folk bruger dem? ![]() |
|||||
![]() |
|||||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
||||
Telefonsvarer? |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |