recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobil som erstatning for fastnet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobil som erstatning for fastnet

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

@Radiomanden: Vi har mobiler, men vil fortsat gerne have en "hustelefon" som er fælles og som er der selvom vi ikke er hjemme.

Hvilket behov kan du/nogen have for en telefon der "er der selvom i ikke er hjemme" ? Der knækkede min film. 

Ja, det kan lyde underligt. Men jeg mener er f.eks. at børn kan modtage besked når vi ikke er hjemme. Det foretrækker jeg fremfor at blive forstyrret på arbejde.

Børnene kan også bruge telefonen når vi ikke er hjemme.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 12:00

@Radiomanden: Vi har mobiler, men vil fortsat gerne have en "hustelefon" som er fælles og som er der selvom vi ikke er hjemme.

Hvilket behov kan du/nogen have for en telefon der "er der selvom i ikke er hjemme" ? Der knækkede min film. 

Ja, det kan lyde underligt. Men jeg mener er f.eks. at børn kan modtage besked når vi ikke er hjemme. Det foretrækker jeg fremfor at blive forstyrret på arbejde.

Børnene kan også bruge telefonen når vi ikke er hjemme.

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor gamle dine børn er. Og det er igen en holdning.
Men min er, er de gamle nok til at være alene hjemme, og håndtere en fastnettelefon, så er de også gamle nok til at kunne håndtere en mobiltelefon. Der kan muligvis være noget knas med, at fastnettelefoner kan man som regel have i flere rum på een gang (eller flere trådløse håndsæt), og på den måde større garanti for, at den dermed også bliver hørt. Men medmindre du bor i et mindre slot, så ser jeg ikke dette som det største problem for mobiltelefonen.

Men igen - det er min holdning, og den er ikke nødvendigvis ens med andres.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 12:00

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg synes det er upraktisk at man ikke kan ringe til husstanden/familien, men er nødt til at prøve sig frem med et mobilnr af gangen.

Man må formode, at det kun er et medlem af denne familie som kan tage telefonen - så hvad er forskellen? Det må da alt andet lige være lettere, at ringe til den person man vil tale med. Tager de ikke mobilen, så tager de heller ikke fastnet.

Det er ikke det brugsmønster jeg tænker på.
Hvis f.eks. jeg har et barn, som skal lege med en anden og jeg ønsker at ringe til dem, er det langt at foretrække at kunne ringe til husstanden.
Der er det yderst upraktisk at skulle ringe til een forælder af gangen.

Jeg kan komme på mange lignende opkald, hvor man blot skal have fat i een af de voksne i husstanden og der anser jeg det for besværligt at skulle prøve dem een af gangen.
Jeg kan godt følge dit argument, men problemet er jo holdningen til mobiltelefonen, og har ikke så meget med fastnet telefonen at gøre som sådan. Fastnet får du jo ikke nødvendigvis opfyldt dit opkald på, og er derfor enten henvist til uvished eller at må ty til mobiltelefonløsningen alligevel.

Helt konkret mener jeg det handler om holdning til mobiltelefonen. Hvis man tager samme forholdsregler til mobiltelefonen som til fastnettelefonen, så ser jeg ikke den store forskel.
Det er klart, mobiltelefon stiller lidt større krav til displinen. Eksempelvis skal den være ladt op, ellers fungere det ikke. Den skal også være på lyd. Osv osv.. Men det er jo alt sammen holdninger.

Du har til dels ret i at det er et spørgsmål om holdning, men nu er det jo mobiltelefonen der er "ny i klassen" og derfor skiller sig ud.
Vi har 3 trådløse fastnet telefoner i huset og derfor aldrig langt til den nærmeste, mens både min og konens mobil kan befinde sig i jakkelomme, taske, et eller andet værelse, stadig være på lydløs pga. arbejde osv. Det er ganske lavpraktisk lettere med fastnet i vores tilfælde.

Vi har også en holdning om at mobiler ikke tages med ved bordet når vi spiser, ikke bruges hvis vi ser TV sammen o.l. Big smile

Mht. økonomi er den arbejdsgiverbetalt og derfor uinterresant for os.

Jeg har ikke haft/brugt fastnet telefon i mange år, selvom jeg endda har IP telefoni.
Jeg overvejede det da mine to børn var mindre. Men omvendt var der altid en forældre med en mobiltelefon, så behovet har ganske enkelt ikke været der. Da ungerne blev større, så var det bare at smide en mobiltelefon til dem (og sørge for de lærte at deltage i at forholde sig til den). Så kan er det løst.

Se på en lidt anden måde - hvorfor dælen skulle jeg investere i en fastnettelefon, udelukkende for andres skyld, fordi de ikke lige gider/har lyst til/synes det er besværligt/(byg selv whatever årsag ANDRE måtte have om det på). 
Hvis det handler om at tilgodese andre, så har jeg en hel del, jeg gerne lige vil fortælle min omgangskreds om Big smile

Der KAN være gode argumenter for at have fastnet, eksempelvis i områder med dårlig mobildækning. Der kan der slet ikke være tvivl om, at fastnet er nødvendig.
Som skrevet ovenfor stiller du spørgsmålet "Hvorfor skulle jeg anskaffe en fastnettelefon", hvor mit modsat er "Hvorfor skulle jeg afskaffe min fastnettelefon".
Bl.a. derfor får vi forskellige svar.... Wink

Man kan også vælge at se det som en "service" for andre og vurdere om man har lyst til at have (og betale) for den.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 12:18

Du har til dels ret i at det er et spørgsmål om holdning, men nu er det jo mobiltelefonen der er "ny i klassen" og derfor skiller sig ud.
Vi har 3 trådløse fastnet telefoner i huset og derfor aldrig langt til den nærmeste, mens både min og konens mobil kan befinde sig i jakkelomme, taske, et eller andet værelse, stadig være på lydløs pga. arbejde osv. Det er ganske lavpraktisk lettere med fastnet i vores tilfælde.

Vi har også en holdning om at mobiler ikke tages med ved bordet når vi spiser, ikke bruges hvis vi ser TV sammen o.l. Big smile 

Jeg tror vi på mange områder ser tingene rimelig ens. Og jeg forstår også godt det lavpraktiske synspunkt i fastnet. Og så er vi forøvrigt 110% enige i ingen mobiltelefoner ved bordet, når der spises/hygges/whatever. Jeg bliver skrub hysterisk, hvis sådan noget sker. Mine mobiltelefoner skal ikke styre mit privatliv. Det er og bliver et praktisk element til kommunikation, når tiden er til det.
Jeg besvare eksempelvis heller ikke en sms besked med det samme (end ikke læser den), hvis jeg laver andet. Hvis det er vigtigt, så forventer jeg at folk ringer. Men hvis de skriver, så må de vente på, at jeg overhovedet gider tage mig af det.
Den del har jeg også lært mine børn. Der SKAL skelnes imellem disse ting, ellers tager det overhånde og får lov at blive alt dominerende i ens liv, og det er en mobiltelefon simpelthen for usikkert til.

Mine mobiltelefoner (har en arbejdsmobil og en privat) ligger altid på køkkenbordet i et hjørne til opladning i passende tid/opladere, når jeg kommer hjem. Det er ligesom at hænge overtøjet, når man træder ind af døren, lægge nøgler, tage sko af osv.. Det er blevet en vane og en integreret del af mit liv. Så på den led bemærker jeg det slet ikke.
Omvendt kan jeg se andre komme hjem fra arbejde, og de har deres telefon liggende i lommen, tasken osv.. Eller de sludre løs i den og har gjort det hele dagen, så den er gået tom for strøm, og de får den ikke lige sat til opladning, som om morgenen (eller senere) står de med nogle problemer. Det er klart, at den slags mennesker kan slet ikke fungere på "min" måde i "min" verden. Pudsigt nok er alle dem jeg kender med denne holdning, så forbandede afhængig af deres mobiltelefon, så hele deres verden braser sammen, når den er gået tør for strøm.. Det er sgu underholdning i sig selv at være vidne til LOL 

Som skrevet ovenfor stiller du spørgsmålet "Hvorfor skulle jeg anskaffe en fastnettelefon", hvor mit modsat er "Hvorfor skulle jeg afskaffe min fastnettelefon".Bl.a. derfor får vi forskellige svar.... Wink

Man kan også vælge at se det som en "service" for andre og vurdere om man har lyst til at have (og betale) for den.

Den service har jeg jo allerede givet i form af mobiltelefonen.. hvor mange telefoner skal man have, før folk bruger dem? Wink
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 13:39

Telefonsvarer?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu