Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ChriZ
Bruger
Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
|
Emne: Mobilen forstyrrer DVB-T Sendt: 08-August-2011 kl. 19:45 |
Vi har en lille Digiality DA5000 antenne (aktiv) på loftet, ca. 20 meter dobbeltskærmet antenneledning og strømforsyningen i den anden ende, lige hvor antennen sættes til min Cinergy USB stick umiddelbart kører det hele fint med super signal, lige bortset fra når vi bruger mobilen i den ende af huset hvor antennen er - så er der pixeleringer/forstyrrelser til den helt store guldmedalje...
Nogen idé om der kan gøres noget - vi bor ret tæt på senderen, og har som sagt aldrig problemer med signalet udover lige når der er en aktiv mobiltelefon i nærheden..?
/Christian
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 19:58 |
Det er næppe antennen, medmindre der måske er en fejl. jeg bruger også en sådan til TVet, og når vi er hjemme, er telefonerne kun få meter fra antennen, og der er aldrig problemer. Så fejlen er rimelig sikkert andet sted, men hvor.? Hvis problemet kun opstår når der er en telefon i nærheden af antennen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
ChriZ
Bruger
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 21:13 |
Ja, jeg har forsøgt med flere kabler, så tvivler på det er det... jeg ser TV i MediaPortal, måske det er mere følsomt end andre DVB-T-modtagere... jeg har tidligere forsøgt mig med en helt billig DVB-T stick købt via ebay, men der var forstyrrelser så snart man slog en prut i nærheden af antennen ;)
/Christian
|
ChriZ
Bruger
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 10:41 |
Ingen andre der har oplevet noget lignende?
|
Lytro
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 11:47 |
Tror det er den aktive del af antennen der driller. De forstærker "bare" det hele, med overstyring til følge.
Hvis du bor tæt ved senderen, hvorfor har du ikke bare en antenne uden forstærker.
Lynge ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 12:52 |
ChriZ skrev:
Ingen andre der har oplevet noget lignende? |
Jo, med ringe skærmede kablet/stik eller en ringe antenne. Klaus
|
|
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 15:19 |
Har du jordforbindelse på pc'en? Evt via en ledning mellem kabinet og en radiator (et sted uden maling)
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
|
Sendt: 18-August-2011 kl. 16:57 |
michael9000 skrev:
Evt via en ledning mellem kabinet og en radiator (et sted uden maling) |
Det er så ret dumt. Mange radiatorer ender i dag i plastrør uden jordforbindelse. Er der overgang i computeren er det ikke kun den man får stød af, men også radiatoren. For øvrigt vil en 1,5 meter lang ledning ikke hjælpe noget som helst på mobilsignaler i den anden ende af huset.... Klaus
|
|