|
Mobilholder til bilen |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juli-2019 kl. 23:00 |
Hej
Jeg er på udkig efter en mobilholder til at monterer i bilen. Jeg har en iPhone Xr, som jo er ret stor, så den skal kunne passe til denne. Dog har jeg set, at mange modeller fås, hvor det er med en magnet man skal montere i bilen, og så en plads bag på ens telefon. Men udover, at det er en tåbelig løsning, da jeg så skal ødelægge telefonens look med en metalplade, så er det vel ikke sundt med magnetisme for telefonen? Apple skriver det også: https://support.apple.com/da-dk/HT208747 Nu har jeg læst 50/50 svar på folk har oplevet magneter har ødelagt deres iPhones og ikke. Samt set YouTube film hvor magneter overlever MR-scannere m.m. men også video hvor en magnet kan ødelægge telefonen af. Hvad siger I her? Nå, men jeg ønsker jo ikke at rende rundt med en metalplade bag på min iPhone Xr. Det var da en tåbelig designmæssig løsning? Så hvad andre forslag kan I anbefale til en god mobilholder til bilen? Jeg tænker evt. noget der skal monteres i blæserne?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er den her ikke til montering som du ønsker, men jeg vil alligevel lige nævne den da den uden sammenligning er den bedste holder jeg har haft. Og så til en pris på ikke mere end 68 kr inkl fragt, købt på Ali
![]() Redigeret af janLp - 17-Juli-2019 kl. 08:12 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Min erfaring er at gå efter et Brodit beslag og så har du kvalitet der holder. Der er også løsninger til stort set alle bilmodeller.
Lige nu er jeg i firmabilen (Ford S-max) på næsten 300.000 km og over 7,5 år med Brodit holder til både mobil og iPad. Begge dele fungere som nye. Klaus
|
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Jeg er lige med på en lytter da min søster mangler en bilholder til en Huawei P20 Lite :-)
Den fra Ali ser fin ud, men hvilken model er det? Og er det ikke noget bøvl med de universielle holdere? Den fra Broddit er dælme fin - og dyr
![]() |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Jeg har lige købt denne hos THansen: Den kan indstilles i bredden, så den passer til flere telefoner. Den har også trådløs opladning. Har endnu ikke fået den sat i bilen, jeg mangler lige en usb adapter først, da jeg har et gammelt mini-usb kabel siddende. Men den virker nu meget fornuftig til pengene.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Har du et link? |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
RAXFLY
Mit instrumentbord er relativ ruflet. Da jeg bestilte den, var jeg i tvivl om den kunne holder til bump på vejen. Nu har jeg så lige være en tur til Krakow 😱 Den klarede 50km på den værste motorvej man kan forestille når man krydser den polske grænse 🤔 Så den har for mig, bestået sin prøve. Redigeret af janLp - 17-Juli-2019 kl. 13:14 |
|
![]() |
|
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
Tak for svar til alle. Jeg har kigget på Brodit og ingen tvivl om det er kvalitet. Dog også lidt dyrt. Men kvalitet koster jo.
Hvad mangler du en USB adapter til? Den du linker til, hvad er forskellen til denne ud over prisen? https://www.thansen.dk/elektronik-mobil/mobiltilbehor/apple/iphone-xs-max/holdere/wireless-charger-holder-f.instrumentbord/n-238342639/pn-238342634/ Er de ikke ret ens?
|
|
![]() |
|
Undskyld ... men trådløsopladning i en bil, som ikke er “trådløs”. Køb noget som KlausDM viser, hvis det skal være “intrigeret” og du mener det er de penge værd, eller kig på det link jeg har sendt. Alt er “universalt” :)
Jeg syntes du skal kigge mod det Klaus henviser til, hvis det er stationært.
|
|
![]() |
|
Undskyld... men den jeg linker til er da fuldstændig samme princip som den du linker til?
Og nej det skal ikke være stationært men skal kunne flyttes ved evt. bilskifte.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Der findes vel ingen trådløse opladere, hvis det skal defineres sådan? Jeg har i min Golf trådløs opladning i et rum foran gearstangen. Men der er jo også et kabel inde i bilen, der fører strøm frem til den lader.... Klaus
|
|
![]() |
|
Brodit laver beslag til de fleste biler, hvor de blot kan “klikkes” ind i instrumentpanel eller lignende. Faste beslag uden huller. Ja, der er dyrt, men det virker bare.... I privatbilen har jeg ingen holder. Telefonen snakker sammen med bilen og navigation er indbygget i radio. Opladning foregår i et lukket rum, hvor jeg kan efterlade telefonen i bilen uden at den kan ses udefra. Den gamle bil jeg solgte tidligere på året havde ingen holder og ingen navigation, her kunne det ind i mellem være rart med en holder, men fik det aldrig monteret (selvom jeg havde bilen i snart 10 år :-) ) Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |