recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobilholder til bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobilholder til bilen

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mobilholder til bilen
    Sendt: 16-Juli-2019 kl. 23:00
Hej

Jeg er på udkig efter en mobilholder til at monterer i bilen. Jeg har en iPhone Xr, som jo er ret stor, så den skal kunne passe til denne. Dog har jeg set, at mange modeller fås, hvor det er med en magnet man skal montere i bilen, og så en plads bag på ens telefon. Men udover, at det er en tåbelig løsning, da jeg så skal ødelægge telefonens look med en metalplade, så er det vel ikke sundt med magnetisme for telefonen? Apple skriver det også: https://support.apple.com/da-dk/HT208747

Nu har jeg læst 50/50 svar på folk har oplevet magneter har ødelagt deres iPhones og ikke. Samt set YouTube film hvor magneter overlever MR-scannere m.m. men også video hvor en magnet kan ødelægge telefonen af.

Hvad siger I her?

Nå, men jeg ønsker jo ikke at rende rundt med en metalplade bag på min iPhone Xr. Det var da en tåbelig designmæssig løsning? Så hvad andre forslag kan I anbefale til en god mobilholder til bilen? Jeg tænker evt. noget der skal monteres i blæserne?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 08:11
Nu er den her ikke til montering som du ønsker, men jeg vil alligevel lige nævne den da den uden sammenligning er den bedste holder jeg har haft. Og så til en pris på ikke mere end 68 kr inkl fragt, købt på Ali



Redigeret af janLp - 17-Juli-2019 kl. 08:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 08:13
Min erfaring er at gå efter et Brodit beslag og så har du kvalitet der holder. Der er også løsninger til stort set alle bilmodeller.

Lige nu er jeg i firmabilen (Ford S-max) på næsten 300.000 km og over 7,5 år med Brodit holder til både mobil og iPad. Begge dele fungere som nye.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 09:20
Jeg er lige med på en lytter da min søster mangler en bilholder til en Huawei P20 Lite :-)

Den fra Ali ser fin ud, men hvilken model er det? Og er det ikke noget bøvl med de universielle holdere?

Den fra Broddit er dælme fin - og dyr Cry
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 09:35
Jeg har lige købt denne hos THansen:

Den kan indstilles i bredden, så den passer til flere telefoner. Den har også trådløs opladning.

Har endnu ikke fået den sat i bilen, jeg mangler lige en usb adapter først, da jeg har et gammelt mini-usb kabel siddende. Men den virker nu meget fornuftig til pengene.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Nu er den her ikke til montering som du ønsker, men jeg vil alligevel lige nævne den da den uden sammenligning er den bedste holder jeg har haft. Og så til en pris på ikke mere end 68 kr inkl fragt, købt på Ali

Har du et link?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 13:05
 RAXFLY

Mit instrumentbord er relativ ruflet. Da jeg bestilte den, var jeg i tvivl om den kunne holder til bump på vejen. Nu har jeg så lige være en tur til Krakow 😱 Den klarede 50km på den værste motorvej man kan forestille når man krydser den polske grænse 🤔 Så den har for mig, bestået sin prøve.


Redigeret af janLp - 17-Juli-2019 kl. 13:14
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 19:04
Tak for svar til alle. Jeg har kigget på Brodit og ingen tvivl om det er kvalitet. Dog også lidt dyrt. Men kvalitet koster jo.

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Jeg har lige købt denne hos THansen:

Den kan indstilles i bredden, så den passer til flere telefoner. Den har også trådløs opladning.

Har endnu ikke fået den sat i bilen, jeg mangler lige en usb adapter først, da jeg har et gammelt mini-usb kabel siddende. Men den virker nu meget fornuftig til pengene.

Hvad mangler du en USB adapter til?


Er de ikke ret ens?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 20:05
Undskyld ... men trådløsopladning i en bil, som ikke er “trådløs”. Køb noget som KlausDM viser, hvis det skal være “intrigeret” og du mener det er de penge værd, eller kig på det link jeg har sendt. Alt er “universalt” :)
Jeg syntes du skal kigge mod det Klaus henviser til, hvis det er stationært.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 20:11
Undskyld... men den jeg linker til er da fuldstændig samme princip som den du linker til?

Og nej det skal ikke være stationært men skal kunne flyttes ved evt. bilskifte.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Undskyld ... men trådløsopladning i en bil, som ikke er “trådløs”. 

Der findes vel ingen trådløse opladere, hvis det skal defineres sådan?

Jeg har i min Golf trådløs opladning i et rum foran gearstangen. Men der er jo også et kabel inde i bilen, der fører strøm frem til den lader....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2019 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Og nej det skal ikke være stationært men skal kunne flyttes ved evt. bilskifte.

Brodit laver beslag til de fleste biler, hvor de blot kan “klikkes” ind i instrumentpanel eller lignende. 
Faste beslag uden huller.

Ja, der er dyrt, men det virker bare....

I privatbilen har jeg ingen holder. Telefonen snakker sammen med bilen og navigation er indbygget i radio. Opladning foregår i et lukket rum, hvor jeg kan efterlade telefonen i bilen uden at den kan ses udefra.
Den gamle bil jeg solgte tidligere på året havde ingen holder og ingen navigation, her kunne det ind i mellem være rart med en holder, men fik det aldrig monteret (selvom jeg havde bilen i snart 10 år :-) )



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu