recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobilt bredbånd: TV stream på apple TV hakker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobilt bredbånd: TV stream på apple TV hakker.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
paqi1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paqi1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mobilt bredbånd: TV stream på apple TV hakker.
    Sendt: 02-Februar-2020 kl. 18:44
Hej,

Jeg har problemer med mit mobile bredbånd og har brug for gode råd.

Mit netværk består af følgende:

Huawei b525 router fra telmore. Apple tv4. Bor i Farum og har 2 master henholdsvis 450m nord for huset og 400m syd for huset. 

Problemet er nok meget typisk mobilt bredbånd at hastigheden falder når flere brugere logger på. 

Jeg har oplevet hastigheder helt ned til 5mbit om aftenen og havde så rigtig mange problemer med at se et billede uden store pixels. 

Jeg begyndte at eksperimentere med at flytte routeren så den stod med frit udsyn til masterne. Det hjalp en del på hastigheden men de høje hastigheder har jeg først fået efter jeg købte en ekstern antenne med 25db gain.
Med den kan jeg eksempelvis kl 6 om morgenen få 120mbit så der er masser af bredbånd. Om aftenen så falder den til 25-35mbit. Men jeg oplever stadig dårligt billede. Min Ping ligger mellem 20-30ms og jitter under 10.

Det gør ingen forskel om apple TV er kablet eller trådløs.

Jeg har ikke mulighed for andet end 12mbit via telefonkabel så det er nok ikke den rigtig løsning men er der nogle der har nogle forslag til, hvordan jeg kan komme ud af dette problem?

Tak.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 18:52
Hvilken streaming tjenester har du problemer med?
Der er en del der har problemer med DR, inklusiv jeg selv.
Der er en hel tråd om det her i forummet.
Mvh Jesper
Til top
paqi1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paqi1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 19:09
okay så bliver jeg lidt mere rolig. Det er nemlig oftest dr. Jeg har også lidt med TV2 men dr volder flest problemer. 

Jeg kigger lidt rundt i forummet..
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 19:15
Mvh Jesper
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af paqi1968 paqi1968 skrev:

  Jeg har ikke mulighed for andet end 12mbit via telefonkabel så det er nok ikke den rigtig løsning men er der nogle der har nogle forslag til, hvordan jeg kan komme ud af dette problem?

Hej.

Har du undersøgt muligheden for at få hurtigere internet via kabel TV. Jeg har læst om at man kan få
internet fra YouSee, uden at have en TV Pakke.  Jeg mener også, at man kan få internet via YouSee coax kabler fra andre udbydere.

Hilsen Carsten.
Til top
paqi1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paqi1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 09:01
vi ligger desværre lige overfor en skole og derfor har de 5 huse overfor kun et telefon kabel. Når det så er sagt så kan jeg godt få fiber hvis jeg vil betale 15000 fordi der er 64meter ned til boxen og fibia betaler kun de første 30 meter. Resten skal TDC have. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 09:46
Hej.

Har du prøvet at tvinge din Huawei b525 router til kun at køre 3G. 

Den forventede Mbit-hastighed ved udendørs brug er:
4G: Downloadhastighed 17 – 71 Mbit/s
4G: Uploadhastighed 5 – 43 Mbit/s
3G: Downloadhastighed 2 – 12 Mbit/s
3G: Uploadhastighed 1 – 4 Mbit/s


Selvom hastigheden er lavere, kan det godt være at forbindelsen vil blive mere stabil?


Ellers er der også muligheden for at skifte til enten 3G's mobil netværk eller T og T's mobil netværk.
Men hvis problemet er stor belastning om aftenen, er jeg ikke sikker på at det vil blive bedre, da jeg
forventer at alle brugerne vil fordele sig, ud over de alle de tilgængelige mobile netværks. Men du
 kan måske være heldig, at der er et netværkene der er dyrere at bruge, og derfor er mindre belastet
om aftenen?


Elles vil problemet sikkert blive mindre når der kommer 5G. Men jeg er bange for at det vil tage flere år, før det kommer til Farum.

Hilsen Carsten.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 23:16
Du siger at der ligger 2 master i nærheden.

Det er jo ikke sikkert at de ejes af din udbyder.

På mastedatabasen.dk kan du se hvilke selskaber der er på masterne. Det kan hjælpe dig til at placere antennen rigtigt. 

Jeg har rigtig god erfaring med denne retningsbestemte antenne.

Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af paqi1968 paqi1968 skrev:

Hej,
Med den kan jeg eksempelvis kl 6 om morgenen få 120mbit så der er masser af bredbånd. Om aftenen så falder den til 25-35mbit. Men jeg oplever stadig dårligt billede. Min Ping ligger mellem 20-30ms og jitter under 10.


Spørgsmål er nok mere om det ikke er videotjenesterne, som er problemet. Hvilke tjenester bruger du?

Hvis du kan få en stabil forbindelse på over ~8 Mbit/s, så bør stort set alle tjenester fungerer fint - dvs. DR, TV2Play, Dplay, Netflix, YouTube, Viaplay, Hbo, Amazon Prime Video m.fl.

Jeg oplever selv problemer med specielt, TV2play og Dplay omkring kl. 20-22 i øjeblikket, og det er på både Apple TV, smartphone og Chormecast. Jeg har en klippe stabil VDSL2 forbindelse på 55 Mbit/s.
Til top
paqi1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paqi1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 15:24
hej igen,

Nå der er sket lidt siden jeg sidst skrev.. jeg har haft kontakt til TV2. De fortæller at de har haft problemer med deres streaming leverandør og især om aftenen. De fortæller at de har flyttet deres livekanaler væk fra den leverandør af samme årsag. 

Derudover så tog jeg fat i yousee for at se om de kunne hjælpe med en bedre forbindelse. De fortæller mig så at de forventer at sende brev ud om 6mdr for at fortælle at de lægger fiber ned udenfor huset. Er der nogen herinde der har erfaringer med det og hvad prisen har været for derefter at få etableret fiber? Min nabo har selv ofret 10000 for at få det lagt ind da de kørte kampagne for nogle år siden..

Tak.

Jeppe 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 18:26
din nabo er nok ikke helt ved siden af.
Til top
paqi1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paqi1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 21:48
det håber jeg ikke for vores udfordring lige nu er at vi har 64m til deres koblingspunkt. Det er derfor der koster så meget. Hvis de melder ud at de nu kommer med fiber så må det vel være fordi der nu reelt kommer kontakt punkter ud for hver hus eller?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu