|
Modding af køler til gfx |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2012 kl. 09:20 |
Jeg har en Sapphire HD5670 med passiv køler siddende i min pc. Nu vil jeg gerne have den over i min htpc men der er ikke plads. Det er dette gfx: http://www.proshop.dk/Grafikkort/Sapphire-RADEON-HD-5670-Ultimate-(1-GB)-2223430.html
Jeg har plads til standard højde men denne her rager højere op. Nu kunne jeg godt tænke mig at tage køleren af og se om ikke den del der rager højt op kunne løsnes og bøjes ud til siden. Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har nogle gode ideer til fremgangsmåden?
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
køb hellere en anden køler til den. :)
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Afmonter køleren og prøv at bukke den.
Hvis du ikke beskadiger eller gør heatpipen flad, så skulle det virke uden problemer. Husk at afrense og komme nyt ikke-ledende kølepasta på GPU og kredse inden gen-montering. Mærk om køleren bliver varm alle steder efter montering, hvis der er steder hvor den er kold, så har du beskadiget den. Redigeret af Cyberguyen - 17-Juni-2012 kl. 11:03 |
|
![]() |
|
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Efter en del besvær med at få løsnet top køleren, så lykkedes det at bøje køleren. Heatpipes er af kobber så det var ikke så svært.
Det kniber dog stadig med pladsen - men det lykkedes da til sidst at få plads til den. Nu er jeg bare spændt på om det hjælper på de hakkende billeder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |