recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Moderne Marantz receiver og radiomodtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Moderne Marantz receiver og radiomodtagelse

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Moderne Marantz receiver og radiomodtagelse
    Sendt: 15-Maj-2022 kl. 23:37
Hmmmmmm.......

Min Marantz SR510 har et par mangler, som 5015 kan kompensere for.

Men så dukkede der en SR7015 op til noget der godt kunne blive en overkommelig pris.
Problemet er bare at jeg lytter en del til DR P3 (og konen P4) via FM, hvilket er umuligt med en 7015, da den ikke har indbygget FM modtager (i Europa).

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at få den til at spille P3, blot ved tryk på fjernbetjeningen (altså min Beo4!)?
På min SR 5010 skal man abonnere på vTuner, hvilket ikke alle kan få til at virke og som er mod mit "overbevisning" om at gratis radio ikke skal koste noget.
Fra SR X012 og fremefter er servicen ændret til TuneIn, men fungerer det ordentligt på SR7015?


Klaus (den fortvivlede der egenligt godt ville købe en "stor" forstærker, men ikke gider at bøvle)


Redigeret af KlausDM - 15-Maj-2022 kl. 23:58
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hmmmmmm.......

Min Marantz SR510 har et par mangler, som 5015 kan kompensere for.

Men så dukkede der en SR7015 op til noget der godt kunne blive en overkommelig pris.
Problemet er bare at jeg lytter en del til DR P3 (og konen P4) via FM, hvilket er umuligt med en 7015, da den ikke har indbygget FM modtager (i Europa).

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at få den til at spille P3, blot ved tryk på fjernbetjeningen (altså min Beo4!)?
På min SR 5010 skal man abonnere på vTuner, hvilket ikke alle kan få til at virke og som er mod mit "overbevisning" om at gratis radio ikke skal koste noget.
Fra SR X012 og fremefter er servicen ændret til TuneIn, men fungerer det ordentligt på SR7015?


Klaus (den fortvivlede der egenligt godt ville købe en "stor" forstærker, men ikke gider at bøvle)

Hvad med en FM stereo-tuner? Dette giver selvfølgelig en kasse mere, i samlingen... Hvis ikke, DAB+ er muligt.


Redigeret af mnielsen - 16-Maj-2022 kl. 06:08
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3999
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 06:15
Hvorfor bruger i ikke tunein via heos? Eller køb en lille streamer med Chromecast/airpley og tager radion med mereradio app'en
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvorfor bruger i ikke tunein via heos?

Fordi jeg vil kunne smide mig i stolen, tage min elskede Beo4 og tæden for radioen.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Eller køb en lille streamer med Chromecast/airpley og tager radion med mereradio app'en


Det var da noget af en omvej, når den nu har airplay.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 10:00
Indse at en stor forstærker ikke skal slides og bruge en masse strøm for at høre almindelig radio. Og køb en gedigen ext enhed med god lyd, f.eks. en Pure Evoke H6.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 14:29
Du skal bare gøre som jeg har gjort i min kolonihave. Køb en dab+ forsats, og så koble den til forstærkeren. Med den kan du modtage et hav af kanaler, incl. P3 og P4. jeg gav ca. 700-kr. for den.
     carsten
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvorfor bruger i ikke tunein via heos?

Fordi jeg vil kunne smide mig i stolen, tage min elskede Beo4 og tæden for radioen.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Eller køb en lille streamer med Chromecast/airpley og tager radion med mereradio app'en


Det var da noget af en omvej, når den nu har airplay.


Klaus


Så har du vel svaret lige der?
Hent en radio-app, og stream via airplay til recieveren. Smile
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Indse at en stor forstærker ikke skal slides og bruge en masse strøm for at høre almindelig radio. Og køb en gedigen ext enhed med god lyd, f.eks. en Pure Evoke H6.

Man bli'r så træt.... Wacko


Redigeret af Flippo - 16-Maj-2022 kl. 15:07
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Du skal bare gøre som jeg har gjort i min kolonihave. Køb en dab+ forsats, og så koble den til forstærkeren. Med den kan du modtage et hav af kanaler, incl. P3 og P4. jeg gav ca. 700-kr. for den.
     carsten


LOL LOL Wacko
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Indse at en stor forstærker ikke skal slides og bruge en masse strøm for at høre almindelig radio. Og køb en gedigen ext enhed med god lyd, f.eks. en Pure Evoke H6.

Man bli'r så træt.... Wacko
Away with squatter cabbage Star



Redigeret af Munch - 16-Maj-2022 kl. 15:51
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Indse at en stor forstærker ikke skal slides og bruge en masse strøm for at høre almindelig radio. Og køb en gedigen ext enhed med god lyd, f.eks. en Pure Evoke H6.

God lyd - i forhold til mine små køkkenhøjttalere?
Eller de lidt større i stuen?


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvorfor bruger i ikke tunein via heos?

Fordi jeg vil kunne smide mig i stolen, tage min elskede Beo4 og tæden for radioen.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Eller køb en lille streamer med Chromecast/airpley og tager radion med mereradio app'en


Det var da noget af en omvej, når den nu har airplay.


Klaus


Så har du vel svaret lige der?
Hent en radio-app, og stream via airplay til recieveren. Smile

Tror at du missede første halvdel af mit svar…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu