|
Modtage DAB+ signal uden antenne? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2019 kl. 13:24 |
Jeg overvejer at købe en af de billige Nordklang DAB+ radioer fra Bilka. Den skal bruges i køkkenet, og det kan ikke komme på tale at tilslutte antenne, hverken stue- eller udendørs antenne. Jeg bor meget højt, og ca 9,8 km fra Frejlev senderen. Vil det være muligt at modtage radio i rimelig kvalitet uden nogen antenne? Flemming
Redigeret af fltk - 02-November-2019 kl. 13:24 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der skrives intet om hvilken der købes, men hvis den ikke har en antenne, så kan der ikke modtages noget.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
OK, jeg fortsætter med min 50 år gamle B&O transistorradio indtil FM signalet slukkes. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
De har jo sikkert en indbygget antenne. Så der er sikkert ikke noget problem.
Køb den via nettet. Virker det ikke, så returnerer den og få dine penge retur. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Da de ikkenævnes hvilken, kan det derved ikke siges om den har en antenne som på en bærbar FM Radio. Har den det så der det naturligvis en anden sag, hvis ikke bygningens beskaffenhed blokerer for det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5055 |
Du skal bare købe dab radioen med en teleskop antenne. Den er tilstrækkelig til modtagelse indendøre de fleste steder.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5055 |
Hvis det er denne dab radio der tænkes på, er der monteret teleskop antenne bagpå så vidt jeg husker. Desværre er billederne ikke særligt informative hvad det angår.
|
|
![]() |
|
Det fremgår af Videoen at den har.
|
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Hold nu op. Hvis du kigger hvad det er Bilka sælger af bille nordklan, så er det små transister DAB radioer. Og de skal ikke have ekstern antenne. Og som jeg skriver. Virker det ikke retur. Så er den ikke længer. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Med kun ca. 10 km fra senderen, burde det ikke være noget problem, med den indbyggede teleskopantenne på radioen... Men er der adgang til et loft, hvor du kunne have en evt. ekstern DAB-antenne?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
![]() Så har selv været i gang med at lave F-connector på en, da indendørs DAB+ signal her på matriklen ikke er noget at råbe hurra for.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Det er netop denne radio jeg tænker på. Har ikke set den live og havde heller ikke set videoen. Mange tak, det må komme an på en prøve. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |