recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtage DVB-T2 fra Tyskland OG fra Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modtage DVB-T2 fra Tyskland OG fra Danmark

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Modtage DVB-T2 fra Tyskland OG fra Danmark
    Sendt: 30-Marts-2017 kl. 18:20
Senderen i Flensborg er pr. 29.3.17 overgået til at sende DVB-T2 HD, så min gamle Triax 405-modtager kan nu kun fange der danske kanaler.
Jeg kan selvfølgelig købe mig en boks til de tyske kanaler (HEVC/H.265), men vil den så også kunne vise mig de danske kanaler? Hedder formatet her i DK ikke H.264?

/Jakob :-)
Hilsen Jakob :-)
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 20:08
Du bør roligt regne med at dem der understøtter HEVC/H.265 også kan håndtere H.264.
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 09:02
Tak, jeg satser stort
Hilsen Jakob :-)
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 15:11
Jeg ved godt, at dette er en gammel tråd, men kan det lade sig gøre at modtage tysk DVB-T2?

Jeg bor i Kolding. Kan jeg modtage DVB-T2 fra Flensborg uden enorme antenner og dyre antenneforstærkere? Kan det modtages med en "almindelig" udendørs antenne?

Mit TV understøtter DVB-T2 HEVC.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Colombus Colombus skrev:

Jeg ved godt, at dette er en gammel tråd, men kan det lade sig gøre at modtage tysk DVB-T2?

Jeg bor i Kolding. Kan jeg modtage DVB-T2 fra Flensborg uden enorme antenner og dyre antenneforstærkere? Kan det modtages med en "almindelig" udendørs antenne?

Mit TV understøtter DVB-T2 HEVC.

Ved du, om andre i Kolding - eller i nærområdet kan tage noget tysk på den afstand? Ca. 100 km, er jo alligevel pænt langt... Så nok ikke nemt på en almindelig antenne, andet end når der er medvind på sendevejene.

Det er nok nemmere med radio - enten DAB og / eller FM.

Hvad haves der af antenne(r) nu? Det er nok også en go' idé, at se, hvad andre har af antenner rundt omkring i byen... Hvilken retning peger de store antenner, størrelsen på dem, osv. 


Andre med bedre forstand på dette end mig, kan give bedre svar...


Redigeret af mnielsen - 11-Oktober-2022 kl. 17:15
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Colombus Colombus skrev:

Jeg ved godt, at dette er en gammel tråd, men kan det lade sig gøre at modtage tysk DVB-T2?

Jeg bor i Kolding. Kan jeg modtage DVB-T2 fra Flensborg uden enorme antenner og dyre antenneforstærkere? Kan det modtages med en "almindelig" udendørs antenne?

Mit TV understøtter DVB-T2 HEVC.
Uden at vide med sikkerhed, men tvivler stærkt på det bliver nemt med DVB-T2 antenne. LOL

Nok noget nemmere på satellit, hvis det er en mulighed. 
Kræver selvfølgelig at TV understøtter, alternativt en modtagerboks.

Lidt info:
Mvh. JørgenT
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 19:10
2 stakkede 91 elementer antenner og en passende forstærker. 
Monteret frit over tagryg.  Så er det ikke helt umuligt   .
Men kommer meget an på din kvote over vand og hvad der evt skygger i modtage retning 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af Colombus Colombus skrev:

Jeg ved godt, at dette er en gammel tråd, men kan det lade sig gøre at modtage tysk DVB-T2?

Jeg bor i Kolding. Kan jeg modtage DVB-T2 fra Flensborg uden enorme antenner og dyre antenneforstærkere? Kan det modtages med en "almindelig" udendørs antenne?

Mit TV understøtter DVB-T2 HEVC.

I stedet for at bøvle med antenner, som jeg kan have mine tvivl om vil virke i Kolding, så ville jeg købe en Chromecast med Google TV.
På sådan en kan du installere appsene fra ARD og ZDF (og mange andre, også danske kanaler) og så abonnere på en VPN, der kan installeres på Chromecasten.
Så kan du ikke kun se de nordtyske men alle lokale programmer i hele Tyskland og fra begge kanaler og også frie kanaler fra andre lande. 

Chromecasten kan købes for 5-600 kr og et godt abonnement på VPN, kan købes for 20 - 50 kr om måneden.
Har du et nyere TV, kan du måske installere appsene direkte på det og så undlade køb af Chromecast.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 06:20
Hvorfor betale diverse abonnementer, når man kan få de tyske ganske gratis på parabol? En parabol behøver vel ikke at være monteret højt oppe på en husvæg, men kan vel være monteret så man kan nå den. Så er den jo nemmere at rydde for sne - hvis vi får mere af det.......

Og, hvis Colombus ellers bor i eget hus...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Uden at vide med sikkerhed, men tvivler stærkt på det bliver nemt med DVB-T2 antenne. LOL

Nok noget nemmere på satellit, hvis det er en mulighed. 
Kræver selvfølgelig at TV understøtter, alternativt en modtagerboks.

Lidt info:

Mit TV har ikke en DVB-S2 tuner. Det er den eneste grund til at jeg spørger, om det kan lade sig gøre at modtage dem via antenne. Jeg har egentlig mest brug for kanalerne her i forbindelse med VM-slutrunden. Jeg magter ikke en satellitreceiever med sin egen fjernbetjening, men det virker til, at modtagelse via antenne ikke er realistisk.
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Ved du, om andre i Kolding - eller i nærområdet kan tage noget tysk på den afstand? Ca. 100 km, er jo alligevel pænt langt... Så nok ikke nemt på en almindelig antenne, andet end når der er medvind på sendevejene.

Det er nok nemmere med radio - enten DAB og / eller FM.

Hvad haves der af antenne(r) nu? Det er nok også en go' idé, at se, hvad andre har af antenner rundt omkring i byen... Hvilken retning peger de store antenner, størrelsen på dem, osv. 


Andre med bedre forstand på dette end mig, kan give bedre svar...

Jeg har engang formået at fange det tyske DVB-T signal fra Flensborg (inden overgangen til DVB-T2) med en meget lille antenne, som jeg placerede udendørs. Der var dog ingen lyd eller billede, men tekst-tv virkede. 
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:


I stedet for at bøvle med antenner, som jeg kan have mine tvivl om vil virke i Kolding, så ville jeg købe en Chromecast med Google TV.
På sådan en kan du installere appsene fra ARD og ZDF (og mange andre, også danske kanaler) og så abonnere på en VPN, der kan installeres på Chromecasten.
Så kan du ikke kun se de nordtyske men alle lokale programmer i hele Tyskland og fra begge kanaler og også frie kanaler fra andre lande. 

Chromecasten kan købes for 5-600 kr og et godt abonnement på VPN, kan købes for 20 - 50 kr om måneden.
Har du et nyere TV, kan du måske installere appsene direkte på det og så undlade køb af Chromecast.

Jeg har brug for de kanaler i forbindelse med VM-slutrunden. Streaming har det ofte med at gå ned, når mange ser med på en gang, og det kunne let tænkes at ske under VM. Det er derfor, at jeg gerne ville modtage kanalerne via antenne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu