|
Modtage RBB via Astra |
Besvar |
Forfatter | ||
DJ-Møller
Ny bruger Oprettet: 26-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Maj-2014 kl. 11:25 |
|
Hej
Har netop købt og opstillet en parabol da jeg gerne vil se RBB (Radio Brandenburg Berlin) hjemme i Fensmark ved Næstved (Er komplet nybegynder på parabol/sattelit området). Fra RBB's web-side har jeg følgende:
Nogle der har gode råd?
|
||
Glad hilsen
Møller |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10458 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så lav en frekvenssøgning på 10891H.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Møller. Rbb Fernsehen sender i HD, så jeg håber at det er en HD SAT modtager du har? Vælg Modulation 8PSK og lav en frekvenssøgning, evt kun for 10891H. Ellers, kan du se ARD Digital som også sender fra samme frekvens. Hilsen Carsten.
|
||
DJ-Møller
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er sådan en her jeg har... Så ja det sku være HD ;-)
http://www.harald-nyborg.dk/p4579/hd-satellitmodtager-dvb-s2
|
||
Glad hilsen
Møller |
||
DJ-Møller
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har frekvensen RBB sender på, noget at gøre med indgangsfrekvensen på ens lnb at gøre om man kan se det eller ej?
Min LNB: Indgangsfrekvens: 9,75 - 10,6 GHz Udgangssfrekvens: 950 - 2150 MHz Noise figure: 0,5 dB Amplification: 60 dB Horisontalt: 15-18 V Vertikalt: 11-14 V Strømforbrug: 80 mA |
||
Glad hilsen
Møller |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej.
Det er en meget basis SAT modtager du har købt. Du kan prøve som beskrevet i manualen Under 9.1.4 på side 39 under søge mode at lave en Automatisk Søgning ( Blind Scan ) og se om RBB kommer frem. Hilsen Carsten. Men vær forberedt på at en Automatisk Søgning ( Blind Scan ) tager meget LANG tid, måske op til 1-2 timer. Redigeret af csell - 26-Maj-2014 kl. 14:04 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10458 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er du sikker på, at det er Astra satellitten du har fundet, og ikke en af de andre f.eks. Hotbird på 13 grader øst? Hvis det er Astra, skulle det være ligeud ad landevejen. Du kan nemt tjekke ved at tage en af de kanaler du har fundet og se om den ligger på korrekt frekvens på f.eks. Lyngsat eller Kingofsat.
Flemming Redigeret af fltk - 26-Maj-2014 kl. 14:43 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
DJ-Møller
Funktioner
Tak(0)
|
|
Takker for hjælpen.
Havde fundet en anden sattelit... Nu køre det :-)
|
||
Glad hilsen
Møller |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |