recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtagelse af DR på Parabol ophører
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtagelse af DR på Parabol ophører

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Modtagelse af DR på Parabol ophører
    Sendt: 16-Februar-2006 kl. 16:59

Jeg har fået et brev fra Canal+, at fra 1. april 2006 udløber mit gratis digitale programkort til DR1 og DR2, hvorefter DR overtager ansvaret for den digital sending.

Det virker underligt, at man fra 1. april kun kan modtage digitalt TV via satelit, hvis men har købt en programpakke fra Canal+. Det virker underligt, at man fra 1. april kan kassere sin sat-box, hvis man ikke investerer i en programpakke fra Canal+. Den billigste koster 2 x 795 kr. årligt.

Er der andre, som har været ud for det samme og ved om det er rigtisk, at digital sending via Sat-Box ophører. eg har prøvet at søge på internettet, man kan ikke finde noget herom, måske lige med undtagelse af Canal+, som gerne vil sælge en programpakke.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 18:25

 

 Efter 1. April, har man jo ikke brug for at kunne modtage DR TV digitalt på Sattelit, for så kan man modtage det på DTT. ( Det kan man også nu men det er kun testudsendelser og uden undertekster).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 18:32

Nu er det jo langtfra alle,der lige kan mobilisere en xtra antenne på huset.

Det lyder sgu da helt ude i hampen !!??Håber der er tale om en eller anden form for misforståelse ??!! 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 18:41

 

 DTT modtages på den nuværende TV2 antenne, så det er ikke nødvendigt med en extra antenne, kun en DTT modtager, de fås for nuværende til Ca. 600 Kr. 

Jubii Pris 599,- Philips Digital Set-top Box DTR200
Oplev bla. Fodbold VM i digital kvalitet.

DR, DR2, TV2 sender fra 1. april alle programmer i digital kvalitet. Gå ikke glip af dette.

Denne Philips Set-top BOx er Digitalt TV gjort enkelt.

Fri adgang til digitale TV- og radiokanaler
Oplev det digitale TV-fænomen. Forbedret billedkvalitet med den unikke Pulse Killer-chip


Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 19:32
hvis din sat reciver er godkendt af viasat, vil de gratis lukke op for dr1 og dr2, hvis du ringer til dem
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 22:15

Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

hvis din sat reciver er godkendt af viasat, vil de gratis lukke op for dr1 og dr2, hvis du ringer til dem

Ja, det er fuldstændig rigtigt, men nu er det jo lige Canal Digital og altså en helt anden sattelitposition, som tråden her handler om. Jeg har i øvrigt fået det samme brev fra Canal Digital. Jeg har derfor tænkt mig at kontakte DR inden 1. april for at høre, om Canal Digital nu har fortalt hele sandheden i deres henvendelse.



Redigeret af fltk
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 09:28

Så vidt jeg har hørt, så har både Canal Digital og Viasat altid været forpligtiget til at udlevere et kort til DR1 / DR2 ganske gratis på forlangende. At de så har gjort, hvad de kunne for at overbevise folk om, at de var nødt til at købe en pakke for at få DR1 og DR2 er en helt anden sag - jeg har selv måtte vride armen om på ryggen af en parabol-forhandler for at få mit gratis DR1 + DR2 kort...

Hvis man vil modtage DVB-T, men ikke har plads/lyst til antenner på huset, så findes der ganske fine små antenner, som nemt kan hænge på en gavl eller væg - f.eks. denne her. De fleste steder kan man allerede i dag modtage DVB-T på den eksisterende TV2-antenne. Hvis man modtager fra Århus eller Hadsten skal antennen dog drejes 90 grader, så den står lodret for at modtage DVB-T (se her).

Med venlig hilsen
Anders

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Fedt så kan man droppe sit skod abbonement hos canal digital, og købe en settop box, til 600kr.

Så ka de lære det...

Claes

Hej Claes!

Du har forhåbentlig ikke haft abonnement til Canal Digital blot for at modtage DR1 og Dr2. De har jo altid været gratis.

Flemming

Til top
bugger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

 Hvis man modtager fra Århus eller Hadsten skal antennen dog drejes 90 grader, så den står lodret for at modtage DVB-T (se her).

Med venlig hilsen
Anders



Hej Anders

Smart lille antenne det første link peger på. Hvis man har en gammel tv2 antenne og bor i Århus som jeg gør, er det så meningen at den skal pege op i luften? -det lyder underligt.

/Bugger
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 10:31

Aftalen mellem Canal Digital og DR om gratiskort må så have været sådan at den udløber fra den dag DTT er i gang. Der er vel risiko for at Viasat's aftale er den samme, men Viasat har selvfølgelig den fordel at de ikke har udgifter til at udstede programkort.

Update: Det er det samme med Viasat http://www.digitalt.tv/nyheder/nyhed.aspx?ArticleID=1224

Man skulle tro at DR har så meget magt, at de kunne have forlangt, at Canal Digital/Viasat skulle levere DR gratiskort for at de måtte distribuere DR kanalerne i det hele taget.



Redigeret af boborg
/ Bob
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 10:35

[[/QUOTE]

 Hvis man har en gammel tv2 antenne og bor i Århus som jeg gør, er det så meningen at den skal pege op i luften? -det lyder underligt.

/Bugger
[/QUOTE]

Nej, den skal blot roteres 90 grader om sin egen akse, så elementerne står lodret.

Flemming

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 15:16

[/QUOTE]

 

Tager DR 1+2 over 5grader øst. (gratis)

Claes

[/QUOTE]

Det er det  også, altså gratis,  fra 1 grad vest (Canal Digital)

Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu