recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtagelse af svensk TV på DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtagelse af svensk TV på DVB-T

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Modtagelse af svensk TV på DVB-T
    Sendt: 04-Marts-2006 kl. 21:15

Er der nogen, som har erfaring med modtagelse af digitalt tv fra Sverige. Jeg bor selv lidt syd for København ikke så langt fra Øresund (Greve). Signalet er som oftest meget meget dårligt. Det analoge tv-signal står derimod ret godt.

Jeg har hørt, at Sverige udbygget sit digital-net i etapper indtil 2008. Udbygningen i Sydsverige ser ud til først at være planlagt til 2008. Det er derfor ikke utænkeligt, at sendemasten ligger for langt mod nord til at jeg kan trække et ordentligt signal. Eller er årsagen måske, at min tagantenne ikke er indstillet rigtig

Ikke mindst vil det være rart (for os som er vant til at de svensk TV) at vide, om det DVB-T system vi anvender i Danmark svarer til det svenske, eller om der er forskel. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 22:46

Det Svenske system er det samme som det danske, Norske, Tyske og for den sags skyld resten af europa i det det er samme standard der anvendes, der kan være små forskelle, men billed og lyd kan altid modtages med de bokse der kan købes her i landet. Sverige se her. www.digitalt.tv/dvbt/dvbt.aspx i bunden af siden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 07:58

Her ved Lille skensved ( køge egnen )

Kommer de svenske dtt kanaler helt fint ind.

Tror at du måske har antenne problemer eller filter på din instalation  der der ikke tillader kanalerne fra sverige

Mvh Hans

Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 19:26
Tak! Jeg tager kontakt med en antennemand
Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 20:34

Til Hansie

Kan du ikke oplyse, på hvilken UHF kanal du modtager svensk DVB-T. Selv modtager jeg på kanal 21. Hvilken digitalbox anvender du? 

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Tank Tank skrev:

Til Hansie

Kan du ikke oplyse, på hvilken UHF kanal du modtager svensk DVB-T. Selv modtager jeg på kanal 21. Hvilken digitalbox anvender du? 

Min boks gider ikke vise kanaler   da det er en kina model......

Boksen er en Opera 4881   med indbygget dvd afspiller

Mvh Hans

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 22:02

Hej Tank,

Oprindeligt skrevet af Tank Tank skrev:

Har ikke selv erfaring med modtagelse fra Sverige endnu (men kommer forhåbentlig en af de nærmeste dage, når Digitality modtageren dukker op).

Udfra det svenske Teracom info-site, ville jeg forvente at skulle modtage fra Malmö senderen (jeg bor vest for København).

Senderen i Malmö kan f.eks. modtages på Kanal 22 (se frekvensoversigt her). Måske du på din modtager skal indstille lang/kort modtagelse, code rate og guardinterval (for Malmö 'Long mode, Code Rate 3/4, Guardinterval 1/4').

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 22:29
Tak for hjælpen. Jeg vil prøve at indstille modtageren inden jeg kontakter en antennemand
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 15:54
På dette dækningskort ses Greve at have den bedst mulige dækning. Når du har zoomet helt ind, klik med musen og en streg (fugleflugtslinie) tegnes til senderen. Det er i Greves tilfælde Hørby/Sallerup senderen.

http://www.teracom.se/?page=268

Redigeret af sussie
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 16:25
Er der nogen der har fået Svensk digital TV til at virke? - diverse link på denne side er åbenbart døde, og jeg kan ikke finde noget på min tuner - bor i Nordsjælland og bruger en alm. antenne til STV1 & 2
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 18:43
Selvfølgelig har vi fået det til at virke, med en gammel Sverigesantenne som sidder under (etermit)taget, og hvor alle filtrene (som sad på stangen) er pillet af. Signalet går direkte ned i Maximum'en og leverer et prima billede samt 5.1 kanals lyd på visse udsendelser, såsom 'Allsång på Skansen' i sommer. Det var da sjovt at se forstærkerens display skrive 'Digital' som den gør når een ser en film med 5.1 Dolby surround.

Men det er vigtigt at antennen peger ganske nøje mod Hørby.Altså som en pil der peger bagud med 'grillen' bagerst, mens 'stangen' peger mod Hørby. De danske signaler kommer så ind bagfra, men er så stærke at det går. Det er kun de svage signaler fra Sverige som skal ledes langs antennen og 'samles op' af 'grillen'.
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 19:04
Tjek evt. denne tidligere tråd om emnet (som jeg fik fra Sussie): DVB-T fra Sverige

Redigeret af Nullermanden - 25-September-2006 kl. 19:05
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu