recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtagelse af tv-kanaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtagelse af tv-kanaler.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Modtagelse af tv-kanaler.
    Sendt: 03-Marts-2007 kl. 08:17
Er brugerne bekendt med problemer omkring besværligheder med modtagelse af tv-kanaler via kabeltv og private antenneforeninger?

Med den avancerede teknik vi har i dag, kan det ikke undgås at noget kan svigte i hjemmet - men er nogen bekendt med at modtagelsen udefra til hjemmet også kan være et problem?
Og det ofte er svært at komme til orde hos de ansvarlige?

Redigeret af T-teknik - 03-Marts-2007 kl. 08:18
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 08:30
Er jeg virkelig den eneste der har oplevet problemer med antenneforening/kabeltv omkring modtagelse at tv?

Det kan da ikke passe?   

Redigeret af T-teknik - 04-Marts-2007 kl. 08:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 11:55

 

 Analogt kabel TV kan ofte være af en dårlig kvalitet, men da mange udbydere udover TDC og Stofa også udsender kanalerne Digitalt, så er der generelt ingen problemer med god modtagelse. Det er en god ide at anskaffe en Digital modtager, som passer til udbyderens system. Hvad angår DR og TV2, så SKAL de kanaler være tilgængelige Digitalt. Enten som DTT eller DVB-C signaler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Analogt kabel TV kan ofte være af en dårlig kvalitet, men da mange udbydere udover TDC og Stofa også udsender kanalerne Digitalt, så er der generelt ingen problemer med god modtagelse. Det er en god ide at anskaffe en Digital modtager, som passer til udbyderens system. Hvad angår DR og TV2, så SKAL de kanaler være tilgængelige Digitalt. Enten som DTT eller DVB-C signaler.



Desværre bor jeg et sted hvor den private antenneforening om jeg så må sige har sat mellem to stole og KUN tilbyder DR 1 og TV2 digitalt. - DR1 anamorpfic (som jeg også har nævnt i tidligere indlæg, der også kan modtages via en DTT modtager, hvilket jeg ikke har) - Foruden nævnte kanaler der udsendes analogt.
F.eks. modtager jeg Sverige 1 og 2 analogt i widescreen.

Grunden til mit indlæg er, at det er ret tilfældigt hvordan jeg kan modtage mine næsten 30 kanaler.
Foruden det, er der tekniske forstyrrelser, som antenneforeningen fralægger sig ethvert ansvar for.
- Hvilket jeg ikke er ene om at have det problem!


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

 

F.eks. modtager jeg Sverige 1 og 2 analogt i widescreen.

Grunden til mit indlæg er, at det er ret tilfældigt hvordan jeg kan modtage mine næsten 30 kanaler.
Foruden det, er der tekniske forstyrrelser, som antenneforeningen fralægger sig ethvert ansvar for.
- Hvilket jeg ikke er ene om at have det problem!



 Sverige vil du ligesom DR og TV2 modtage i 4:3 Zoom, da det ikke er muligt at få dem i ægte 16:9 Analogt.

 Med hensyn til de forstyrreler du nævner, så kan udbyderen ikke fralægge sig et ansvar, det er muligt at forstyrrelserne ikke kommer fra anlæget, men det at de er der, er nok til at det må undersøges hvor de kommer fra, således at de kan blive udbedret. De kan ikke bare sige det er os uvedkommende. De må i det mindste førsøge at fjerne dem.

 På det anlæg jeg er tilsluttet, og som bliver forsynet fra TDC, er der en kanal som er kraftigt forstyrret, men som ikke kan være anderledes, da forstyrrelsen skyldes indstråling fra en TV sender i nærheden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 13:24

 Sverige vil du ligesom DR og TV2 modtage i 4:3 Zoom, da det ikke er muligt at få dem i ægte 16:9 Analogt.



Så må det være anamorphic jeg modtager Sverige 1 og 2 i?
De passer i hvert fald fint med mit widescreen tv og med korrekt optagelse på min DVD Harddisk.

 Med hensyn til de forstyrreler du nævner, så kan udbyderen ikke fralægge sig et ansvar, det er muligt at forstyrrelserne ikke kommer fra anlæget, men det at de er der, er nok til at det må undersøges hvor de kommer fra, således at de kan blive udbedret. De kan ikke bare sige det er os uvedkommende. De må i det mindste førsøge at fjerne dem.



Min kommunikation er kørt lidt i hårdknude med dem
- jeg enig med min antenneforening og andre i de her forum, at evt. forbedrede kabler, stik og lignende kan være en løsning. - Men det skal jo også kunne passes ind ved ens produkter.

Jeg har i forbindelse med omskiftning af modem til internet, haft en tekniker på besøg fra Dansk Kabel TV, som står for den primære del af både internet og tv, og den tekniker har godkendt og tjekket mine systemer som de er nu.

Jeg har flere gange påpeget over for min antenneforening, at hvis der var noget galt med mine installationer, ja så ville jeg ikke kunne få korrekt internet, som jo kører på samme system.

Så jeg forstår simpelthen ikke den problematik, jeg er havnet i


Redigeret af T-teknik - 04-Marts-2007 kl. 13:25
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 13:49

 

 De kanaler du modtager i Widescreen er i 4:3 Letterbox med et Zoom signal, det kan du se ved at indstille TVet til f.eks 16:9 under en udsendelse, så vil du se en sort stribe i top og bund af billedet.

 De tilsluttede brugere på anlæget må slå sig sammen, og indgive en fælles klage, så må der da være nogen der vil lytte til det, og tage sig af problemet.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 13:54
På TDC kabel tv i Århus udsendes SVT1, SVT2 og forsåvidt også svensk 4 i analog 16:9, det er noget der er sket for nylig.
mvh Christian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 14:02

 

 Det må faktiskt ikke finde sted, da det vil give et forkert billede ved modtagelse på et 4:3 TV. Svensk TV4 kan der ikke gøres noget ved, da det fra starten udsendes i 16:9 fra de Analoge sendere, men SVT udsendes Analogt i 4:3. Jeg har også TDC, og der udsendes SVT korrekt med 4:3 Zomm ved Analog modtagelse. (Som ligeledes med DR og TV2).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 De kanaler du modtager i Widescreen er i 4:3 Letterbox med et Zoom signal, det kan du se ved at indstille TVet til f.eks 16:9 under en udsendelse, så vil du se en sort stribe i top og bund af billedet.



Har tjekket det - og jeg kan sige at i følge mit Philips Widescreen TV er det korrekte format Widescreen, som vises ved bredformat udsendelser på DR 1 ( altså anamorphic)
det samme gør sig gældende ved Sverige 1 og 2
og der er ikke forskel ved gennemsyn contra optagelse ved omtalte kanaler.

 De tilsluttede brugere på anlæget må slå sig sammen, og indgive en fælles klage, så må der da være nogen der vil lytte til det, og tage sig af problemet.?



Ja det kan være en mulig løsning. - Desværre er der en del passivitet blandt visse medlemmer - foruden en såkaldt hårdhudet bestyrelse.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 14:24

Lige nu er der "Melodifestivalen" også udsendt i 16:9, så det er ikke en enlig svale...

mvh Christian
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 14:26
Jeg glemte at tilføje at mit tv er sat til auto styring ved format visning - men ellers som tidligere nævnt ved widescreen contra optagelse er der intet forskel ved hverken DR1 anamorphic og Sverige 1 og 2.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu