recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtagelse af tv-kanaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtagelse af tv-kanaler.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 02:12

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:


Som tilføjelse - nu hører man så meget om at faldskærmstv ikke kan være helt optimalt
- og samtidig sålænge jeg har et widescreen-tv der dur, så er det jo en dårlig ide at skifte det ud.

Hvis det er et faldskærmstv du vil købe, er der ingen grund til at smide det gamle ud, det nye holder nok kun 1 gang 

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 08:53
I forbindelse med den oprindelige del af mit indlæg, og som mulig afslutning på denne tråd, kan jeg kun opfordre brugerne til at være opmærksom på hvor de får tv-signalet fra.

- Det kan ikke være meningen at vedvarende tekniske problemer som manglende kanaler, lyd- og billedmæssige problemer altid skal tørres af på medlemmerne, sådan de evt. skal tvinges til at købe egne parabolanlæg.

Redigeret af T-teknik - 05-Marts-2007 kl. 08:54
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Du får kun ægte 16:9 når der modtages Digitalt, Analog modtagelse er altid i 4:3 Fullscreen eller Letterbox, ved Letterbox, kan TV stationen så vælge at udsende et Zoom signal, således at det på et 16:9 TV bliver tilpasset skærmen, men 16:9 er det ikke, det har også en lavere opløsning end den der opnås Digitalt, hvor opløsningen er 720x576, (SD) altså den samme som man opnår på en (SD) DVD.

Hvorfor påstår du det? For tiden modtages der ægte 16:9 signaler på SVT1, SVT2, Svensk 4, TV3+ har det også indimellem, og det er på TDC kabel TV og det er analogt. Iøvrigt sker det samme også på nogle af de tyske kanaler kan jeg huske.

16:9 udsendelser på DR1, TV2, DR2 udsendes digitalt i 16:9 format, analogt i 16:9 letterboks, hvis det er det du mener med ovenstående, men selvfølgelig kan der udsendes 16:9 analogt...

mvh Christian
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 11:18
Jeg for min del vil ikke komme med nogen større uddybning af det med 16:9. - De meldninger der er før er kommet og i andre forum, lyder velorienteret. Og uden nye bud skal lyde værre, kan jeg blot konstatere, at der åbenbart er stor tvivl blandt andre hvad der er rigtigt 16:9.

Dem der modtager 16:9 via en digitalt boks, vil nok hævde andet.   

- Men det bedste vil nok være at alle forbrugere får den korrekte viden ved køb - både af producenter, butik og tv-leverandører.    

- Jeg kan blot konstatere, at det åbenbart ikke en enlig svale. Også ved fladskærmstv og de nye DVD formater, er der spredt viden og oplysning.

- Men uden at tråden kommer for langt fra det indlægget handler om, vil jeg sige, at en samlet oplysning om tv-formater vil være at foretrække.    

Redigeret af T-teknik - 05-Marts-2007 kl. 11:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu