|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Slack ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 21-Juni-2009 kl. 18:20 |
|
Hej Alle,
Jeg har igennem tiden fået meget hjælp ved at læse igennem recordere.dk´s forum! :) tak for det. Men nu er tiden hvor jeg ikke umiddelbart kan finde svar på mit spørgsmål på tidligere oprettet tråde! Jeg har det problem at jeg kun kan modtage De svenske Kanaler Digitalt! ( bor i Helsingborg - som er 3-4 km fra en sender som skulle befinde sig i Helsingør? ) jeg har en alm. UHF antenne på loftet, og kan sagtens modtage de danske kanaler analogt. Jeg har forsøgt at vende og dreje antennen i alle tænklige vinkler og hældninger! - dog uden held. Jeg undre mig over at lige meget hvordan antennen vender går de svenske kanaler helt perfekt ind! er der nogen forskel på hvordan de sender signalet, eller har i nogle gode forlag til en løsning? Jeg bruger et mediecenter med et Mpeg2 decoder kort i. Sætter pris på al den hjælp i kan give! :) |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24802 |
![]() |
|
her kan du gå ind, indtast adresse og postnummer, så får du to streger, om hvad vej du skal rette din antenne. Edit: forresten velkommen til recordere. Redigeret af flemming larsen - 21-Juni-2009 kl. 18:34 |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Du er jo nok ret tæt på Olympia, der sender med 2kW vandret. Senderen i Helsingør er ikke særlig kraftig - 200 W - og den sender lodret (pindene skal stå lodret). Jeg synes, du skal førsøge med en udendørs antenne rettet lidt nord for hotel Marienlyst. Der sendes på kanal 51, så du kan jo forsøge at tune denne kanal manuelt. Der må ikke være filtre indsat mellem antennen og dit TV. Lars Redigeret af reslfj - 21-Juni-2009 kl. 21:08 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Der er jo også en lodret polariseret sender i Landskrona med de danske public service-kanaler.
|
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Slack ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Tak for hurtige svar.
Jeg må forsøge at få købt en udendørs antenne, og se om det giver et ønsket resultat. Lige et (måske dumt)spørgsmål, nu hvor jeg er utroligt tæt på den kraftige sender ved Olympia, kan det have en negativ effekt på at fange signalet fra senderen i danmark? |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Den du har skal blot ud af vinduet på et 'kosteskaft' som forsøg.
Ja det kan meget vel være problemet. Så skal du måske prøve at placere antennen så den får mindst muligt Olympia signal og den stadig kan se Danmark. Men regn ikke med at se fodbold live og dansk DTT tv samtidigt. Lars Det er et helt almindeligt problem, at der dannes en 'black-out' zone omkring en sender. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej igen,
Har stadigt problemer, har rodet hele dagen idag for at få de danske kanaler til at gå ind, har forsøgt med et langt kosteskaft - samt min gamle antenne! - intet resultat, stadigt kun svenske Kanaler!! Er det sansynligt at det ville hjælpe med en lidt nyere af de her "Digital antenner"(små firkantet bokse) til at skrue fast på skorstenen? Har ikke lyst til at købe en hvis i kan sige med sikkerhed at det ikke vil give effekt nok!? Endnu engang mange tak :) |
||
![]() |
||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Jeg overvejer at købe Maximum DA-6000 outdoor DVB-T/DAB antenna.Nu bor jeg i Hvidovre, og hvis jeg bruger dit link, kan jeg at antennen bør pege mod frb. Mit spørgsmål er så, hvis jeg retter den mod frb, vil jeg så være i stand til at se de svenkse kanaler stadigvæk. Kan ikke se hvor i forhold den nærmeste svenske sender er placeret. |
||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Her kan du se de Svenske sendere + deres frekvenser. http://www.teracom.se/?page=5882 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Omkring problemet med at jeg stadigt ikke kan få de Danske
Kanaler ind, kun de svenske: Er det sansynligt at det ville hjælpe med en lidt nyere af de her "Digital antenner"(små firkantet bokse) til at skrue fast på skorstenen? Jeg har som nævnt ovenfor forsøgt med min gamle antenne på et kosteskaft ud af tag-lemmen, dog uden held. ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror jeg bestemt ikke, hvis dit problem faktisk er et for kraftigt svensk signal. Lars |
||
|
||
![]() |
||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Tak for hjælpen |
||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |