recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtager til HDhomerun
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modtager til HDhomerun

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Modtager til HDhomerun
    Sendt: 31-December-2012 kl. 00:00
Hej

Er der nogen der er bekendt med en settopboks der kan modtage et tvsignal fra en HDhomerun? Ikke mediecenter kun visning (og måske pvr).

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:13
Ingen?

Jeg tænkte på Dune, SageTV, PCH eller lign.

Skal jeg over i en lille HTPC med MythTV. Er der nogen der har erfaringer i den retning. Jeg tænker på fanless HW.

BS
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 14:21
Jeg har selv for nylig investeret i en HDHomeRun, med det formål at jeg gerne ville kunne se vores TV-kanaler (YouSee) på vores to bærbare computere.

Vi har ikke brug for at kunne optage/timeshifte osv. (til det formål har vi sådan en 500kr. boks fra Føtex), så derfor har jeg sat HDHomeRun op til XBMC, og så lagt de strm filer som HDHomeRun genererer over på en netværksdisk, hvorfra XBMC så bare åbner filerne fra.

Det kører perfekt (har dog også noget rimelig seriøst trådløst udstyr).

Derudover har jeg investeret i en Raspberry Pi (der var godt nok lang leveringstid på), som dog ikke skal bruges til TV-kigning, men til film, DR NU, Airplay og den slags.
Og jeg må sige jeg er meget overrasket. Jeg var lidt skeptisk i forhold til om den nu ville kunne håndtere det hele, men alt afspilles faktisk uden gnidninger.

Af nysgerrighed har jeg så prøvet at åbne strm filerne fra Raspberry Pi'en og umiddelbart kører det også helt fint.
Dog har jeg ikke rodet ret meget med det, andet end at jeg har prøvet at kigge lidt TV fra nogle af kanalerne, men altså ikke i længere tid, og kan derfor ikke 100% konkludere om det på sigt vil være en brugbar løsning for dig.

Redigeret af mictand - 31-December-2012 kl. 14:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 14:55
Det skal bruges til daglig tv ligning i et sommerhus. Er XBMC live tv til at gå til på en rimelig nem måde? Jeg tænker på kanalskift og EPG.

Kører det fornuftigt eller er der nedbrud?

Jeg vakler lidt mellem en slingboks og denne løsning. Jeg ville meget gerne undgå en PC til afspilning.

BS
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 20:16
 Det skulle vel egentlig være officielt at du skulle kunne gå helt ned på en rasp pi! - der er jo officiel understøtelse for den, så kan det vist ikke blive meget mindre, og med den linux disti du installerer så er det tæt på at være en streaming klient. :-)

Redigeret af claus_jac - 31-December-2012 kl. 20:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 11:15
MHT PI skriver MythTV at den ikke er kraftig nok til at dekode og derfor ikke anbefales. Derfor bliver det noget ion halløj hvis det bliver aktuelt. Jeg har dog PT kiggerten i en anden retning, der et bare lige nogle ting der skal undersøges først :-)

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu