recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModulator

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Emne: Modulator
    Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 12:46

Nå - så fik jeg endelig tilsluttet min ny indkøbte Modulator König Electronic.

Jeg skal bruge den i "serie" for at sende sighalet fra min HD Recorder til husets andre rum. Det virker OK - men hvorfor pokker skal den absolut være tændt hele tiden for bare at sende det normale signal igennem ??

Den forstærker ikke engang - tvært imod dæmper den signalet i forhold til hvis jeg bare kobler antenne ind/ud direkte sammen udenom modulatoren.

Man skulle da tro det er muligt at lave en sådan "dims" så der er "hul-igennem" når der er slukket for strømmen. Og derudover kan jeg ikke se af nogen oplysninger hvor meget strøm den bruger - det burde heller ikke være så svært at oplyse.....

Nå - enenu en dims der står og sluger strøm sammen med antenneforstærker og diverse transformere.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 13:58

Som ethvert andet stykke elektronik virker den selvfølgelig kun når den er tændt. Du kan jo heller ikke lede antennesignalet igennem en recorder eller VHS maskine f.eks., hvis der er slukket helt for strømmen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu