Hej med jer
Jeg står og gerne skulle flytte i hus i en nær fremtid, om boligmarkedet vil
I den forbindelse kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at indrette "hjemme biograf" hver gang vi kigger på hus.
Skærmen bliver en Pioneer LX5090, men når jeg nu er igang, vil jeg gerne have en flot højttaler serie, som erstatning for min gamle Dali 909, 606 og tilhørende center. Det er stort, klodset og kan spille super højt. Jeg har dog fået andre behov med tiden :-)
Nu er udseende nemlig også en faktor, så har tænkt mig at investere i:
- Front: Monitor Audio Radius 180
- Bag: Monitor Audio Radius 45
- Sub: Monitor Audio Radius 360 eller Bronze
- Center: Monitor Audio Bronze
Er R45 ok til at benytte som baghøjtalere hvis de monteres i loftet pegende ned mod lytte positionen? Størrelsen er helt perfekt til loft montering, når det ikke er muligt med standere.
Er R180 ok som front højtalere og til stereo musik? De kommer jo til at fungere som Satelitter sammen med Subben. De bliver monteret på standere i lytte højde.
Jeg har øjnet Monitor Audio Radius serien pga. udseende og pris + at det lader til at de får gode roser med på vejen hvad angår lyd. Jeg hørte dem i går i Tapeconnection, og de gav et super stereoperspektiv hooket op ved siden af en Pio 50" 
I starten vil de blive trukket af en ældre Pioneer surround reciever som jeg desværre ikke kan huske modellen på. Det er den 2 mindste model i dens serie.
Setuppet skal hovedsageligt bruges til Film og muligvis til XBOX360/PS3.
Musik har 2. prioritet.
Bud på alternativer er mere end velkommen.
Tak for hjælpen.