|
Monoblock installation |
Besvar |
Forfatter | |
ZorpeX
Junior bruger Oprettet: 30-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-December-2013 kl. 10:54 |
Hej,
Jeg har brug for lidt ekspert hjælp :) Jeg har pt. en 90cm. parabol med 1 LNB som er indstillet på Viasat (Sirius 4,8Ø), jeg ønsker at installere en monoblock så den også kan tage Canal Digital (Thor 1W). Har jeg forstået det ret at jeg "blot" skal installere monoblock'en så den set ind på parabolen/husvæggen sidder monteret med den venstre lnb i holderen som så er indstillet på Sirus 4,8Ø. Den "erstatter" jo så den nuværende LNB og den anden som "svæver" til højre for burde så fange Thor 1W. Håber en venlig sjæl kan give mig et fingerpeg på om jeg er på vej i den rette retning :) På forhånd tak. (Håber i kan finde hoved og hale i min udfordring) |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej ZorpeX. Jeg vil starte med at skrive at jeg altid selv har valgt løsningen med et dual ( multi ) beslag og en seperat DISEqc Switch, Men en MonoBlock kan gøre det samme. Men der findes forskellige Monoblokke til de forskellige SAT kombinationer. Afstanden mellem SAT positionerne er jo forskellig. Det næste der skal checkes er om en monoblock til Sirius 4,8Ø og Thor 1V kan bruges på en 90 cm parabol? Afstanden mellen de to LNB der bruges stiger jo større parabol der bruges. Jeg vil tro at en monoblock til Sirius/Thor er er lavet til brug på en 70 - 80 cm parabol. Det kan godt være at det vil virke på din 90 cm, men det bør checkes? Har du overvejet en god og billig multi block som denne: Kræver en separat DISEqC switch og findes også i en dual udgave. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 05-December-2013 kl. 11:20 |
|
ZorpeX
Junior bruger Oprettet: 30-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten,
Mange tak for svaret, jeg har lige checket op på det og det er en 80cm parabol, den er oprindeligt købt med dertilhørende monoblock og har også tidligere været opsat hertil. Den er dog blevet indstillet til Viasat i forbindelse med køb af en pakkeløsning herfra, og fik dengang installeret et 1 LNB hoved. Jeg ønsker dog at få monoblock'en monteret igen, så det er mere en vejledning til installation/indstilling af denne. Endnu engang tak for svaret og hjælpen. |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg ved ikke om du stadig har den oprindelige monoblock, ellers skal du købe en magen til ( Sirius/Thor ). Begynd med at skifte dit nuværende LNB ud med monoblokkens ene rør. Her skal du være opmærksom på at SAT signalet bliver spejlvendt inde i skålen. Så den SAT der på himlen ligger til HØJRE ( Thor ) vil bruge det VENSTRE rør på monoblokken. Det nemmeste vil nok være at bruge en SAT modtager der kan sættes op til at bruge en dual DISEqC switch.Og checke at der er signal på både Sirius og Thor. Hvis det ene er svagere end det andet kan det ske at man skal justere og finde et kompromis hvor begge signaler kan bruges. Jeg kender ikke Viasat's SAT-modtagere men tror ikke at man normalt kan sætte DISEqC op på dem, så skulle det måske højst være på en af dem? Hilsen Carsten. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |