Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dmcn
Junior bruger
Oprettet: 09-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
|
Emne: Montering af antenneforstærker Sendt: 18-Maj-2008 kl. 12:31 |
Ja, det burde jo ikke være raketvidenskab, men min nyindkøbte antenneforstærker undrer mig. Der er to hun-stik og ingen han-stik - det ene hun-stik er markeret indgang, det andet er markeret udgang. Jeg undres bare over hvordan dælen jeg skal montere antennestikkene, når forstærkeren "vender" kablet, og jeg dermed pludselig ender med et hun-stik i den ende, der skal sættes i TV'et.
Jeg er fristet til bare at aflevere lortet hos El-Giganten og få mine penge igen, men nu er jeg jo nysgerrig - har nogen et godt bud på en løsning?
|
Der findes 10 slags mennesker - dem, der forstår binær, og dem, der ikke gør.
|
 |
dmcn
Junior bruger
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 12:31 |
Billeder af tingesten kan ses her: http://www.mcnally.dk/temp/antenneforstaerker1.jpg http://www.mcnally.dk/temp/antenneforstaerker2.jpg
|
|
 |
Bambus
Super bruger
Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 390
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 12:46 |
Antenneforstærkeren skal sidde så tæt ved din antenne som muligt. Ikke placeres i nærheden af dit TV - så har den ingen nævneværdig effekt. Det vil sige, at du nok under alle omstændigheder er nødt til at klippe i dit antennekabel og montere et nyt antennestik. Om det så er et hun eller hanstik er vel hip som hap.
TV antenne--forstærker----------------------------------------- antennestik.
|
 |
dmcn
Junior bruger
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 13:47 |
Jeg er opmærksom på, at jeg skal så tæt på vægstikket som muligt - dér forstærkes signalet nu en gang bedst. :)
Jeg er nok lidt for meget computer-nørd og lidt for lidt hifi-nørd - hvis jeg roder for meget med kablers opbygning i min computer, brænder lortet af. Jeg må prøve at samle mig et antennekabel med to han-stik og se om alt går galt. :)
Redigeret af dmcn - 18-Maj-2008 kl. 13:48
|
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 15:49 |
dmcn skrev:
Jeg er opmærksom på, at jeg skal så tæt på vægstikket som muligt - dér forstærkes signalet nu en gang bedst. :)
|
Nej, du skal så tæt på ANTENNEN som muligt.
Lars 
Bambus skrev:
TV antenne--forstærker----------------------------------------- antennestik. |
Redigeret af reslfj - 18-Maj-2008 kl. 15:50
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
dmcn
Junior bruger
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 15:51 |
reslfj skrev:
Nej, du skal så tæt på ANTENNEN som muligt. |
Potato tomato - jeg bor i lejlighed og vægstikket er det første punkt jeg fysisk har adgang til. ;)
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 16:23 |
Så skulle en forstærker ikke være nødvendig, det signal der kommer ud til dig skulle være i orden, er det ikke tilfældet, så er det din udbyder der skal komme og se på det, og sørge for at det er som det skal være, og ikke dig.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
dmcn
Junior bruger
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 16:26 |
Radiomanden skrev:
Så skulle en forstærker ikke være nødvendig, det signal der kommer ud til dig skulle være i orden, er det ikke tilfældet, så er det din udbyder der skal komme og se på det, og sørge for at det er som det skal være, og ikke dig. |
Det hører med til historien, at jeg har trukket 10 m forlænger-kabel gennem to stuer for at få antennesignal hvor TV'et står. Der har fungeret fint indtil jeg udskiftede mit gamle CRT-fjernsyn med et fint Samsung 40F86 LCD, men det nye fjernsyn afslører et grynet billede, som jeg gerne vil prøve at gøre lidt ved.
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 16:41 |
Der skal være signal nok til at bruge 10M kabel, og hvis det er lavet rigtigt, vil det ikke give problemer. Analoge signaler er af svingende kvalitet på Kabelanlæg. Derudover er LCD paneler ikke specielt kendte for at levere gode billeder med Analoge signaler, der er CRT overlegent.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |