recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Montering af baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Montering af baghøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Montering af baghøjtalere
    Sendt: 30-Marts-2020 kl. 12:06
Jeg har et rum på 3,5 x 3.5 meter og skal til at montere mine B&W 607 baghøjtalere på VM ACOUSTICS WB1 beslag. Sofaen står næsten helt op imod den bagerste væg. 

Som jeg ser det er der to løsninger

1. Enten montere højtalere på bagvæggen og vinkle dem skråt ned 
2. Montere dem på sidevæggen og vinkle dem ned imod sofaen.

Hvis de monteres på bagvæggen stikker de jo næsten forbi ens hoved, når sofaen står help op imod bagvæggen.


Hvilken løsning er den bedste?
Hvor højt oppe skal de monteres?

/Anders
 


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 12:55
Sidder du op af bagvæggen havde jeg kørt 5.1 i stedet og droppet rear kanaler. 
Dit rum er sikkert ikke akustisk dæmpet så peger de mod frontvæg har du signalet frem og tilbage et utal af gange og derved sikkert mindre surround fornemmelse end ved 2 i siden only. 
Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 17:43
Jeg er lidt ny i denne verden men mit setup er et 5.1 som jeg ser det. Det betyder man har 5 højtalere ik? Det er dette setup med fem stk højtalere:

Receiver: Denon AVRX4200W
Effektforstærker: Nad C275BEE
Centerhøjtaler: B&W HTM71 S2
Baghøjtalere: B&W 607
Fronthøjtalere: B&W 703 S2
Subwoofer: B&W ASW610 XP

Ændrer det noget på hvor baghøjtalerne skal monteres?

Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 17:50
Som jeg læser det i denne artikel, så skal de i et 5.1 setup monteres i siden og pege ned mod sofaen i stedet for på bagvæggen. https://www.crutchfield.com/S-FAkdhkeb37E/learn/learningcenter/home/speaker_placement.html
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 19:12
Forvirring opstår når du kalder de bagerste for baghøjttalere. I 5.1 hedder de surround, og i 7.1 surround back.
Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2020 kl. 08:06
Ahh ok - beklager forvirringen. Jeg er som nævnt ret ny i denne verden. Jeg monterer dem på sidevæggen med mindre nogle protesterer :-)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2020 kl. 08:35
Gør det, men ikke for højt oppe - ørenhøjde eller lidt over. Ikke en meter over, hvis du sidder tæt på dem!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2020 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Anders Lund Anders Lund skrev:

Ahh ok - beklager forvirringen. Jeg er som nævnt ret ny i denne verden. Jeg monterer dem på sidevæggen med mindre nogle protesterer :-)
Helt ok. Ja sidevæggene er optimalt lige over hoved højde.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu