|
Montering af baghøjtalere |
Besvar |
Forfatter | |
Anders Lund
Junior bruger Oprettet: 18-Februar-2020 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Marts-2020 kl. 12:06 |
Jeg har et rum på 3,5 x 3.5 meter og skal til at montere mine B&W 607 baghøjtalere på VM ACOUSTICS WB1 beslag. Sofaen står næsten helt op imod den bagerste væg.
Som jeg ser det er der to løsninger 1. Enten montere højtalere på bagvæggen og vinkle dem skråt ned
2. Montere dem på sidevæggen og vinkle dem ned imod sofaen. Hvis de monteres på bagvæggen stikker de jo næsten forbi ens hoved, når sofaen står help op imod bagvæggen. Hvilken løsning er den bedste? Hvor højt oppe skal de monteres? /Anders |
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sidder du op af bagvæggen havde jeg kørt 5.1 i stedet og droppet rear kanaler. Dit rum er sikkert ikke akustisk dæmpet så peger de mod frontvæg har du signalet frem og tilbage et utal af gange og derved sikkert mindre surround fornemmelse end ved 2 i siden only.
|
|
Anders Lund
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er lidt ny i denne verden men mit setup er et 5.1 som jeg ser det. Det betyder man har 5 højtalere ik? Det er dette setup med fem stk højtalere:
Receiver: Denon AVRX4200W Effektforstærker: Nad C275BEE Centerhøjtaler: B&W HTM71 S2 Baghøjtalere: B&W 607 Fronthøjtalere: B&W 703 S2 Subwoofer: B&W ASW610 XP Ændrer det noget på hvor baghøjtalerne skal monteres? |
|
Anders Lund
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg læser det i denne artikel, så skal de i et 5.1 setup monteres i siden og pege ned mod sofaen i stedet for på bagvæggen. https://www.crutchfield.com/S-FAkdhkeb37E/learn/learningcenter/home/speaker_placement.html
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forvirring opstår når du kalder de bagerste for baghøjttalere. I 5.1 hedder de surround, og i 7.1 surround back.
|
|
Anders Lund
Funktioner
Tak(0)
|
Ahh ok - beklager forvirringen. Jeg er som nævnt ret ny i denne verden. Jeg monterer dem på sidevæggen med mindre nogle protesterer :-)
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gør det, men ikke for højt oppe - ørenhøjde eller lidt over. Ikke en meter over, hvis du sidder tæt på dem!
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt ok. Ja sidevæggene er optimalt lige over hoved højde.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |