|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har du målt det med core temp eller i bios
|
|
![]() |
|
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
I BIOS. Med kabinet blæseren i gang, ligger den omkring 30 grader. Skal nok lige prøve det program i løbet af dagen. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10593 |
![]() |
min 4850e cpu bliver 46-48 grader, målt i bios og med Speedfan. Sidder i et Silverstone LC19 kabinet, så det er ganske tilfredsstillende. Jeg er dog noget bekymret for harddisken, som bliver omkring 52 grader varm. Er der nogen som har erfaring med om denne temperatur er kritisk? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
med speed fan måler jeg 34 grader, men den viser ikke rigtig, da jeg skulle en lave anden htpc, var den ved at brænde sammen og den viste kun 45 grader, hvor core temp målte den til 75- 80 grader.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10593 |
![]() |
Hvad er disse værdier så værd, når der er så stor forskel? Hvilken er korrekt? Jeg vil umiddelbart mene bios er den mest korrekte. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
det har du sikkert ret i, men jeg brugte core temp til begge bundkort
og efter MA78GM kom i faldt teperaturen med næsten 20 grader. så det er vist ikke bare reklame når AMD prøver og spare strøm. |
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Hej Flemming. Har nu modtaget Hiper-køleren. Kan du finde et link til de skruer du monterede med, så jeg har en chance for at købe den ved den lokale hobbyforretning? Håber du kan hjælpe... |
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ingen link, da jeg havde møtrikkerne liggende i skuffen. De kan fås i ethvert byggemarked. Blot tag en af de medfølgende skruer med for at prøve om møtrikkerne passer. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
OK. jeg tror måske der var nogle måtrikker i UFO'en som jeg skal kassere. Så dem forsøger jeg mig med, når jeg kommer hjem. |
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
det program der viser 13-15 grader, kan man jo godt se ikke viser rigtigt, cpu'en kan jo aldrig komme under stuetemp. og selv med cool&quiet, ligger den mindst 5 grader over stuetemp, så de grader skal man ikke regne med |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Alle jer der har en Hiper køler i jeres HTPC, hvor varm bliver den? Synes nemlig min bliver for varm(efter bios temp) Men synes nu også målingerne er lidt underlige så det kan være en sensor fejl.. |
|
![]() |
|
MadMartigan ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Min bliver også temmelig varm, dog med NorthQ køleren. Jeg har ikke målt den endelige temperatur, men CPU'en er dog 1 gang lukket ned pga. varme :-( Jeg har efterfølgende monteret bokskøleren der fulgte med processoren og herefter bliver den kun lun. Jeg troede først at det var for dårlig forbindelse mellem køler og cpu, enten pga pastaen eller monteringen - men det lader til at NorthQ blæseren simplthen ikke kan flytte luften hurtigt/godt nok, selv ved fuld hastighed. Andre der har erfaringer med dette? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |