recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Montering af NQ3392 på MA78GM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMontering af NQ3392 på MA78GM

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 20:37

Jeg har nu (endelig) fået HTPC til at køre. MB havde en defekt Ram slot, og det tog herre lang tid for en novice som mig at finde ud af.

Nu er jeg så ved at installere Vista. Men HTPC går ud fordi den bliver for varm...  Jeg kan se Hiper kører rundt, men den køre måske for langsomt?

I bios efter den havde stået 10 minutter uden strøm vist CPU temp. 68 gr.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Kan Hiper sidde forkert? (synes jeg brugt meget pasta.)

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

Jeg har nu (endelig) fået HTPC til at køre. MB havde en defekt Ram slot, og det tog herre lang tid for en novice som mig at finde ud af.

Nu er jeg så ved at installere Vista. Men HTPC går ud fordi den bliver for varm...  Jeg kan se Hiper kører rundt, men den køre måske for langsomt?

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Kan Hiper sidde forkert? (synes jeg brugt meget pasta.)

Måske du har brugt for meget kølepasta.
Der skal kun bruges ganske lidt, så der ligger et tyndt lag på cpu.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

Den hiper køler er ikke for nem, min blev også for varm første gang jeg monterede den, efter at have haft den af og på flere gange med forskellige mængder kølepasta, og spændt den med forskellige styrker virker den endelig..

Jeg har monterede massevis af cpu kølere i alle de computere jeg har samlet gennem tiden, men aldrig haft en der blev varm, så den hiper køler er ikke for nem, skal siges jeg tog den af og slibede bunden med en rystepudser, og bagefter det med slipol til den var blank, bunden var rimelig rillede, det kan du mærke hvis du kører en negl hen over den..

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 10:23

Jeg vil give det en chance mere, med at afmontere køler og montere den igen.

Jeg løste dog varmeproblemet, ved at tage "toppen" af kabinettet, så kunne Vista installation køre færdig. Men den går i stå efter at have kørt til efter første genstart. Den skriver Windows kører første gang. Så kommer der er et nyt skærmbillede hvor en grøn streg kører op ad, den starter ved 75% og kommer aldrig videre. Forsøgte 3 gange med samme resultat. Nogen der har en idé om hvad der kan være galt? (jeg kører kun med 3 ram-blokke pga den defekte slot, jeg vil have den op at køre, inden jeg skiller det hele ad og sender bundkort til opbytning).

Jeg skal være ærlig at sige, jeg er ved at være noget frustreret og føler jeg har taget munden for fuld. Hvis der er nogen der kunne være interesseret i at få den op at køre for mig MOD BETALING, så må i gerne kontakte mig. Mobil nummer 20676768 eller en PM.

Redigeret af Mokuer - 23-Juni-2008 kl. 10:25
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 10:33

Hvis du har plads til en større køler i dit kabinet skal du prøve det..

cpu'en bliver varm fordi køleren ikke sidder ordenligt, eller for lidt/meget kølepasta.. som jeg skrev så er den hiper køler ikke nem, den ene gang jeg skruede den på spændte jeg den så emget den bukkede hele bundkortet, det så ikke godt ud og jeg måtte løsne den igen, den er dårligt designet.. der skulle have været nogen afstand stykker mellem køleprofil og bundkort så man ikke kan spænde den for meget..

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

cpu'en bliver varm fordi køleren ikke sidder ordenligt, eller for lidt/meget kølepasta.. som jeg skrev så er den hiper køler ikke nem, den ene gang jeg skruede den på spændte jeg den så emget den bukkede hele bundkortet, det så ikke godt ud og jeg måtte løsne den igen, den er dårligt designet.. der skulle have været nogen afstand stykker mellem køleprofil og bundkort så man ikke kan spænde den for meget..

Køleren skal kun spændes lige nøjagtig så meget at møtrikkerne er skruet helt på gevindet på skruerne. Der skal altså ikke stikke noget af skruen nedenud af møtrikken.  Meningen er jo, at det er fjedrene på skruerne der skal give den korrekte spænding. Desuden skal der påføres kølepasta i et papirtyndt  lag som man skraber på med et barberblad eller lignende, kun lige nøjagtig så meget at man kan se hele overfladen af CPUen er dækket.

Temperaturen på min 4850e cpu bliver som tidligere nævnt 46-48 grader i mit flade Silverstone LC19 kabinet og systemet har kørt fuldstændig stabilt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Køleren skal kun spændes lige nøjagtig så meget at møtrikkerne er skruet helt på gevindet på skruerne. Der skal altså ikke stikke noget af skruen nedenud af møtrikken.  Meningen er jo, at det er fjedrene på skruerne der skal give den korrekte spænding. Desuden skal der påføres kølepasta i et papirtyndt  lag som man skraber på med et barberblad eller lignende, kun lige nøjagtig så meget at man kan se hele overfladen af CPUen er dækket.

Temperaturen på min 4850e cpu bliver som tidligere nævnt 46-48 grader i mit flade Silverstone LC19 kabinet og systemet har kørt fuldstændig stabilt.

Flemming

Jeg prøvede det med kølepasta af flere gange, netop fordi hvis jeg smurte tyndt på,  lagde køleren på og tog den af igen, var der kun kølepasta på noget af overfalden, det gjorde jeg netop fordi den blev alt for varm første gang jeg havde den på.. bunden på køleren er alt for ujævn, så der skal mere kølepasta på end normalt.. jeg sleb så bunden, og pudsede med slipol så bunden blev helt glat, så man kan spejle sig i den..(som den burde have været fra starten)

Redigeret af Pizzabager - 23-Juni-2008 kl. 22:01
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 22:31

Du har utvivlsomt fået en defekt køler, mens min er i orden.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 22:34

Du har utvivlsomt fået en defekt køler, mens min er i orden.

Flemming

Jeps, den virker ihvertfald ikke som den burde, men mon så ikke mokuer også har en køler der ikke fungere som den burde.. de laves jo i serier som er helt ens...

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 23:11

Jeg er mere bange for at han har smurt alt for meget kølepasta på. Jeg begik selv den fejl da jeg byggede min allerførste PC for 7 år siden.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 23:16

Jeg er mere bange for at han har smurt alt for meget kølepasta på. Jeg begik selv den fejl da jeg byggede min allerførste PC for 7 år siden.

Flemming

tja, men hvis han har brugt den tynde kølepasta som plejer og følge med til cpu kølere bliver det bare skubbet ud til siden.. jeg bruger altid min egen silver, det er langt bedre, og nemmere at smøre på.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 08:20

Jeg tror ikke jeg har smurt for meget køle pasta på, men det er jo svært at sige.

Jeg lagde en klar på størrelse med en ært midt på cpu og kørte lidt rundt med køler for at før det fordelt. Kan godt se jeg måske skulle have brugt et barberblad eller lignede til fordelingen først.

Så skruede jeg køleren fast. Men måske jeg har spændt den for hårdt.

Men jeg godt holde mediecenteret kørende uden låg på nu. Men går stadig i stå underinstallationen. Når den har stået stille en time afbryder jeg strøm og starter igen. Så det første billede der kommer får jeg en advarsel jeg kun kan svare ok til. Så genstarter PC og kører installation igen.

Nu har jeg smidt mediacenteret ned til et edb-firma for at få det hele diagnostificeret. Hvis ikke det virker må hele lortet jo have en med en mukkert.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu