recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Montering af NQ3392 på MA78GM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMontering af NQ3392 på MA78GM

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:20

Det er kendt fra flere tests, at selv en lille sænkning af core spændingen kan give væsentlig lavere cpu temperatur, så det kan varmt anbefales at eksperimentere lidt med det.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af MadMartigan MadMartigan skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af MadMartigan MadMartigan skrev:

Jeg har testet lidt med forskellige opsætninger for at se varmeudviklingen på CPU'en med NorthQ3392 køleren og tilhørende blæser kørende på max.

Jeg har testet med meget, ingen eller "ideelt" pasta og CPU (BE2350) i ca 80-100% - ingen pasta får hurtigt CPU'en til at nærme sig 90grader og lukker ned, hvilket vel også er at forvente, men meget pasta (ca 1 mm) stabilisere CPU'en sig på ca. 80 grader (den nåede dog en enkelt gang at lukke ned). Hvis jeg gør mig lidt umage og skraber pastaen lykkedes det efter flere forsøg at få CPU'en til at stablisere sig ved ca. 58 grader! men jeg fik også resultater på op til 70-72 grader, selvom jeg syntes at pastaen var perfekt.

En anden test var ved anvendelse af LC19 cab. med og uden låg og her var forskellen 12-15 grader - og det var ligegyldigt om chassis blæseren var aktiv (selvfølgelig med lukket chassis).

Den største overraskelse var dog nok, da jeg sænkede core spændingen med 0,1V - her var CPU temp ca 48-50 grader ved 80-100% belastning i en halv time og jeg mærkede ingen performance problemer - jeg har ikke prøvet at sænke core spændingen yderligere så jeg ved ikke om man kan presse den mere uden at få ustabilitet.

Jeg brugte i øvrigt SpeedFan og den finder ud over de 2 normale temperatur målinger også en tredje temperatur som er ca 30-40 grader højere end CPU'en - er der nogen som ved hvad det er den måler?

Skal lige sige på min opsætning, viser speedfan ikke rigtig..

Den passer 100% med Gigabytes egen application - men testen er egentlig bare gjort for den relative forskel i opsætning.

okay, på min kan jeg bare få den til at vise helt ned til 6-9 grader i idle.. og det kan jo ikke passe..

den temp som ligger 30-40 grader højere i smartfan, er nordbroen, den bliver meget varm.. prøv at sætte fingrene på, det er den guld køleblok lige ved siden af cpu

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er kendt fra flere tests, at selv en lille sænkning af core spændingen kan give væsentlig lavere cpu temperatur, så det kan varmt anbefales at eksperimentere lidt med det.

Flemming

Det er jo netop det C&C gør, nemlig at sænke FSB til 1000, samt Vcore til 1 Volt. når jeg sidder og leger med det i strømstyring falder min fra 22 i speedfan, til 9 grader i speedfan, så jo det giver meget..

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 14:00

hvad var det for en cpu du havde før?

CPU AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7 GHzAthlon 64 

Er den ikke god?

Redigeret af Mokuer - 26-Juni-2008 kl. 14:01
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

hvad var det for en cpu du havde før?

CPU AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7 GHzAthlon 64 

Er den ikke god?

Den er sikkert god nok, jeg tror nu stadig fejlen ligger i hiper køleren.. jeg har haft mange problemer med min, og jeg har normalt ikke problemer med at samle hardware..

designmæssigt kunne den også være lavet langt bedre, selve køleprofilen skulle ikke være få tykke køleribbe, men mange tynde køleribbe, og blæseren er ikke for effektiv fordi den er så smal, med det skal den jo så desværre være, ellers bliver køleren jo totalt set for høj..

Monteringen af den er også ringe, der skulle følge nogen afstandstykker med som man spænde fast til bundkortet først, også skruede køleren fast i dem, det ville gøre at køleren sad helt lige med samme tryk ved alle skruer, ikke med de mangelfulde fjedre som man skal sidde og nosse rundt med indtil man har tværet kølepasta ud over det hele..

Nææ hvis de gav mig et ordenligt udstyret værksted skulle jeg nok lave verdens mest effektive køler til mediecenter..

Redigeret af Pizzabager - 26-Juni-2008 kl. 14:16
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 10:51

Det var CPU der var defekt. BE-2300 var selvfølgelig udgået og forsinkede mig yderligere en uge. Nu har jeg fået monteret en:

AMD ATHLON 64 X2 4600+ 2.4GHZ PIB SKT AM2 2X512KB FSB1000 6

Ved stress test kan jeg ikke få CPU over 55 gr. Så det er fint.

Men min Vista installation kan stadig ikke køre færdigt.

Findes der er noget software der kan boote fra dvd-drevet og så diagnostificere hardwaren i maskinen?!?

Edit: Jeg har fundet det UBCD. Nogen der kender det?

Redigeret af Mokuer - 04-Juli-2008 kl. 11:21
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 12:01

Hvordan pokker måler du temperaturen når windows ikke er installeret?

Har du undersøgt om din Vista DVD er defekt? Symptomerne tyder på det.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 12:40

Jeg havde samme problem med at Vista ikke ville køre færdig, prøv at køre med kun 1 ram-klods mens du installere vista, det virkede for mig.

Bagefter har jeg kunne køre med 2 klodser.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:01

Jeg Downloade en Vista med SP1 fra MS hjemmeside. Så virkede det.

Så super heldig i min levering har jeg ikke været.

• Defekt Ram/bundkort (må have kostateret hvilken det er)
  • Defekt CPU
  • Køler der ikke passede på bundkort (min egen skyld)
  • Vista DVD, som ikke kunne køre fædig (måske med mejnerts løsning)

Men nu er jeg endelig klar til at rodde med installation. Wuhuu!

Så nu vil jeg have Mediaportal og DVBviewer installeret, så jeg kan udnytte alle kanalerne kører samme MUX og i det hele taget, så hvad det er mit nye mediacenter kan.

God weekend til alle, og tak for alle Jeres hjælpsomme inputs (so far)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu