|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
BendixDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 24-Juli-2011 kl. 13:13 |
Hej
Jeg skal montere en Triax Digi 343 midt i Nordsjælland, dvs. jeg skal ramme Hove-senderen, der ligger ca. 25 km væk. Den sender vandret, men betyder det så, at jeg skal dreje min antenne 1/4 omgang eller? Dvs. skal den vendes således eller drejes så 'vingerne' bagpå peger til siderne istedet for op og ned ? ![]() Mvh. Bendix
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den orientering den er vist i på billedet er til modtagelse fra Hovedsendere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Bendix!
De korte tværpinde på din antenne skal stå vandret ved modtagelse fra Hove-senderen. Husk at "pilen" på antennen skal pege modsat retningen til senderen. Find evt. den rigtige kompasretning på dette sted: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
BendixDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Jeps har styr på det hele, tror jeg, blev bare forvirret af vertikal og horizontal.
Takker.
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Den beskrevne antenne ville have virket hos alle i en Analog verden.
I vores nuværende Digitale verden vil den aldrig kunne lykkes for de som må opgive samme, og returnere antennen til sælgeren.
Solgt på "Nogle forkerte forudsætninger", og samme antenne skal afprøves hos brugeren og ikke et andet eller tredje sted.
Det er Brugeren/Køberen der hænger på samme.
Hvis samme antenne blev vendt til modtage noget Lodret polariseret, dette burde resultere i noget yderst spændende ____ som jeg ikke ville indlade mig på (sådan udgiftsmæssigt). ![]() Redigeret af moho - 25-Juli-2011 kl. 12:57 |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Vandret polarisation er valgt fordi samme gav bedre immunitet overfor Elektrisk støj hos MODTAGERNE. De tekniske forklaringer er mig ukendte, antennemæssigt.
Dedikerede Walkie Talkie folk måtte i deres sidste stunder, kun anvende Lodret polarisering for deres Retningsantenner, forinden samme Uddøde p.g.a. Internettet, sammen med filatelister og andre undergrupperinger
![]() Hvis alt dette lyder skummelt, da tænk på hvorfor man anvender Kabel Tv med den største fornøjelse. Selvfølgelig skal de der gerne vil have sådan mindre anlæg til Boxer, dette skal bekæmpes hver eneste tomme. Også de steder hvor man kunne forestille sig kanal omsættere i en slags "Miniformat" og udsendt via lokale Master (små nogen). Vistnok kendt fra bjergegne i USA med mere. ![]() Redigeret af moho - 25-Juli-2011 kl. 16:40 |
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() |
moho
![]() Hvad er det for en gang vrøvl du skriver ![]() Antennen kan ikke "se" om det er et analogt eller digitalt signal, bærebølgen i luften er altid analogt. Horisontalt/vandret signal rækker længere. Hjælpe sendere sender tit lodret. Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Alle hjælpesendere i DK sender lodret, de 2 som er placeret i Flensburg og Landskrona sender Vandret. Alle Hovedsendere med undtagelse af Thisted sender Vandret.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Her er en som tegner og fortæller.
ht Og her fra Down Under http://www.heraldsun.com.au/news/more-news/fine-tuning-required-for-a-new-era-in-television/story-fn7x8me2-1226055881096
Og alt sådan noget undgår man her i landet.
Og denne her ![]() ![]() ![]() Redigeret af moho - 26-Juli-2011 kl. 16:10 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
Sikke dog en overskrift denne tråd har. Men den passer måske meget godt til det meste af indholdet.
Vandret og horisontalt er det samme.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ha ha, ja det understreger at forvirringen er total
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |