|
Mor skal have nyt TV... |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2020 kl. 11:52 |
|
Hej
Min gamle mor skal have nyt TV, da det gamle lige er stået af. Hun skal selvfølgelig ikke have noget vildt, men nu er jeg faldet over 2 potientielle modeller, som ser fornuftige ud. Hun modtager TV via den lokale antenneforening. Begge er et 43" Samsung og kan begge fåes til 2500kr. lige nu i hhv. Bilka og Power. Jeg kan bare ikke blive enig om hvilket det skal være. Hvad synes I?
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kan vel være fuldkommen ligegyldigt? Men TU-modellen er med en anden billedprocessor, så den kan "teoretisk" - og sikkert også praktiskt, vise et noget mere "farverigt" billede. Men spørgsmålet er om din mor får noget som helst ud af det med tv2 charlie og dr2?
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
T modellerne er dem fra i år, så nyeste smart platform.. skal du en model op så er Q60T også en billig udgave, Qled variant, med mere lysstyrke, det kan have betydning for ældre personer..
jeg kan mærke på min far, at det at vi købte en udgået Q8 til dem, var noget han går meget op i... at den er så ekstrem lysstærk i forhold til deres gamle B550 og deres LG PK950.
|
||
![]() |
||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
|
@claus_jac: Jeg tror det nok handler mere om min tilfredshed for som du er inde på, så kan hun nok ikke se den store forskel. Da jeg selv slet ikke kigger på TV i dette prisniveau så er jeg bare helt blank.
|
||
![]() |
||
|
@Rasmusdc: Jeg kiggede på R-modellen i Bilka og der er også 2020 klistermærke på men jeg kan godt se på Pricerunner, at T-modellen først dukker op i April 20, mens R-modellen findes tilbage fra starten på året.
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|
Hvorfor mener du, det er en selvfølge, hun: "ikke skal have noget vildt"?
Hvorfor er du låst fast på 43"? Selvfølgelig, hvis hun udelukkende ser TV fra den lokale antenneafdeling, giver det måske mere mening ikke at ofre lidt mere på et bedre TV, men selv ville jeg lede mine forældre mod et 55" OLED, som kan fås fra omkring 7000 kroner. Selvom man er kommet op i alderen, kan man sagtens nyde ordentlig kvalitet, og de har som regel ikke ret meget andet at bruge pengene på, men du kender jo selv bedst forholdene...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Med flow tv som din mor ville jeg nøjes med LCD led, da hun ikke har mere ud af det. Men jeg ville gå 50" + dels fordi de har fået mindre landet med tiden og fordi synet ændre sig jo ældre man bliver
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19634 |
|
Hvorfor nøjes? Da mine forældre for over 10 år siden skulke have nyt tv, kiggede de på 32” LCD. Så slæbte jeg dem op til Lars (s2v.dk) og han viste dem forskellen på 32”, 37” og 42”. Det sidste var et Panasonic plasma og han brugte netop flow-tv som kilde - fordi de havde fortalt ham at det var det de brugte deres tv til. I dag er de stadigt super glade for deres 42” plasma, der gennem en lang årrække har vist dem godt billeder. Den oplevelse skal andres mødre da også have! Klaus
|
||
![]() |
||
|
Det er noget med placeringen af der hvor fjernsynet skal stå... Der står en højreol på den ene side.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg vil mene ligesom KlausDM, tag din Mor med ud og vis hende de forskellige modeller og billeder herfra. Det er ikke nødvendigvis sådan, at en Mor er bedøvende ligeglad med billede kvalitet.
Beviset er vores gamle Tante Anna, som er 100 år. Hendes syn er ikke det aller bedste, men hun nyder det relativt bløde billede fra et Sony 55 OLED TV. Og det TV købte hun for 4 år siden.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |