recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Motion blur !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMotion blur !!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eagle Eye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2011
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Motion blur !!!
    Sendt: 25-Maj-2011 kl. 02:31
Hej Alle.

Jeg har for nygenlig købt min første BluRay afspiller, og er ganske godt tilfreds med den.  Den første håndfuld diske jeg købte har alle været filmudgivelser, men nu har jeg fået min første "Live recording".  Stor var min skuffelse da jeg opdager at billederne er ekstremt blurrede i bevægelser, arme og ben bliver gennemsigtige.  Da jeg gennemlæser Amazon.co.uk's Customer Reviews, ser jeg at der er flere der har dette problem.

I sidste uge havde jeg en længere email korrespondance med produktionsselskabet "3 Minutes West" i Holland, og de forsikrede mig at der ikke er fejl på udgivelsen.  Så det efterlader mig det indtryk at enten er det min afspiller, fladskærm eller kombinationen af dem der gør det.

Er der nogen her i dette forum der har oplevet noget lignende?  Hvor går jeg hen og klager, jeg kan ikke udpege nøjagtigt hvor fejlen ligger.

For information, mit setup er som følger:

Panasonic DMP-BD45
  Sony Bravia KDL-37V5500
  Forbundet med HDMI kabel

Den omtalte disk er fra Amazon:
  http://www.amazon.co.uk/Minkus-Don-Quichot-Blu-ray-US/dp/B004P96WM2/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1306282196&sr=1-1

Lad mig vide hvad i sagkyndige mener, det kan kun hjælpe til at opklare problemet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 12:47
Optagelsen lider jo netop af motion blur som du kan læse i "Customer Reviews" længere nede på amazon siden. Så der er sikkert intet galt med dit udstyr Wink

Og velkommen til recordereSmile

Redigeret af Kampus - 25-Maj-2011 kl. 12:48
Til top
T.E. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:39
Amazon brugerne siger det klart. Det er bare en dårlig skive.

Hvad er det? - dans?

Every Picture Tells A Story
Til top
Eagle Eye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2011
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 20:19
Hej Alle.

Som jeg skrev i min originale post, så har jeg været i kontakt med produktionsselskabet.  Det korte af det lange er at disken spiller OK på det meste udstyr, men på nogle ganske bestemte modeller går det helt galt med billedet.  Hvis at man pauser disken midt i en hurtig bevægelse, så er billedet helt udtværet.  Så det må være i forbindelse med en form for billedbehandling enten i playeren eller fladskærmen.  Jeg har observeret dette problem på een ydeligere disk, og fællesnævneren er at de begge er live optagelser.  Og ja, det er ballet der er optaget i et operahus.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Eagle Eye Eagle Eye skrev:

Hej Alle.

Som jeg skrev i min originale post, så har jeg været i kontakt med produktionsselskabet.  Det korte af det lange er at disken spiller OK på det meste udstyr, men på nogle ganske bestemte modeller går det helt galt med billedet.  Hvis at man pauser disken midt i en hurtig bevægelse, så er billedet helt udtværet.  Så det må være i forbindelse med en form for billedbehandling enten i playeren eller fladskærmen.  Jeg har observeret dette problem på een ydeligere disk, og fællesnævneren er at de begge er live optagelser.  Og ja, det er ballet der er optaget i et operahus.

Nøgleordet er muligvis at det er live optagelser. De live optagelser jeg har er skudt i 1080i, og skal derfor de-interlaces inden de vises på skærmen, og det er en kunst at gøre dét ordentligt. Hvad står der om formatet på coveret?

/Mark
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu