recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Motorola XOOM tråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMotorola XOOM tråd

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:53
måske er det en Xoom 3G hvor 3G først skal aktiveres af Motorola over internet?
det skulle de vist på de første Verizon 3G tabs inden det blev helt åbent?

eller også er bare ikke korrekt software, måske uden 3G sim support?
check version info under Indstillinger -> tablet info (bunden) og model og baseband version nr.

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Der skal ingen opdatering til for at 3G virker. Hvor har du købt Xoom'en? Hvis den er amerikansk, kan du ikke bruge danske simkort i den. Ellers burde den fungerer uden problemer.
hvis det er 3G i usa, så virker den også i DK (de er vistnok quadband).. er det CDMA du mener, så er der slet ikke noget sim slot, så det er det nok ikke..

"General GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network WCDMA 850/900/1900/2100

"

Redigeret af pendec - 10-Juni-2011 kl. 22:57
Til top
alpha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 23:23
Jeg har en MZ601 købt hos Amazon i tyskland. Den har T-Mobile firmware 3.0.1 men jeg planlægger at lægge Euro firmware på når jeg får taget mig sammen (ellers skal man igennem nogle krumspring for at få den til at tale engelsk).

Anyway, 3G virkede out of the box. Selv APN blev valgt automatisk. Det eneste jeg skulle gøre var at genstarte dimsen efter jeg havde sat SIM kort i (jeg gætter på at jeg skulle have slukket den under operationen, men det glemte jeg). Der har været rapporter om defekte Xooms hvor mobil delen ikke virkede.

I dagligdagen bruger jeg dog ikke 3G delen ... jeg går og venter på at Telmore eller et af de andre lavpris selskaber laver en løsning hvor jeg kan have 2 SIM kort på samme nummer. Xoom'en bliver kun brugt på Wifi eller med Wifi-tether med min android mobil. Så jeg har ikke den store erfaring med 3G på Xoom'en.
Til top
blaster25DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 03:33
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

check version info under Indstillinger -> tablet info (bunden) og model og baseband version nr.

Hvilken version er den korrekte så jeg kan tjekke om min er ok?

Redigeret af blaster25DK - 11-Juni-2011 kl. 03:33
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 10:15
Baseband på min er n_01.83.21p.
Buildnr er h.6.1-38-5
Til top
blaster25DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Baseband på min er n_01.83.21p.
Buildnr er h.6.1-38-5

Baseband på min er N_01.83.19P
Buildnr er H.6.1-38-1

Jeg kan se de ikke er ens, men har ingen ide om min er forkert, eller hvordan den opdateres? Måske er det ikke engang fejlen?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af blaster25DK blaster25DK skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Hvilken version er den korrekte så jeg kan tjekke om min er ok?

fandt denne.. det må være en ok reference..
Til top
TSøndergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-August-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 16:05
I følge Motorolas europa's facebook side, begynder de at rulle Android 3.1 ud til os i resten af verden .... Kan ikke vente.

Til top
alpha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 22:21

Så kom Android 3.1 til min Xoom 3G. Fedt!

Det ændrer dog ikke ved at det har været en kæmpe fejl at købe Xoom'en.

Jeg købte den i begyndelsen af maj i Tyskland. Hardware mæssigt er den rigtig god. Fin kvalitet. Ligger godt i hænderne. Godt tilfreds!

Men softwaren ... ævs! Android 3.0 er sådan set fin nok. Jeg var ganske klar over at når man køber version 1.0 (okay, 3.0) af noget så er der fejl deri. Det var der også. Heldigvis købte jeg jo Google's Android 3.x launch device ... det var det jeg tænkte. Så kom der hurtige updates og fejlene ville hurtigt være væk. Google er jo kendt for at have korte release cycles (det har jeg opdaget med min Nexus One).

Det viste sig desværre at der er to forskellige slags Xooms: US Xooms og non-US Xooms. US Xooms er GED (Google Experience Devices). De andre er ikke. Reelt betyder det at google ruller updates ud til GED devices. De andre må vente på at Motorola snøvler sig sammen.

Og her er problemet: Motorola er sløve. Det har taget dem 3 måneder at rulle Android 3.1 ud. Reelt er eneste forskel på de forskellige devices hvilken type radio der sidder i. Det burde således have været en smal sag at lave updates hurtigt – google lavede jo det meste af arbejdet.

Man kan så sige: Hvad betyder det hvilken software der er i? For mig betyder det meget. For det første så er Android 3.0 fyldt med fejl. For det andet købte jeg jo nettop Xoom’en for at få det nyeste.

Jeg har læst lidt på internationale forums og det er tydeligt at dette er standard Motorola opførsel. Jeg gætter derfor på at der bliver samme problem med Android 3.2, ICS, osv. Derfor: Jeg skal aldrig mere købe et Motorola Android device.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 10:23
Jeg er slet ikke uenig i at Motorola er sløve - man forstår knap at man har siddet og ventet på 3.1 når US brugere sidder med 3.2 - det er simpelthen for dårligt.

Det får mig dog ikke til at fravælge Motorola devices fremover Smile

Jeg er yderst tilfreds med min Xoom, også selv om den har kørt 3.0.1 meget længe, og ja der har været crashes, men en hurtig genstart og man er i gang igen.

Ind i mellem har jeg måtte kvæle maskinen manuelt.

Der er stadig småbugs efter 3.1 som Google/Motorola burde have løst - f.eks. UAString skal rettes manuelt med about:debug for at få desktop versionen af hjemmesider!

Jeg kan også læse af flere anmeldelser at man mener at den buede bagside er et problem - jeg er langt fra enig. Hvis den smule den buer er et problem, så må det være fordi man trykker temmelig hårdt, jeg kan i hvert tilfælde ikke få den til at ligge og vippe! 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 10:34
Jeg blev forresten overrasket over at have læse og skriverettigheder til SD kortet - det har man da ikke haft før?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 10:54
@Alpha

Det var nøjagtig de samme overvejelser jeg gjorde mig dengang jeg selv stod og skulle bestille en tablet. Ville have hurtige opdateringer og ikke vente på at Motorola tog sig sammen. Den blev så forsinket at jeg nåede at afbestille den og i dag er jeg glad for at jeg gjorde det når jeg læser din historie. 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:26
har selv motorola telefoner, og de er slet ikke populære for at supportere og udgive opdateringer.
man skal dog lægge man til at de har ofte samarbejde med at lade google tage hånd om det i usa, og derfor går det deres produkter godt der.. derimod har de næsten ingen europa support og som nævnt selv fuldt ansvar for produkterne her.. så jo, xoom er desværre ikke en populær supporteret enhed og slet ikke når de startede med mindre problemer.

ser man på tidligere udgivelser, så tror jeg ikke motorola usa / google, samarbejder ret meget med moto/europa , og derfor går det ud over leverings tiderne, som altså næsten bliver til år.

seneste måske bedre eksempel er at 3.2 også er kommet til asus(USA), hvor andre stadig mangler at udgive den officielle opdatring til andre, og acer ser ud til at udgive den først i asien, hvor deres tablet må være mere populær siden de starter der først..
men altså ikke 6-12 måneder efter som motorola der lige nu er ved at udgive 3.1 til eu.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu