|
mountainbike |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2013 kl. 16:06 |
Hej
Håber der nogle bruger herinde som har forstand på mountainbike ![]() Jeg skal til sammen med en kammerat at køre lidt mountainbike ude i skoven. Da jeg ikke ved om det er noget for mig og pga. stramme økonomiske vilkår, er mit budget ikke til det store. Jeg vil max offer 3200 kr. på cyklen, ved godt det ikke er meget. Jeg har kigget på brugte cykler, men min viden er meget begrændset omkring cykler, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter. Så har i et par forslag til både brugte og nye cykler? Jeg bor i Esbjerg og overvejer da at tage et smut til Ribe cykellager. MVH. Thomas |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som førstegangskøber er det en rigtigt god ide at besøge et stort sted som Ribe Cykellager. Du kan læse dig blå i hovedet i specifikationer på nettet, og folk fortæller dig 117 forskellige ting om hvad du bør have og ikke have, det er umuligt at få overblik over. Jeg var i præcis samme situation for et par år siden og mit hoved snurrede sgu rundt af alle de gode, velmenende men også modstridende råd folk havde.
Løsningen for mig blev et besøg hos Holbæk Cykelcenter, et stort sted med en række forskellige mærker. Jeg gik ind og bad om at snakke med det største mudderhoved i biksen og de svarede "Så skal du snakke med Sanne (mener jeg hun hed), hun er pissegod til sådan noget med at ryge på røven ude i skoven". Sanne spurgte til mine behov, fortalte mig om hvad der duede og ikke duede, og endnu vigtigere lod mig prøve nogle forskellige mærker og stelstørrelser indtil jeg fandt en cykel jeg kunne mærke jeg var dus med. Du er simpelthen nødt til at prøve nogle forskellige cykler og stelstørrelser for at mærke hvad der dur for dig og det klarer du nemmeste et sted med et bredt udvalg. 3200 er i den meget lave ende, specielt hvis du også lige skal have råd til en hjelm og måske et par sko. Du får også brug for småting som en vanddunk, pumpe, lappegrej og måske en saddeltaske til at have tingene i. Det er ikke umuligt, men du har en del flere muligheder hvis du kan komme 12-1500 højere op, men hvis ikke det er muligt så kan det jo ikke være anderledes. Husk at fortælle at du har planer om at give den gas i skoven så de ikke spiser dig af med sådan en "livsstilsmountainbike" der klarer sig bedst når det gælder om at se smart ud i byen. Jeg vil advare om at mountainbiking kan være stærkt vanedannende og du snart får trang til cykel nummer to. Min første mountainbike er stadig en herlig cykel, men den lærte mig også en masse om hvad min cykel nummer to skulle have og ikke have, så to'eren sidder lige i øjet, den' go' som Finn Nørbygaard ville sige det.. ![]() Jeg håber du finder noget godt at drøne rundt på, afsted og prøvekøre lidt forskelligt så du får en der passer til din kropsbygning.
|
|
![]() |
|
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange tak for det grundige svar. det gav mig helt sikkert et par ting at tænkte over og måke bliver jeg nød til offer noget mere på cyklen.
Men forhåbentlig bliver jeg klogere i morgen ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |